comment
Artykuł
Data publikacji: 2002-07-24
Obowiązki pracodawców
Po przejęciu zakładu pracy...
Przejście zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę zdarza się bardzo często. Na konkretnym przykładzie wyjaśnimy, jakie dokumenty musi złożyć w ZUS dotychczasowy i obecny pracodawca w stosunku do przejmowanych pracowników, zleceniobiorców, czy może ubezpieczyć się przedsiębiorca, którego zakład przejęto, oraz jak należy przeprowadzać korektę dokumentów.
Jakub Zamiejski
Przedsiębiorstwo prowadzone przez osobę fizyczną w ramach działalności gospodarczej zatrudniające 20 osób zostało wniesione aportem do spółki z o.o. Pracownicy przedsiębiorstwa zostali przejęci przez nowego pracodawcę. Osoba fizyczna rozpoczynając działalność gospodarczą dokonała zgłoszenia do ZUS na druku ZUS ZFA, natomiast spółka na druku ZUS ZPA.
Pozostało 86% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka