Artykuł
Nieobecność w pracy
Nieobecność w pracy
Monika Król, Kancelaria Pociej, Dubois i Wspólnicy
W niektórych przypadkach nieobecność pracownika w pracy jest usprawiedliwona. Musi być jednak udokumentowana.
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 15 maja 1996 r. w sprawie usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy (Dz.U. Nr 60, poz. 281) w sposób ogólny wskazuje sytuacje, które mogą stanowić usprawiedliwienie nieobecności pracownika w pracy. Przyczynami usprawiedliwiającymi nieobecność pracownika w pracy są zdarzenia i okoliczności określone przepisami prawa pracy, które uniemożliwiają stawienie się pracownika do pracy i jej świadczenie, a także inne przypadki niemożności wykonywania pracy wskazane przez pracownika i uznane przez pracodawcę za usprawiedliwiające nieobecność w pracy. Jak wynika z powołanego przepisu, nieobecność pracownika w pracy może być usprawiedliwiona nie tylko w okolicznościach przewidzianych w przepisach prawa pracy, ale także w innych sytuacjach, pod warunkiem że pracodawca uzna je za usprawiedliwiające.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right