comment
Artykuł
Data publikacji: 2002-03-27
Dokumenty zgłoszeniowe do ZUS
Jak korygować błędy?
Gdy przekazane przez płatnika do ZUS dokumenty zawierają błędy lub też dane w nich wykazane zmieniły się, płatnik składek musi złożyć ich korektę.
Andrzej Radzisław
Błędy lub zmiany mogą dotyczyć danych identyfikacyjnych, organizacyjnych lub też innych. Przy ich korygowaniu obowiązują określone zasady. Korektę danych identyfikacyjnych dokonuje się na dokumentach:
• ZUS ZIPA - w przypadku zgłaszania zmiany lub korekty danych identyfikacyjnych płatnika składek.
Gdy podano identyfikatory o błędnej strukturze, np. REGON 10 - znakowy, lub przy braku minimum identyfikacyjnego, należy ponownie złożyć dokument zgłoszenia ZUS ZFA lub ZUS ZPA. Jeżeli natomiast REGON, NIP mają prawidłową strukturę (prawidłową liczbę cyfr), lecz płatnik pomylił się w jednej z tych cyfr, musi on złożyć formularz ZUS ZIPA z prawidłowym identyfikatorem.
Pozostało 90% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
Szkolenie
Książka