Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDST2-1.4011.493.2024.2.RH
Skutki podatkowe złożenia w 2024r. korekty zeznania PIT-37 za rok 2021 w zakresie możliwości skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych – jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
19 września 2024 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy skutków podatkowych złożenia w 2024 r. korekty zeznania PIT-37 za rok 2021 w zakresie możliwości skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 22 października 2024 r. (data wpływu).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Za rok 2020 i 2021 w rozliczeniu podatkowym PIT-37 (wspólnie z małżonkiem) zastosowała Pani odliczenie od dochodu – ulgę termomodernizacyjną. Wysokość wydatków ustaliła Pani na podstawie faktur wystawionych przez podatnika podatku od towarów i usług niekorzystającego od zwolnienia od tego podatku. Ulga dotyczyła budynku, który wspólnie zbudowała Pani z mężem w czasie trwania małżeństwa (od 1987 roku). Posiadają Państwo wspólnotę majątkową małżeńską. Budynek powstał na działce, którą Pani mąż otrzymał w darowiźnie przed zawarciem małżeństwa. Faktury potwierdzające poniesione wydatki na termomodernizację zostały wystawione na oboje małżonków. Mąż nie miał dochodów, więc odliczenia dokonała Pani ze swojego dochodu. W latach 2020 i 2021 nie figurowała Pani w akcie notarialnym potwierdzającym własność majątku. W roku 2023 nastąpiło rozszerzenie zakresu wspólności majątkowej i od tej pory widnieje Pani jako współwłaściciel w akcie notarialnym. Według Urzędu Skarbowego w (...) nie posiadała Pani prawa do odliczenia ulgi termomodernizacyjnej w latach 2020 i 2021, ani do dokonania korekty w bieżącym roku pomimo aktu notarialnego z 2023 r.
Uzupełnienie
Korekta zeznania podatkowego PIT-37 za 2021 r. została złożona dnia (...) 2024 r. Przedmiotem korekty była zmiana kwoty wydatków na realizację przedsięwzięcia termomodernizacyjnego z kwoty 51 830,00 zł na kwotę 37 019,08 zł. Pomniejszenie kwoty odliczenia wynikało z limitu, który przysługuje na jednego podatnika, ponieważ współmałżonek nie posiadał dochodu. W roku 2020 została wykorzystana część ulgi termomodernizacyjnej w wysokości 15 980,92 zł, stąd kwota 37 019,08 zł, co stanowi w sumie kwotę 53 000,00 zł. Zwrot wynikający z korekty zeznania PIT-37 za rok 2021 wraz z odsetkami został przekazany na konto wskazane przez US w (...). W roku 2023 nastąpiło rozszerzenie zakresu wspólności majątkowej i w chwili składania korekty była Pani prawnie współwłaścicielem nieruchomości (budynku mieszkalnego) widniejącym w akcie notarialnym.
Razem z mężem poniosła Pani następujące wydatki:
-wymiana pokrycia dachowego z ociepleniem,
-sprzęt, montaż i uruchomienie systemu instalacji fotowoltaicznej.
Wydatki na ocieplenie budynku były związane z realizacją przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w rozumieniu art. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r., którego przedmiotem było:
-ulepszenie, w wyniku czego nastąpiło zmniejszenie strat energii,
-częściowa zmiana źródeł energii na źródła.
Potwierdza Pani, że prace, o których mowa we wniosku zostały przeprowadzone w budynku mieszkalnym jednorodzinnym, wolnostojącym w rozumieniu art. 3 pkt 2a ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku. Prawo budowlane (Dz.U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.)
Przedsięwzięcie zostało zakończone w okresie trzech kolejnych lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym został poniesiony pierwszy wydatek na to przedsięwzięcie. Data rozpoczęcia: lipiec 2020 r., data zakończenia: maj 2021 r.
Poniesione wydatki nie zostały zwrócone w jakiejkolwiek formie.
Wydatki poniesione na przedsięwzięcie termomodernizacyjne nie zostały sfinansowane (dofinansowane) ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub innych funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej.
Potwierdziła Pani, że faktury dokumentujące poniesione wydatki zostały wystawione przez czynnych podatników podatku od towarów i usług.
Faktury dokumentujące poniesione wydatki zostały wystawione w następujących datach: (...) 2020 r., (...) 2021 r., (...) 2021 r., (...) 2021 r.
Pytanie (ostatecznie przeformułowane w uzupełnieniu wniosku).
Czy w związku ze złożoną korektą zeznania podatkowego PIT-37 w (...) 2024 roku za rok podatkowy 2021 przysługuje Pani prawo do ulgi termomodernizacyjnej, ponieważ od roku 2023 widnieje Pani w akcie notarialnym ze względu na rozszerzenie wspólności majątkowej?
Pani stanowisko w sprawie (doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku)
Według Pani stanowiska w wyniku złożenia korekty do zeznania podatkowego PIT-37 przysługuje Pani możliwość skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej, ponieważ w chwili składania korekty była Pani właścicielem budynku mieszkalnego (potwierdzonym w akcie notarialnym).
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 26h ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1387 ze zm.):
Podatnik będący właścicielem lub współwłaścicielem budynku mieszkalnego jednorodzinnego ma prawo odliczyć od podstawy obliczenia podatku, ustalonej zgodnie z art. 26 ust. 1 lub art. 30c ust. 2, wydatki poniesione w roku podatkowym na materiały budowlane, urządzenia i usługi, związane z realizacją przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w tym budynku, określone w przepisach wydanych na podstawie ust. 10, które zostanie zakończone w okresie 3 kolejnych lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym poniesiono pierwszy wydatek
W myśl powyższego przepisu, adresatami ulgi termomodernizacyjnej są podatnicy podatku dochodowego opłacający podatek według skali podatkowej, 19% stawki podatku oraz – na podstawieart. 11 ust. 1 i 2 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 43 ze zm.) – opłacający ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, będący właścicielami lub współwłaścicielami jednorodzinnych budynków mieszkalnych, ponoszący wydatki na realizację przedsięwzięć termomodernizacyjnych. Ponadto, odliczenie przysługuje pod warunkiem zakończenia przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w okresie do 3 kolejnych lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym poniesiono pierwszy wydatek.
Zgodnie z art. 26h ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Kwota odliczenia nie może przekroczyć 53 000 zł w odniesieniu do wszystkich realizowanych przedsięwzięć termomodernizacyjnych w poszczególnych budynkach, których podatnik jest właścicielem lub współwłaścicielem.
Stosownie do art. 26h ust. 3 cytowanej ustawy:
Wysokość wydatków ustala się na podstawie faktur wystawionych przez podatnika podatku od towarów i usług niekorzystającego ze zwolnienia od tego podatku.
Artykuł 26h ust. 4 wskazanej wyżej ustawy stanowi, że:
Jeżeli poniesione wydatki były opodatkowane podatkiem od towarów i usług, za kwotę wydatku uważa się wydatek wraz z podatkiem od towarów i usług, o ile podatek ten nie został odliczony na podstawie ustawy o podatku od towarów i usług.
Zgodnie z art. 26h ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Odliczeniu nie podlegają wydatki w części, w jakiej zostały:
1) sfinansowane (dofinansowane) ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej lub zwrócone podatnikowi w jakiejkolwiek formie;
2) zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, odliczone od przychodu na podstawie ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym lub uwzględnione przez podatnika w związku z korzystaniem z ulg podatkowych w rozumieniu Ordynacji podatkowej.
Powyższa regulacja wskazuje na brak możliwości odliczenia wydatków, których podatnik nie poniósł, gdyż zostały mu zrefinansowane (zwrócone). Odliczeniu podlegają te wydatki, których ciężar ekonomiczny ponosi podatnik (uszczuplają jego majątek). Nie ma także możliwości odliczenia wydatków, które w jakiejkolwiek formie pomniejszyły już zobowiązanie podatkowe podatnika.
Na podstawieart. 26h ust. 6 wyżej wymienionej ustawy:
Odliczenia dokonuje się w zeznaniu za rok podatkowy, w którym poniesiono wydatki.
Artykuł 26h ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, stanowi, że:
Kwota odliczenia nieznajdująca pokrycia w rocznym dochodzie podatnika podlega odliczeniu w kolejnych latach, nie dłużej jednak niż przez 6 lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym poniesiono pierwszy wydatek.
Natomiast, w myśl art. 26h ust. 8 i 9 powyższej ustawy:
Podatnik, który po roku, w którym dokonał odliczeń, otrzymał zwrot odliczonych wydatków na realizację przedsięwzięcia termomodernizacyjnego, jest obowiązany doliczyć odpowiednio kwoty poprzednio odliczone do dochodu za rok podatkowy, w którym otrzymał ten zwrot.
W przypadku niezrealizowania przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w terminie, o którym mowa w ust. 1, podatnik dolicza kwoty poprzednio odliczone do dochodu za rok podatkowy, w którym upłynął ten termin.
Co równie istotne, definicję budynku mieszkalnego jednorodzinnego, o którym mowa w art. 26h ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zawiera art. 5a pkt 18b tej ustawy.
Zgodnie z tym przepisem (art. 5a pkt 18b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych):
Ilekroć w ustawie jest mowa o budynku mieszkalnym jednorodzinnym - oznacza to budynek mieszkalny jednorodzinny w rozumieniu art. 3 pkt 2a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186).
Stosownie do treści tego artykułu (art. 3 pkt 2a ustawy Prawo budowlane):
Ilekroć w ustawie jest mowa o budynku mieszkalnym jednorodzinnym - należy przez to rozumieć budynek wolno stojący albo budynek w zabudowie bliźniaczej, szeregowej lub grupowej, służący zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych, stanowiący konstrukcyjnie samodzielną całość, w którym dopuszcza się wydzielenie nie więcej niż dwóch lokali mieszkalnych albo jednego lokalu mieszkalnego i lokalu użytkowego o powierzchni całkowitej nieprzekraczającej 30% powierzchni całkowitej budynku.
Artykuł 5a pkt 18c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych definiuje natomiast przedsięwzięcie termomodernizacyjne. Zgodnie z tą regulacją:
Ilekroć w ustawie jest mowa o przedsięwzięciu termomodernizacyjnym - oznacza to przedsięwzięcie termomodernizacyjne w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków.
W myśl art. 2 pkt 2 ustawy z 21 listopada 2008 r. (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 22 ze zm.) o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków:
Użyte w ustawie określenia oznaczają, przedsięwzięcia termomodernizacyjne - przedsięwzięcia, których przedmiotem jest:
a) ulepszenie, w wyniku którego następuje zmniejszenie zapotrzebowania na energię dostarczaną na potrzeby ogrzewania i podgrzewania wody użytkowej oraz ogrzewania do budynków mieszkalnych, budynków zbiorowego zamieszkania oraz budynków stanowiących własność jednostek samorządu terytorialnego służących do wykonywania przez nie zadań publicznych,
b) ulepszenie, w wyniku którego następuje zmniejszenie strat energii pierwotnej w lokalnych sieciach ciepłowniczych oraz zasilających je lokalnych źródłach ciepła, jeżeli budynki wymienione w lit. a, do których dostarczana jest z tych sieci energia, spełniają wymagania w zakresie oszczędności energii, określone w przepisach prawa budowlanego, lub zostały podjęte działania mające na celu zmniejszenie zużycia energii dostarczanej do tych budynków,
c) wykonanie przyłącza technicznego do scentralizowanego źródła ciepła, w związku z likwidacją lokalnego źródła ciepła, w wyniku czego następuje zmniejszenie kosztów pozyskania ciepła dostarczanego do budynków wymienionych w lit. a,
d) całkowita lub częściowa zamiana źródeł energii na źródła odnawialne lub zastosowanie wysokosprawnej kogeneracji.
Katalog wydatków podlegających odliczeniu znajduje się natomiast w załączniku do rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z 21 grudnia 2018 r. w sprawie określenia wykazu rodzajów materiałów budowlanych, urządzeń i usług związanych z realizacją przedsięwzięć termomodernizacyjnych (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2489). Są to:
1. Materiały budowlane i urządzenia:
1) materiały budowlane wykorzystywane do docieplenia przegród budowlanych, płyt balkonowych oraz fundamentów wchodzące w skład systemów dociepleń lub wykorzystywane do zabezpieczenia przed zawilgoceniem;
2) węzeł cieplny wraz z programatorem temperatury;
3) kocioł gazowy kondensacyjny wraz ze sterowaniem, armaturą zabezpieczającą i regulującą oraz układem doprowadzenia powietrza i odprowadzenia spalin;
4) kocioł olejowy kondensacyjny wraz ze sterowaniem, armaturą zabezpieczającą i regulującą oraz układem doprowadzenia powietrza i odprowadzenia spalin;
5) zbiornik na gaz lub zbiornik na olej;
6) kocioł na paliwo stałe spełniający co najmniej wymagania określone w rozporządzeniu Komisji (UE) 2015/1189 z dnia 28 kwietnia 2015 r. w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/125/WE w odniesieniu do wymogów dotyczących ekoprojektu dla kotłów na paliwa stałe (Dz.Urz. UE L 193 z 21.07.2015, s. 100); 7) przyłącze do sieci ciepłowniczej lub gazowej;
8) materiały budowlane wchodzące w skład instalacji ogrzewczej;
9) materiały budowlane wchodzące w skład instalacji przygotowania ciepłej wody użytkowej;
10) materiały budowlane wchodzące w skład systemu ogrzewania elektrycznego;
11) pompa ciepła wraz z osprzętem;
12) kolektor słoneczny wraz z osprzętem;
13) ogniwo fotowoltaiczne wraz z osprzętem;
14) stolarka okienna i drzwiowa, w tym okna, okna połaciowe wraz z systemami montażowymi, drzwi balkonowe, bramy garażowe, powierzchnie przezroczyste nieotwieralne;
15) materiały budowlane składające się na system wentylacji mechanicznej wraz z odzyskiem ciepła lub odzyskiem ciepła i chłodu.
2. Usługi:
1) wykonanie audytu energetycznego budynku przed realizacją przedsięwzięcia termomodernizacyjnego;
2) wykonanie analizy termograficznej budynku;
3) wykonanie dokumentacji projektowej związanej z pracami termomodernizacyjnymi;
4) wykonanie ekspertyzy ornitologicznej i chiropterologicznej;
5) docieplenie przegród budowlanych lub płyt balkonowych lub fundamentów;,
6) wymiana stolarki zewnętrznej np.: okien, okien połaciowych, drzwi balkonowych, drzwi zewnętrznych, bram garażowych, powierzchni przezroczystych nieotwieralnych;
7) wymiana elementów istniejącej instalacji ogrzewczej lub instalacji przygotowania ciepłej wody użytkowej lub wykonanie nowej instalacji wewnętrznej ogrzewania lub instalacji przygotowania ciepłej wody użytkowej;
8) montaż kotła gazowego kondensacyjnego;
9) montaż kotła olejowego kondensacyjnego;
10) montaż pompy ciepła;
11) montaż kolektora słonecznego;
12) montaż systemu wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła z powietrza wywiewanego;
13) montaż instalacji fotowoltaicznej;
14) uruchomienie i regulacja źródła ciepła oraz analiza spalin;
15) regulacja i równoważenie hydrauliczne instalacji;
16) demontaż źródła ciepła na paliwo stałe.
Z cytowanych przepisów wynika zatem, że odliczenie przysługuje podatnikowi będącemu właścicielem lub współwłaścicielem budynku mieszkalnego jednorodzinnego.
Podkreślić należy, że stosunki majątkowe pomiędzy małżonkami zostały uregulowane w ustawie z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1359 ze zm.).
Zgodnie z art. 31 § 1 ww. Kodeksu:
Z chwilą zawarcia małżeństwa powstaje między małżonkami z mocy ustawy wspólność majątkowa (wspólność ustawowa) obejmująca przedmioty majątkowe nabyte w czasie jej trwania przez oboje małżonków lub przez jednego z nich (majątek wspólny). Przedmioty majątkowe nieobjęte wspólnością ustawową należą do majątku osobistego każdego z małżonków.
Natomiast, zgodnie z art. 47 § 1 ww. Kodeksu:
Małżonkowie mogą przez umowę zawartą w formie aktu notarialnego wspólność ustawową rozszerzyć lub ograniczyć albo ustanowić rozdzielność majątkową lub rozdzielność majątkową z wyrównaniem dorobków (umowa majątkowa). Umowa taka może poprzedzać zawarcie małżeństwa.
Z treści złożonego wniosku wynika, że (...) 2024 r. złożyła Pani korektę zeznania podatkowego PIT-37 za 2021 r., w której wykazała kwotę wydatków na realizację przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w wysokości 37 019,08 zł. W roku 2023 nastąpiło rozszerzenie zakresu wspólności majątkowej, a więc w chwili składania korekty była Pani prawnie współwłaścicielem nieruchomości (budynku mieszkalnego). Posiada Pani z mężem wspólnotę majątkową małżeńską. Faktury potwierdzające poniesione wydatki na termomodernizację ww. budynku mieszkalnego zostały wystawione na oboje małżonków.
Pani wątpliwości dotyczą tego, czy w związku ze złożoną (...) 2024 r. korektą zeznania podatkowego PIT-37 za rok podatkowy 2021 przysługuje Pani prawo do ulgi termomodernizacyjnej, w związku z rozszerzeniem od roku 2023 wspólności majątkowej, w wyniku którego jest Pani od 2023 r. współwłaścicielem budynku mieszkalnego, w odniesieniu do którego prowadziła Pani przedsięwzięcie termomodernizacyjne?
Jak wynika z cytowanych przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wyłącznie podatnik będący właścicielem lub współwłaścicielem budynku mieszkalnego jednorodzinnego ma prawo do odliczenia od podstawy obliczenia podatku, wydatków poniesionych w roku podatkowym na materiały budowlane, urządzenia i usługi, związane z realizacją przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w tym budynku (zakres dyspozycji art. 26h ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych). Jest to jeden z warunków uprawniających do skorzystania z tzw. ulgi termomodernizacyjnej. Odliczenia dokonuje się w zeznaniu za rok podatkowy, w którym poniesiono te wydatki (art. 26h ust. 6 tej ustawy). Z ulgi termomodernizacyjnej podatnik może więc skorzystać jeżeli najpóźniej na dzień dokonania odliczenia, jest właścicielem lub współwłaścicielem budynku mieszkalnego jednorodzinnego. Zatem prawo do skorzystania z tego odliczenia ma podatnik, który posiada status właściciela/współwłaściciela w momencie dokonywania odliczenia, tj. składania zeznania podatkowego (bądź jego korekty).
Przenosząc powyższe na grunt niniejszej sprawy, skoro w momencie złożenia korekty zeznania podatkowego PIT-37 za 2021 r., była Pani współwłaścicielem przedmiotowego budynku mieszkalnego jednorodzinnego, to miała Pani prawo do skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej, określonej w art. 26h ustawy, o ile spełnia Pani pozostałe warunki uprawniające do tej ulgi, w szczególności poniosła Pani w roku 2021 wydatki na materiały budowlane, urządzenia i usługi, wymienione w rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju w sprawie określenia wykazu rodzajów materiałów budowlanych, urządzeń i usług związane z realizacją przedsięwzięcia termomodernizacyjnego, o którym mowa w art. 2 pkt 2 ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej emisyjności budynków.
W świetle powyższego, Pani stanowisko uznaję więc za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Interpretacja indywidualna stanowi rozstrzygnięcie tylko i wyłącznie w zakresie objętym pytaniem interpretacyjnym, tj. czy w związku ze złożoną (...) 2024 r. korektą zeznania podatkowego PIT-37 za rok podatkowy 2021 przysługuje Pani prawo do ulgi termomodernizacyjnej, w związku z rozszerzeniem od roku 2023 wspólności majątkowej, w wyniku którego jest Pani od 2023 r. współwłaścicielem budynku mieszkalnego, w odniesieniu do którego prowadziła Pani przedsięwzięcie termomodernizacyjne. A zatem, nie dotyczy innych kwestii zawartych w opisie sprawy oraz własnym stanowisku, które nie były przedmiotem zapytania.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a,
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług,
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ( t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935); dalej jako „PPSA”.
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right