comment
Porada
Data publikacji: 2003-06-05
Bonusy i premie pieniężne dla klientów
Kiedy premie pieniężne wypłacane kupującym są kosztem? Kiedy bonifikaty zmniejszają kwotę przychodu?
Sebastian Zagórski
prawo.autorzy@infor.pl
Zdarza się, że dystrybutorzy różnego rodzaju wyrobów oferują swoim klientom bonusy i premie pieniężne z tytułu osiągnięcia określonego poziomu zakupów. Producent materiałów budowlanych może na przykład zobowiązać się, że każdy odbiorca hurtowy, który dokona zakupów w danym miesiącu za kwotę 100 000 zł i terminowo ureguluje należności, otrzyma jako premię 2 proc. kwoty dokonanych zakupów (w formie przelewu na konto bankowe). Powstaje pytanie, czy wypłata takiej premii jest kosztem uzyskania przychodów.
Pozostało 83% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu