play_circle_outline
Sygnaliści - co zrobić po zgłoszeniu wewnętrznym: procedura, upoważnienia, klauzule, protokoły!
Wywiązanie się z obowiązku ochrony sygnalistów oznacza m.in. stworzenie i wdrożenie wewnętrznej procedury zgłoszeń naruszeń prawa oraz innych niezbędnych dokumentów. Ekspert pokazuje ich wzory, a ponadto omawia praktyczne problemy, jakie mogą się pojawić po wpłynięciu takiego zgłoszenia wewnętrznego oraz tłumaczy, jak sobie z nimi poradzić.
Program szkolenia:
1. Sygnalista zgłasza i co dalej?
Co, gdy sygnalista dokonał zgłoszenia niewłaściwym kanałem?
Jak postąpić, gdy zgłoszenie dotyczy osoby, która ma rozpatrywać w zakładzie zgłoszenia?
Jak przekazać klauzule RODO anonimowemu sygnaliście?
Co, gdy dochodzi do zgłoszenia anonimowego, a następnie sygnalista się ujawnia?
Czy, jeśli zgłoszenia dokonano pisemnie, to można odpowiedzieć mailowo?
Jak zmienić procedurę zgłoszeń wewnętrznych, gdy ma uchybienia lub nie przewidziano w niej pojawiających się problemów?
Upoważnienia stałe i czasowe – jak nimi zarządzać?
Jak postąpić, gdy osoba, której dotyczy zgłoszenie, żąda ujawnienia danych sygnalisty ze względu na potrzebę ochrony swoich dóbr osobistych?
Ile ma być kanałów dokonywania zgłoszeń – czy jeden wystarczy?
2. Procedura zgłoszeń wewnętrznych – najważniejszy dokument procedury!
Czy w zakresie sygnalistów należy dokonywać jakiś zmian w regulaminie pracy?
Z kim należy skonsultować zapisy procedury i w jakim terminie?
Co, gdy związki zawodowe nie zgodzą się na zaproponowaną treść procedury zgłoszeń wewnętrznych?
Czy oświadczenie o zapoznaniu z procedurą należy przechowywać w aktach osobowych pracowników?
Jakie zapisy procedury są obligatoryjne, a jakie fakultatywne?
Czy warto rozszerzać katalog spraw, które mogą być przedmiotem zgłoszenia wewnętrznego o tematykę naruszeń regulaminów wewnętrznych, czasu pracy, mobbingu itp.?
Czy warto umożliwić dokonywanie zgłoszeń anonimowych?
Jaki okres rozpatrzenia zgłoszenia wskazać w procedurze?
Jakie zapisy procedury rozpatrywania zgłoszeń są najważniejsze i powinny się znaleźć w procedurze – wzór prawidłowych zapisów!
Jak prowadzić rejestr zgłoszeń wewnętrznych – kto za niego odpowiada? – wzór rejestru!
Wzór protokołu z ustnego przyjęcia zgłoszenia – wraz z omówieniem
Wzór protokołu rozpatrzenia zgłoszenia wewnętrznego – wraz omówieniem
W drugiej części szkolenia ekspert odpowiada na pytania zadane na czacie przez uczestników.
Program szkolenia:
1. Sygnalista zgłasza i co dalej?
Co, gdy sygnalista dokonał zgłoszenia niewłaściwym kanałem?
Jak postąpić, gdy zgłoszenie dotyczy osoby, która ma rozpatrywać w zakładzie zgłoszenia?
Jak przekazać klauzule RODO anonimowemu sygnaliście?
Co, gdy dochodzi do zgłoszenia anonimowego, a następnie sygnalista się ujawnia?
Czy, jeśli zgłoszenia dokonano pisemnie, to można odpowiedzieć mailowo?
Jak zmienić procedurę zgłoszeń wewnętrznych, gdy ma uchybienia lub nie przewidziano w niej pojawiających się problemów?
Upoważnienia stałe i czasowe – jak nimi zarządzać?
Jak postąpić, gdy osoba, której dotyczy zgłoszenie, żąda ujawnienia danych sygnalisty ze względu na potrzebę ochrony swoich dóbr osobistych?
Ile ma być kanałów dokonywania zgłoszeń – czy jeden wystarczy?
2. Procedura zgłoszeń wewnętrznych – najważniejszy dokument procedury!
Czy w zakresie sygnalistów należy dokonywać jakiś zmian w regulaminie pracy?
Z kim należy skonsultować zapisy procedury i w jakim terminie?
Co, gdy związki zawodowe nie zgodzą się na zaproponowaną treść procedury zgłoszeń wewnętrznych?
Czy oświadczenie o zapoznaniu z procedurą należy przechowywać w aktach osobowych pracowników?
Jakie zapisy procedury są obligatoryjne, a jakie fakultatywne?
Czy warto rozszerzać katalog spraw, które mogą być przedmiotem zgłoszenia wewnętrznego o tematykę naruszeń regulaminów wewnętrznych, czasu pracy, mobbingu itp.?
Czy warto umożliwić dokonywanie zgłoszeń anonimowych?
Jaki okres rozpatrzenia zgłoszenia wskazać w procedurze?
Jakie zapisy procedury rozpatrywania zgłoszeń są najważniejsze i powinny się znaleźć w procedurze – wzór prawidłowych zapisów!
Jak prowadzić rejestr zgłoszeń wewnętrznych – kto za niego odpowiada? – wzór rejestru!
Wzór protokołu z ustnego przyjęcia zgłoszenia – wraz z omówieniem
Wzór protokołu rozpatrzenia zgłoszenia wewnętrznego – wraz omówieniem
W drugiej części szkolenia ekspert odpowiada na pytania zadane na czacie przez uczestników.