comment
Artykuł
Data publikacji: 2018-06-28
Zgoda klienta na przetwarzanie danych osobowych
Czy zgoda osoby na wykorzystywanie jej danych osobowych jest zawsze konieczna?
Dorota Fleszer
doktorant w Katedrze Prawa Administracyjnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
Wśród przedsiębiorców istnieje przeświadczenie, że posiadanie zgody osoby na wykorzystywanie jej danych osobowych jest gwarancją bezpiecznego ich przetwarzania1. W ten sposób może być również interpretowane orzeczenie NSA wskazujące, że chociaż ustawa z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (dalej zwana ustawą) stawia określone bariery, dopuszcza jednak wyjątki - za zgodą zainteresowanego mogą być upowszechniane najbardziej strzeżone dane, nawet takie jak przekonania religijne czy upodobania seksualne2.
Wobec tego przedsiębiorcy kierując się własnym dobrze pojętym interesem oraz celem zabezpieczenia się przed wysuwaniem w stosunku do nich zarzutów nieuprawnionego i nadmiernego korzystania z danych osobowych przyjmują praktykę uprzedniego uzyskania zgody osoby (konsumenta). Okazuje się, że nie zawsze jest to konieczne.
Pozostało 87% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right