Zawiadomienie o zbyciu pojazdu
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. 2018 poz. 1990).
Wypełnij
Wydział/Jednostka prowadząca
Wydział Komunikacji
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz (druk) zawiadomienia wraz z dokumentem potwierdzającym zbycie pojazdu i jego kopią.
Uwaga: zawiadomienie o zbyciu pojazdu właściciel składa osobiście (z dokumentem tożsamości) lub przesyła za pośrednictwem poczty (wystarczy w tym przypadku załączyć tylko kopię dokumentu potwierdzającego zbycie pojazdu).
W przypadku zgłaszania zbycia pojazdu przez przedstawiciela, dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta) należy dołączyć pełnomocnictwo.
Miejsce złożenia dokumentów
Wydział Komunikacji
Opłaty
Za przyjęcie zawiadomienia o zbyciu pojazdu opłat nie pobiera się.
W przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł.
Termin i sposób załatwienia
Przyjęcie i potwierdzenie faktu zgłoszenia zbycia pojazdu następuje niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów (w przypadku przysłania zawiadomienia pocztą potwierdzenia nie wystawia się).