Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2018-06-27

Rozliczanie faktur korygujących

Czy fakturę należy ująć w momencie wystawienia korekty, pierwotnej sprzedaży czy też po otrzymaniu potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez nabywcę? Czy można skorygować fakturę do „0”. Czy sprzedawca zawsze powinien posiadać potwierdzenie odbioru korekty?

W poprzednim numerze „Prawa Przedsiębiorcy” pisaliśmy na temat terminów wystawiania faktur oraz o skutkach (dla sprzedawcy i dla nabywcy) zbyt wczesnego lub zbyt późnego wystawienia faktury. Poniżej kolejny artykuł na temat faktur. Tym razem piszemy o fakturach korygujących.
Adam Czekalski
doradca podatkowy, uczestnik seminarium doktoranckiego na Wydziale Prawa i Administracji UW
W obrocie gospodarczym często zdarzają się sytuacje, w których następuje korekta obrotu. W zależności od przypadku zmianie może ulec wysokość ceny, może też nastąpić zwrot towaru lub udzielenie stosownego rabatu (opustu). Korekta może być również wynikiem błędów w wystawionych fakturach pierwotnych. Dodatkowo należy wskazać na zwrot zaliczki podlegającej opodatkowaniu w sytuacji zaniechania dokonania kontraktu. Celem niniejszego opracowania jest przybliżenie zasad związanych z rozliczeniem korekt faktur VAT.
Należy podkreślić, że odrębne zasady korygowania dotyczą sprzedawców i nabywców oraz przyczyn będących podstawą dokonywania korekt obrotu.
Korekta faktur związanych z udzieleniem rabatu, zwrotem towaru lub zaliczki podlegającej opodatkowaniu
Pierwszą z przyczyn wystawienia korekty faktury jest udzielenie rabatu. Faktura korygująca (w tym przypadku „na minus”) powinna zawierać co najmniej następujące elementy:
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00