Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2018-06-29

Polisa dla pracownika

Jak wprowadzić pracowniczy program emerytalny?

Po rejestracji pierwszych stu sześćdziesięciu pracowniczych programów emerytalnych, gdy poznano wymogi Urzędu Nadzoru nad Funduszami Emerytalnymi i przetarto szlaki, procedura wprowadzenia PPE nie wydaje się już tak uciążliwa jak kiedyś.

Dariusz Mitrowski, broker ubezpieczeniowy w INS Broker Sp. z o.o.
We wdrożeniu w firmie pracowniczego programu emerytalnego (PPE) kluczową rolę odgrywa pracodawca. To on podejmuje decyzję o wprowadzeniu PPE, dokonuje wszelkich przewidzianych czynności, później finansuje składki, a w razie niewykonania lub niewłaściwego wykonania obowiązków wynikających z zakładowej umowy emerytalnej ponosi odpowiedzialność. Do pracodawcy należy wybór jednej z następujących form PPE:
• umowy grupowego inwestycyjnego ubezpieczenia na życie pracowników z zakładem ubezpieczeń,
• umowy grupowego inwestycyjnego ubezpieczenia na życie pracowników z towarzystwem ubezpieczeń, na podstawie której pracownicy staną się jego członkami (towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych),
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00