comment
Porada
Data publikacji: 2018-06-28
Regulamin zwolnienia grupowego
Czy w razie zwolnienia grupowego pracodawca, u którego nie działa związek zawodowy, ma obowiązek wydania regulaminu zwolnienia?
Roman H. z Gdyni
Ustawa z 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (Dz.U. Nr 90, poz. 844 z późn.zm.) w art. 3 ust. 5 określa, że w przypadku gdy u danego pracodawcy nie działają zakładowe organizacje związkowe, zasady postępowania w sprawach dotyczących pracowników objętych zamiarem grupowego zwolnienia ustala pracodawca w regulaminie, po konsultacji z przedstawicielami pracowników wyłonionymi w trybie przyjętym u danego pracodawcy. Pracodawca nie może uchylić się od utworzenia regulaminu zwolnień grupowych, jeżeli zostały spełnione ustawowe przesłanki jego utworzenia. Wydanie regulaminu jest zasadniczym elementem ochrony prawnej stosunku pracy. Uchybienie pracodawcy polegające na zaniechaniu wydania regulaminu zwolnień grupowych po zasięgnięciu opinii przedstawicieli pracowników jest równoznaczne z naruszeniem przepisów o wypowiadaniu umów o pracę w rozumieniu art. 45 k.p.
Pozostało 43% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right