Sprawozdanie rachunkowe syndyka
Opublikowano:
Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie określenia wzoru sprawozdania z czynności syndyka, wzoru sprawozdania rachunkowego syndyka i wzoru sprawozdania ostatecznego syndyka (Dz.U. 2015, poz. 2241)
Wersja obowiązująca od 1.01.2016 r.
Sprawozdanie rachunkowe syndyka składane jest po ukończeniu postępowania w sprawie upadłości. Sprawozdanie należy przedstawić sędziemu - komisarzowi w terminie, który został przez niego wyznaczony.
Do kosztów postępowania upadłościowego zalicza się opłaty sądowe oraz niezbędne wydatki, które należy ponieść w czasie trwania postępowania (np. umowa o pracę, zlecenia, o dzieło, opłaty za energię, najem, dzierżawę, podatek, środki łączności, opłaty pocztowe, bankowe i sądowe, itp.).
Podczas składania sprawozdania warto przedstawić dowody poniesionych wydatków. Jeżeli dowody nie zostaną poniesione sędzia - komisarz ma prawo zażądać przedłożenia dowodów poniesionych wydatków.
Wypełniając sprawozdanie należy podać początek oraz koniec okresu, datę oraz złożyć podpis.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 28 lutego 2003 r. Prawo upadłościowe i naprawcze (Dz.U. 2015, poz. 233).
Wersja obowiązująca do 31.12.2015 r.
Sprawozdanie rachunkowe syndyka składane jest po ukończeniu postępowania w sprawie upadłości. Sprawozdanie należy przedstawić sędziemu - komisarzowi w terminie, który został przez niego wyznaczony.
Do kosztów postępowania upadłościowego zalicza się opłaty sądowe oraz niezbędne wydatki, które należy ponieść w czasie trwania postępowania (np. umowa o pracę, zlecenia, o dzieło, opłaty za energię, najem, dzierżawę, podatek, środki łączności, opłaty pocztowe, bankowe i sądowe, itp.).
Podczas składania sprawozdania warto przedstawić dowody poniesionych wydatków. Jeżeli dowody nie zostaną poniesione sędzia - komisarz ma prawo zażądać przedłożenia dowodów poniesionych wydatków.
Wypełniając sprawozdanie należy podać początek oraz koniec okresu, datę oraz złożyć podpis.