Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
play_circle_outline

Sygnaliści - co zrobić po zgłoszeniu wewnętrznym: procedura, upoważnienia, klauzule, protokoły!

Lekcja 1 z 1
Wywiązanie się z obowiązku ochrony sygnalistów oznacza m.in. stworzenie i wdrożenie wewnętrznej procedury zgłoszeń naruszeń prawa oraz innych niezbędnych dokumentów. Ekspert pokazuje ich wzory, a ponadto omawia praktyczne problemy, jakie mogą się pojawić po wpłynięciu takiego zgłoszenia wewnętrznego oraz tłumaczy, jak sobie z nimi poradzić.

Program szkolenia:

1. Sygnalista zgłasza i co dalej?

Co, gdy sygnalista dokonał zgłoszenia niewłaściwym kanałem?

Jak postąpić, gdy zgłoszenie dotyczy osoby, która ma rozpatrywać w zakładzie zgłoszenia?

Jak przekazać klauzule RODO anonimowemu sygnaliście?

Co, gdy dochodzi do zgłoszenia anonimowego, a następnie sygnalista się ujawnia?

Czy, jeśli zgłoszenia dokonano pisemnie, to można odpowiedzieć mailowo?

Jak zmienić procedurę zgłoszeń wewnętrznych, gdy ma uchybienia lub nie przewidziano w niej pojawiających się problemów?

Upoważnienia stałe i czasowe – jak nimi zarządzać?

Jak postąpić, gdy osoba, której dotyczy zgłoszenie, żąda ujawnienia danych sygnalisty ze względu na potrzebę ochrony swoich dóbr osobistych?

Ile ma być kanałów dokonywania zgłoszeń – czy jeden wystarczy?


2. Procedura zgłoszeń wewnętrznych – najważniejszy dokument procedury!

Czy w zakresie sygnalistów należy dokonywać jakiś zmian w regulaminie pracy?

Z kim należy skonsultować zapisy procedury i w jakim terminie?

Co, gdy związki zawodowe nie zgodzą się na zaproponowaną treść procedury zgłoszeń wewnętrznych?

Czy oświadczenie o zapoznaniu z procedurą należy przechowywać w aktach osobowych pracowników?

Jakie zapisy procedury są obligatoryjne, a jakie fakultatywne?

Czy warto rozszerzać katalog spraw, które mogą być przedmiotem zgłoszenia wewnętrznego o tematykę naruszeń regulaminów wewnętrznych, czasu pracy, mobbingu itp.?

Czy warto umożliwić dokonywanie zgłoszeń anonimowych?

Jaki okres rozpatrzenia zgłoszenia wskazać w procedurze?

Jakie zapisy procedury rozpatrywania zgłoszeń są najważniejsze i powinny się znaleźć w procedurze – wzór prawidłowych zapisów!

Jak prowadzić rejestr zgłoszeń wewnętrznych – kto za niego odpowiada? – wzór rejestru!

Wzór protokołu z ustnego przyjęcia zgłoszenia – wraz z omówieniem

Wzór protokołu rozpatrzenia zgłoszenia wewnętrznego – wraz omówieniem


W drugiej części szkolenia ekspert odpowiada na pytania zadane na czacie przez uczestników.

Data dodania: 2024-11-04

Aktualne: tak

Czas: 1 godzina 32 sekund

Autor: Aleksander Kuźniar

Kurs zawiera:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00