procedury
Biura rachunkowe narzekają na utrudniony kontakt ze skarbówką
Mimo zapewnień Ministerstwa Finansów, że pracownicy biur rachunkowych będą mogli bez przeszkód kontaktować się z urzędem skarbowym w indywidualnych sprawach swoich klientów, w praktyce wciąż jest to utrudnione, a często wręcz niemożliwe
Księgowi nie mogą ot tak zadzwonić do urzędu w sprawie klienta – osoby fizycznej, by szybko rozwiązać jego problem. Chcąc uzyskać informację przez telefon, muszą za każdym razem posłużyć się pełnomocnictwem szczególnym PPS-1. Jego uzyskanie wiąże się z opłatą skarbową – 17 zł od pełnomocnictwa. Ale największy problem to związana z tym mitręga, bo na co dzień biura rachunkowe posługują się tylko pełnomocnictwem do podpisywania deklaracji składanych elektronicznie – UPL-1. Ono w zupełności im wystarcza w zakresie codziennych obowiązków. Nie upoważnia jednak do uzyskania przez telefon informacji o indywidualnym kliencie.