Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2002-09-02

Gdy kontrahent jest niewypłacalny

Należności zawsze do odzyskania

W czasach zastoju gospodarczego i dużej niepewności na rynku ogromne znaczenie dla przetrwania firm może mieć odpowiednia ochrona przed ryzykiem handlowym i ryzykiem utraty płynności. Daje ją ubezpieczenie spłaty należności.

dr Tomasz Bernat, Katedra Mikroekonomii Uniwersytetu Szczecińskiego, broker ubezpieczeniowy
Celem działalności podmiotów gospodarczych jest zarabianie pieniędzy (osiąganie zysku, maksymalny zwrot zainwestowanego kapitału itp.). Aby mógł być on jednak realizowany, firmy muszą posiadać klientów, którzy będą nabywać dostarczane przez nie produkty lub usługi. Co więcej, klienci ci muszą dokonać płatności za odebrane towary i usługi. Tylko wtedy realizacja głównego celu działalności może mieć sens. Co jednak w sytuacji, gdy niesolidny dłużnik odmawia zapłaty za otrzymaną fakturę? Istnieją różne sposoby na odzyskanie należnych kwot, do których zaliczyć można między innymi: factoring, korzystanie z usług firm windykacyjnych, założenie sprawy sądowej. Dodatkową możliwością jest ubezpieczenie należności pochodzących od potencjalnych dłużników.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00