Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-07-03

Nieobecność w pracy

Nieobecność w pracy

Monika Król, Kancelaria Pociej, Dubois i Wspólnicy

W niektórych przypadkach nieobecność pracownika w pracy jest usprawiedliwona. Musi być jednak udokumentowana.

Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 15 maja 1996 r. w sprawie usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy (Dz.U. Nr 60, poz. 281) w sposób ogólny wskazuje sytuacje, które mogą stanowić usprawiedliwienie nieobecności pracownika w pracy. Przyczynami usprawiedliwiającymi nieobecność pracownika w pracy są zdarzenia i okoliczności określone przepisami prawa pracy, które uniemożliwiają stawienie się pracownika do pracy i jej świadczenie, a także inne przypadki niemożności wykonywania pracy wskazane przez pracownika i uznane przez pracodawcę za usprawiedliwiające nieobecność w pracy. Jak wynika z powołanego przepisu, nieobecność pracownika w pracy może być usprawiedliwiona nie tylko w okolicznościach przewidzianych w przepisach prawa pracy, ale także w innych sytuacjach, pod warunkiem że pracodawca uzna je za usprawiedliwiające.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00