Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-06-05

Bonusy i premie pieniężne dla klientów

Kiedy premie pieniężne wypłacane kupującym są kosztem? Kiedy bonifikaty zmniejszają kwotę przychodu?

Sebastian Zagórski
prawo.autorzy@infor.pl
Zdarza się, że dystrybutorzy różnego rodzaju wyrobów oferują swoim klientom bonusy i premie pieniężne z tytułu osiągnięcia określonego poziomu zakupów. Producent materiałów budowlanych może na przykład zobowiązać się, że każdy odbiorca hurtowy, który dokona zakupów w danym miesiącu za kwotę 100 000 zł i terminowo ureguluje należności, otrzyma jako premię 2 proc. kwoty dokonanych zakupów (w formie przelewu na konto bankowe). Powstaje pytanie, czy wypłata takiej premii jest kosztem uzyskania przychodów.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00