comment
Artykuł
Data publikacji: 2002-03-20
Obowiązki pracodawców i pracowników
Kapitał początkowy - najważniejsze informacje
Znajomość zasad ustalania kapitału początkowego jest niezbędna zarówno ubezpieczonym - przyszłym emerytom, jak i płatnikom składek. Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane przez naszych Czytelników pytania.
Monika Godlewska, Prezes Pay Point
• Jakie obowiązki spoczywają na pracowniku, a jakie na firmie, w której on pracuje, w zakresie ustalenia kapitału początkowego?
Każdy ubezpieczony musi zgromadzić formularze Rp-7, a w przypadku braku możliwości ich otrzymania, świadectwa pracy oraz legitymacje ubezpieczeniowe. Wymienione dokumenty należy przekazać obecnemu pracodawcy, który ma obowiązek przesłania dokumentacji do ZUS. Dodatkowo ubezpieczony musi wypełnić druk Kp-1 (wniosek o naliczenie kapitału) oraz Rp-6 (kwestionariusz dotyczący okresów składkowych i nieskładkowych). Obowiązkiem firmy jest obok przekazania dokumentacji do ZUS wystawienie druków Rp-7 wszystkim pracownikom, za których odprowadzane były składki przed 1 stycznia 1999 r.
Pozostało 83% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
Szkolenie
Książka