comment
Artykuł
Data publikacji: 2018-06-29
Polisa dla pracownika
Jak wprowadzić pracowniczy program emerytalny?
Po rejestracji pierwszych stu sześćdziesięciu pracowniczych programów emerytalnych, gdy poznano wymogi Urzędu Nadzoru nad Funduszami Emerytalnymi i przetarto szlaki, procedura wprowadzenia PPE nie wydaje się już tak uciążliwa jak kiedyś.
Dariusz Mitrowski, broker ubezpieczeniowy w INS Broker Sp. z o.o.
We wdrożeniu w firmie pracowniczego programu emerytalnego (PPE) kluczową rolę odgrywa pracodawca. To on podejmuje decyzję o wprowadzeniu PPE, dokonuje wszelkich przewidzianych czynności, później finansuje składki, a w razie niewykonania lub niewłaściwego wykonania obowiązków wynikających z zakładowej umowy emerytalnej ponosi odpowiedzialność. Do pracodawcy należy wybór jednej z następujących form PPE:
• umowy grupowego inwestycyjnego ubezpieczenia na życie pracowników z zakładem ubezpieczeń,
• umowy grupowego inwestycyjnego ubezpieczenia na życie pracowników z towarzystwem ubezpieczeń, na podstawie której pracownicy staną się jego członkami (towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych),
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka