comment
Artykuł
Data publikacji: 2004-03-15
Obowiązkowe ubezpieczenie biur rachunkowych i biegłych rewidentów
Czy biura rachunkowe muszą być ubezpieczone na wypadek szkody wyrządzonej w związku z prowadzoną działalnością? Jak zmieniły się zasady obowiązkowych ubezpieczeń biegłych rewidentów?
Agata Suskiewicz-Jach
Od początku 2004 r. wprowadzone zostały nowe obowiązki dla biur rachunkowych - muszą one posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością. Od 1 stycznia br. uszczegółowione zostały także zasady obowiązkowych ubezpieczeń biegłych rewidentów.
Biura rachunkowe
Na mocy art. 145 ustawy z 22 maja 2003 r. (Dz.U. Nr 124, poz. 1152) podmioty uprawnione do wykonywania działalności usługowej w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych zostały zobowiązane do ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością. Wymóg ten znalazł swoje odniesienie w art. 80a ustawy , który zawiera delegację dla Ministra Finansów do określenia, w drodze rozporządzenia, szczegółowego zakresu ubezpieczenia obowiązkowego ww. podmiotów, a także minimalnej sumy gwarancyjnej (z uwzględnieniem specyfiki wykonywanego zawodu oraz zakresu realizowanych zadań).
Pozostało 86% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right