Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2005-05-09

Zaliczenie do kosztów wydatków na katalog informacyjny

Przygotowaliśmy katalog z ofertą naszych produktów meblowych. W katalogu tym zawarte są zdjęcia, wymiary, paleta dostępnych kolorów, ceny itp. Katalog ten rozesłaliśmy do naszych klientów. Czy wydatki na ten katalog podlegają zaliczeniu do kosztów bez limitu, który przewidywany jest dla wydatków na reklamę niepubliczną?
Ewa D. z Rybnika
Rozróżnienie informacji handlowych od reklamy rodzi w praktyce dużo problemów.
Pojęcie reklamy, którym posługuje się przepis art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nie zostało zdefiniowane przez ustawodawcę i konieczne staje się sięgnięcie do znaczenia nadanego mu w języku polskim. Reklamę jako jedną z form działań marketingowych, która może dotyczyć nie tylko oferowanych towarów (usług), ale także samej firmy i jej znaku, należy pojmować jako rozpowszechnianie informacji o towarach, ich zaletach, wartości, miejscach i możliwościach ich nabycia, chwalenie kogoś, zalecanie czegoś. Próba rozszerzenia znaczenia słowa „reklama” na wszelkie działania podatnika zmierzające do zwiększenia przychodów poprzez uatrakcyjnienie towarów produkowanych czy sprzedawanych przez niego spotkała się z negatywnym stanowiskiem Ministerstwa Finansów, jako pozbawiona uzasadnienia w świetle wykładni językowej. W szczególności wydatki na uatrakcyjnienie sprzedawanych towarów (np. atrakcyjne opakowanie) pozostają w bezpośrednim związku z przychodami ze sprzedaży, a zatem stanowią w całości koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 u.p.d.o.p.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00