Porada
Jak amortyzować wykupiony z leasingu środek trwały
PROBLEM
Firma zawarła umowę leasingu operacyjnego. Zgodnie z ustawą o rachunkowości leasing operacyjny został zakwalifikowany jako finansowy i wprowadzony do ewidencji środków trwałych według wartości zgodnie z umową leasingową. Amortyzacja była dokonywana wg stawki 14%. W październiku 2024 r. otrzymaliśmy fakturę końcową będącą jednocześnie ostatnią ratą rozliczającą leasing oraz dokumentującą nabycie środka trwałego, który będzie rozliczany od teraz podatkowo. Nadmienię, że umowa leasingowa trwała 36 miesięcy. W ewidencji mam jeszcze niezamortyzowany do końca środek trwały. Wprowadzając nowy środek trwały nakłada się amortyzacja bilansowa z podatkową. Jak należy postąpić prawidłowo? Czy należy wyksięgować środek trwały przyjęty dla celów bilansowych, rozliczyć umorzenie i wprowadzić nowy środek trwały zgodnie z fakturą wykupu i amortyzować? Jak zaksięgować fakturę wykupu i wprowadzenie środka dla celów podatkowych na kontach.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right