eporadnia.infor.pl 1/2000 z 01.01.2000
Porada aktualna
na dzień 27.07.2025
Data publikacji: 27.01.2025
Czy możliwe jest ponowne przesyłanie faktur bez wystawiania duplikatów
PROBLEM
Mam pytanie dotyczące ponownego wysyłania faktur do klientów. Na co dzień wysyłamy do klientów faktury elektronicznie lub papierowo poprzez Pocztę Polską. Czy w przypadku, kiedy faktura do klienta nie dotrze, możemy na jego prośbę wysłać mu ponownie fakturę drogą mailową (nawet w przypadku, gdy pierwotnie faktura wysłana była pocztą)? Nie mówię tutaj o duplikacie, a po prostu o ponownym przesłaniu faktury bez dopisku "duplikat" i bez nowej daty wystawienia. Czy jeżeli wystawiamy duplikat, to musimy otrzymać od klienta konkretną prośbę o wystawienie duplikatu? Czy na maile o treści "Proszę o ponowne przesłanie faktury" możemy od razu reagować odesłaniem duplikatu z nową datą wystawienia dokumentu?