Artykuł
Jak prowadzić rachunki ubezpieczonych?
Jak prowadzić rachunki ubezpieczonych?
Agnieszka Nita-Jagielska
Pracodawcy za pośrednictwem ZUS przekazują do otwartych funduszy emerytalnych środki na poczet przyszłej emerytury pracowników. Jest to proces bardzo ważny, bowiem jakiekolwiek błędy w przekazywaniu tych środków mogą pociągnąć za sobą konsekwencje finansowe dla członków tych funduszy.
Osoba, która zawarła umowę z funduszem, staje się jego członkiem. Fundusz otwiera dla niej rachunek, na którym gromadzone są środki przekazywane przez pracodawcę za pośrednictwem ZUS. Środki te są gromadzone i lokowane w sposób uniemożliwiający osiągnięcie maksymalnego stopnia bezpieczeństwa i rentowności w celu ich wypłaty po osiągnięciu przez członków wieku emerytalnego.
Rachunki traktowane są jak indywidualne konta, na których dokonywane wpłaty przeliczane są na jednostki rozrachunkowe (tzw. jednostki uczestnictwa). Na rachunku członka funduszu dokonywanych jest szereg operacji finansowych, tj.: zapisanie składki ubezpieczonego przekazywanej przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, przeliczanie składki na jednostki rozrachunkowe według właściwego kursu wartości jednostki rozrachunkowej, pobieranie tzw. opłaty manipulacyjnej, dokonywanie wypłat transferowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right