comment
Artykuł
Data publikacji: 2002-05-01
Ubezpieczyciel pomoże
Telefoniczne zgłaszanie szkód
Dzwoniąc po wypadku samochodowym do ubezpieczyciela, możemy liczyć nie tylko na przysłanie holownika, ale też na uruchomienie całej procedury likwidacyjnej.
Jarosław Marcinkowski
Do niedawna przywilej zgłaszania szkody przez telefon dotyczył tylko jednego rodzaju ubezpieczeń, mianowicie turystycznych. Elementem ubezpieczenia kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków za zagranicą była usługa assistance. Zawierając umowę klient dostawał kartę z numerem telefonu, pod który należało zadzwonić w razie wypadku. Konsultant pracujący w centrum telefonicznym pytał o szczegóły zdarzenia i organizował pomoc. W cięższych przypadkach wzywał karetkę, w lżejszych - informował, gdzie znajduje się najbliższa placówka medyczna. Miało to na celu objęcie klienta opieką od samego początku zdarzenia. Ubezpieczyciel odnosił dwojakiego rodzaju korzyści. Po pierwsze, zyskiwał w oczach klienta wizerunek dobrej firmy, która nie zostawia ubezpieczonego w potrzebie. Po drugie, od początku kontrolował, z czyich usług korzysta poszkodowany. Konsultant nie kierował go bowiem do pierwszego lepszego lekarza, ale takiego, który wcześniej podpisał umowę z towarzystwem i bierze za swoje usługi niższe niż rynkowe stawki. Nic więc dziwnego, usługi assistance zaczęły być stosowane również w ubezpieczeniach komunikacyjnych czy mieszkaniowych.
Pozostało 83% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right