Kiedy zleceniodawca nie odpowiada za brak wypłaty wynagrodzenia zleceniobiorcy w umówionym terminie
PROBLEM
Urząd Gminy podpisał umowę zlecenie ze zleceniobiorcą na okres 19.06.2024 r. - 31.08.2024 r. (wykonywanie prac remontowo-budowlanych). W umowie zawarto zapis: Łączny czas realizacji zlecenia nie przekroczy 138 godzin w miesiącu, za każdą godzinę wykonywania czynności zleceniobiorca otrzymywać będzie 28,10 zł, wynagrodzenie płatne w terminie do 10 dnia następnego miesiąca, potwierdzeniem czasu wykonywania czynności będzie ewidencja liczby godzin którą zleceniobiorca dostarczy najpóźniej ostatniego dnia roboczego miesiąca którego dotyczy (Minimalna stawka godzinowa do 30.06.2024 - 27,70, Minimalna stawka godzinowa od 01.07.2024 - 28,10). Na umowie cały okres objęty stawką to 28,10. Zleceniobiorca nie przedstawił za czerwiec ewidencji liczby godzin, po interwencji złożył ją dopiero 17.07.2024 r. i w tym dniu zostało mu wypłacone wynagrodzenie za czerwiec - zleceniobiorca oświadczył, iż w okresie 19.06.2024 - 30.06.2024 wykonywał zlecenie w ilości godzin 68. Zakłada się wypłatę 1 raz w miesiącu Czy w związku ze stawką, jaka obowiązywała w czerwcu (dla zleceniobiorcy była ona większa niż obowiązująca wówczas stawka minimalna), wypłata wynagrodzenia za czerwiec w miesiącu następnym, tj. w lipcu, była zgodna z obowiązującymi przepisami? Kolejne wypłaty, tj. za lipiec i sierpień zostały zrealizowane odpowiednio w sierpniu i wrześniu w terminie do 10. danego miesiąca.