Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.367.2024.1.MW
Możliwość opodatkowania sprzedaży używanych towarów (zużytego/uszkodzonego/ używanego sprzętu RTV - telewizorów, monitorów, komputerów, pilotów TV itp.) przy zastosowaniu procedury VAT- marża.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
Pani wniosek z 6 sierpnia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości opodatkowania sprzedaży używanych towarów (zużytego/uszkodzonego/ używanego sprzętu RTV - telewizorów, monitorów, komputerów, pilotów TV itp.) przy zastosowaniu procedury VAT- marża wpłynął 9 sierpnia 2024 r.
Opis zdarzenia przyszłego
Podatnik będzie prowadzić działalność gospodarczą w zakresie skupu zużytego/ uszkodzonego/używanego sprzętu RTV (telewizory, monitory, komputery, piloty TV itp.) który stanowić będzie odpad poużytkowy oraz w zakresie sprzedaży detalicznej używanego sprzętu RTV (telewizory, monitory, komputery, piloty tv itp.) które w wyniku przygotowania do ponownego użytku (PDPU) utraciły status odpadu jednak nie pozbawił ich ten proces statusu towaru używanego.
Ww. zakupy Podatnik dokonywać będzie zarówno na terenie kraju, jak i na terenie innych krajów Unii Europejskiej. Zakupy te dokonywane będą między innymi giełdach, fola markach, poprzez platformy sprzedażowe typu (...), (...), (...), (...), (...), (...) itp. Zakup w każdym wskazanym przypadku następować będzie od osób fizycznych, niebędących podatnikami podatku od towarów i usług, jak również nieprowadzących działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług.
Wskazany powyżej sprzęt w chwili nabycia będzie kwalifikowany przez Podatnika zgodnie z ustawą o odpadach, jako odpad elektroniczny określany kodem 1602.
Towary zakupione w przedstawiony powyżej sposób podlegać będą dalszej odsprzedaży po przygotowaniu ich do ponownego użycia (PDPU) polegającego na sprawdzeniu, czyszczeniu, naprawie, w ramach tego procesu produkty lub ich części, które wcześniej stały się odpadami będą przygotowane do tego, aby mogły być ponownie wykorzystane nie tracąc tym samym statusu towaru używanego. Ponieważ osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej nie są zobowiązane do wystawiania dokumentów sprzedaży, a dodatkowo Podatnik nie będzie miał możliwości wymagać takich dokumentów od osób fizycznych (co ze względów organizacyjnych jest skomplikowane i wręcz niemożliwe), nie będzie posiadał w zdecydowanej większości przypadków dokumentów sporządzonych i podpisanych przez takie osoby wraz z ich danymi personalnymi.
Podatnik zamierza zakupy od osób fizycznych, o których mowa we wniosku, udokumentować w celu rzetelnego prowadzenia ksiąg samodzielnie sporządzonym dowodem wewnętrznym. Pracownicy lub osoby działające na zlecenie Podatnika, nabywając wskazane rzeczy, spisywać będą dokładnie następujące dane:
- co jest przedmiotem zakupu,
- kwotę zakupu,
- datę zakupu,
- miejsce zakupu,
- opis stanu fizycznego towaru.
Tak sporządzone dokumenty wewnętrzne nie będą zawierać danych personalnych sprzedającego. Zakupione towary RTV (telewizory, monitory, komputery, piloty TV). Podatnik będzie sprzedawał za pośrednictwem ogólnie dostępnych platform sprzedażowych typu (...), (...) oraz w sklepie stacjonarnym po dokonaniu naprawy (w tym refabrykacji /renowacji/odnowieniu) czyli po przeprowadzeniu procesu PDPU.
Zakupione używane/zużyte/uszkodzone towary nawet po refabrykacji/renowacji/ odnowieniu nie są i nie będą sprzedawane jako przedmioty fabrycznie nowe. Fakt ich refabrykacji (a więc naprawy połączonej z estetycznym odnowieniem) nie przywraca im waloru towaru nieużywanego.
Pytanie
Czy w przypadku nabycia przez Podatnika towarów używanych/zużytych/uszkodzonych stanowiących odpad zakupionych od osób fizycznych, niebędących podatnikami podatku od towarów i usług, jak również nieprowadzących działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług oraz braku możliwości zaewidencjonowania danych personalnych tych osób fizycznych, zgodne z prawem będzie zastosowanie procedury szczególnej i opodatkowanie sprzedaży takich towarów na zasadach opodatkowania marży?
Pani stanowisko w sprawie
W związku z powyższym opisem, w ramach przedstawionego zdarzenia przyszłego, zdaniem Podatnika możliwe będzie dokonywanie sprzedaży używanych towarów zakupionych od osób fizycznych niebędących podatnikami podatku od towarów i usług, których nabycie będzie dokumentowane w sposób wskazany w opisie zdarzenia przyszłego, w ramach procedury opodatkowania podatkiem od towarów i usług marży.
W przypadku nabycia towarów używanych od osób fizycznych, niebędących podatnikami podatku od towarów i usług, jak również nieprowadzących działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług, brak możliwości zaewidencjonowania danych personalnych tych osób fizycznych, nie stoi na przeszkodzie możliwości skorzystania z procedury szczególnej i opodatkowania sprzedaży takich towarów na zasadach opodatkowania marży.
Artykuł 120 u.p.t.u. przewiduje odstępstwa od zasad ogólnych opodatkowania podatkiem VAT. Dotyczy on opodatkowania podatników prowadzących działalność w zakresie handlu dziełami sztuki, przedmiotami kolekcjonerskimi, antykami oraz towarami używanymi. Ten sposób opodatkowania został wprowadzony z uwagi na to, że w przypadku nabywania towarów od osób fizycznych, bądź w inny sposób, bez wyodrębnionego podatku przy nabyciu nie wystąpi podatek do odliczenia. Z kolei przy sprzedaży tych przedmiotów, podstawą opodatkowania będzie cała cena sprzedaży.
Zgodnie z art. 120 ust. 4 u.p.t.u., w przypadku podatnika dokonującego dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków nabytych uprzednio przez tego podatnika w ramach prowadzonej działalności, w celu odprzedaży, podstawą opodatkowania podatkiem jest marża stanowiąca różnicę między kwotą sprzedaży a kwotą nabycia, pomniejszona o kwotę podatku. Natomiast wedle art. 20 [winno być 120 - przypis Organu] ust. 10 pkt 1 u.p.t.u., opodatkowanie marży stosuje się między innymi do dostawy towarów używanych, które podatnik nabył od osoby fizycznej (osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej) niebędącej podatnikiem, o który mowa w art. 15 lub niebędącej podatnikiem podatku od wartości dodanej.
Sprzęt RTV, których zakupu dokonywać będzie Podatnik, spełniać będę warunek zakwalifikowania ich do towarów używanych, gdyż będę to rzeczy ruchome, które choć raz były użyte przez pierwszego właściciela oraz w wyniku procesu PDPU nabyty odpad utraci status odpadu pozostawiając go w statusie towaru używanego i nie należącego do towarów fabrycznie nowych. Jako towary używane, nadaję się do dalszego wielokrotnego użycia. Podatnik dokonywać będzie zakupu ww. przedmiotów od osób fizycznych, które nie wystawiają żadnych dokumentów sprzedaży, z uwagi na jednostkowość i sporadyczność takich transakcji.
Wskazać należy, że dyspozycja przepisu art. 120 ust. 10 pkt 1 u.p.t.u. nie uzależnia zastosowania procedury VAT-marża od podania danych personalnych osób fizycznych (nie podatników podatku VAT). Gdyby ustawodawca warunkował możliwość stosowania procedury VAT marża od udokumentowania zakupów od osób fizycznych, wskazałby to wyraźnie w treści art. 120 ustawy o podatku od towarów i usług.
Udowodnienie zakupu towarów używanych od osób fizycznych nie ma odzwierciedlania w wykładni literalnej i brzmieniu art. 120 ust. 10 ustawy. Ustawa wymienia bowiem 5 stanów faktycznych (źródeł zakupu) towarów od podmiotów, od których zakup uprawnia do zastosowania procedury szczególnej opodatkowania. W tym kontekście zauważyć należy, że jedynie wobec zakupu towarów od podmiotu będącego podatnikiem podatku od towarów i usług (art. 120 ust. 10 pkt 5 u.p.t.u.), stosującego do danej sprzedaży również opodatkowanie VAT marżę, ustawodawca nakazuje zgromadzenie dokumentów potwierdzających jednoznacznie nabycie towarów na tych zasadach (art. 120 ust. 10 pkt 5 ustawy). Pozostałe cztery przypadki nie wymagają żadnego „jednoznacznego udokumentowania” zakupu.
Stanowiska zbliżone, zostały uznane za prawidłowe przez Dyrektora Krajowej Administracji Skarbowej w następujących interpretacjach indywidualnych:
- z 19 lipca 2023 r. sygn. 0114-KDIP1-3.4012.362.2023.1.AMA;
- z 9 października 2018 r. znak 0114-KDIP1-3.4012.511.2018.1.JG;
- z 2 lipca 2014 r. znak IBPP/443-305/14/IK;
- z 10 marca 2014 r. znak IBPP2/443-1112/13/IK.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361), zwanej dalej ustawą:
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:
Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).
Jak stanowi art. 2 pkt 6 ustawy:
Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o towarach – rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.
Stosownie do treści art. 29a ust. 1 ustawy:
Podstawą opodatkowania, z zastrzeżeniem ust. 2, 3 i 5, art. 30a-30c, art. 32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5, jest wszystko, co stanowi zapłatę, którą dokonujący dostawy towarów lub usługodawca otrzymał lub ma otrzymać z tytułu sprzedaży od nabywcy, usługobiorcy lub osoby trzeciej, włącznie z otrzymanymi dotacjami, subwencjami i innymi dopłatami o podobnym charakterze mającymi bezpośredni wpływ na cenę towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika.
Zgodnie z art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy:
Przez towary używane rozumie się ruchome dobra materialne nadające się do dalszego użytku w ich aktualnym stanie lub po naprawie, inne niż określone w pkt 1-3 oraz inne niż metale szlachetne lub kamienie szlachetne (CN 7102, 7103, 7106, 7108, 7110, 7112).
W myśl art. 120 ust. 4 ustawy:
W przypadku podatnika dokonującego dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków nabytych uprzednio przez tego podatnika w ramach prowadzonej działalności, w celu odprzedaży, podstawą opodatkowania podatkiem jest marża stanowiąca różnicę między kwotą sprzedaży a kwotą nabycia, pomniejszona o kwotę podatku.
Stosownie do treści art. 120 ust. 1 pkt 5 ustawy:
Przez kwotę sprzedaży rozumie się całkowitą kwotę, którą podatnik otrzymał lub ma otrzymać z tytułu dostawy towarów od nabywcy lub osoby trzeciej, wliczając w to otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty bezpośrednio związane z tą dostawą, podatki, cła, opłaty i inne należności o podobnym charakterze oraz koszty dodatkowe, takie jak prowizje, koszty opakowania, transportu i ubezpieczenia, którymi podatnik obciąża nabywcę, z wyłączeniem kwot, o których mowa w art. 29a ust. 7.
Natomiast na podstawie art. 120 ust. 1 pkt 6 ustawy:
Przez kwotę nabycia rozumie się wszystkie składniki wynagrodzenia, o których mowa w pkt 5, które dostawca towarów otrzymał lub ma otrzymać od podatnika.
Ponadto, zgodnie z art. 120 ust. 10 ustawy:
Przepisy ust. 4 i 5 dotyczą dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków, które podatnik nabył od:
1) osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, niebędącej podatnikiem, o którym mowa w art. 15, lub niebędącej podatnikiem podatku od wartości dodanej;
2) podatników, o których mowa w art. 15, jeżeli dostawa tych towarów była zwolniona od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 113;
3) podatników, jeżeli dostawa tych towarów była opodatkowana zgodnie z ust. 4 i 5;
4) podatników podatku od wartości dodanej, jeżeli dostawa tych towarów była zwolniona od podatku na zasadach odpowiadających regulacjom zawartym w art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 113;
5) podatników podatku od wartości dodanej, jeżeli dostawa tych towarów była opodatkowana podatkiem od wartości dodanej na zasadach odpowiadających regulacjom zawartym w ust. 4 i 5, a nabywca posiada dokumenty jednoznacznie potwierdzające nabycie towarów na tych zasadach.
Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług przewidują stosowanie szczególnej procedury opodatkowania dostawy m.in. towarów używanych, polegającej na opodatkowaniu marży. Jest to szczególna forma opodatkowania, w której podstawą opodatkowania jest marża stanowiąca różnicę między kwotą sprzedaży a kwotą nabycia, pomniejszona o kwotę podatku. Taka procedura opodatkowania może być stosowana w przypadku dostawy towarów używanych nabytych wcześniej przez podatnika w ramach prowadzonej działalności w celu odsprzedaży. Zaznaczyć należy, że dla opodatkowania dostawy towarów używanych w procedurze marży ważny jest nie tylko rodzaj towaru, który może zostać objęty tą procedurą, ale również to, od kogo ten towar został kupiony. Zastosowanie tej procedury wymaga, aby towary używane były nabyte od podmiotów wymienionych w powołanym wyżej art. 120 ust. 10 ustawy.
Wspólną cechą wszystkich przedstawionych w ww. przepisie przypadków, warunkujących zastosowanie szczególnej procedury opodatkowania marży, jest to, że podmiot sprzedający używany towar pozbawiony był prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego przy jego nabyciu. Ponadto, jak wynika z przepisu art. 120 ust. 4 ustawy, warunkiem niezbędnym do zastosowania tej procedury jest określenie, że towar został jednak nabyty w celu odsprzedaży.
Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że będzie Pani prowadzić działalność gospodarczą w zakresie skupu zużytego/uszkodzonego/używanego sprzętu RTV (telewizory, monitory, komputery, piloty TV itp.) który stanowić będzie odpad poużytkowy oraz w zakresie sprzedaży detalicznej używanego sprzętu RTV (telewizory, monitory, komputery, piloty tv itp.), które w wyniku przygotowania do ponownego użytku utraciły status odpadu jednak nie pozbawił ich ten proces statusu towaru używanego. Ww. zakupów będzie Pani dokonywać będzie zarówno na terenie kraju, jak i na terenie innych krajów Unii Europejskiej. Zakupy te dokonywane będą między innymi giełdach, fola markach, poprzez platformy sprzedażowe typu (...), (...), (...), (...), (...), (...) itp. Zakup w każdym wskazanym przypadku następować będzie od osób fizycznych, niebędących podatnikami podatku od towarów i usług, jak również nieprowadzących działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług.
Towary zakupione w przedstawiony powyżej sposób podlegać będą dalszej odsprzedaży po przygotowaniu ich do ponownego użycia (PDPU) polegającego na sprawdzeniu, czyszczeniu, naprawie, w ramach tego procesu produkty lub ich części, które wcześniej stały się odpadami będą przygotowane do tego, aby mogły być ponownie wykorzystane nie tracąc tym samym statusu towaru używanego.
Wskazała Pani, że ponieważ osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej nie są zobowiązane do wystawiania dokumentów sprzedaży, a dodatkowo nie będzie Pani miała możliwości wymagać takich dokumentów od osób fizycznych (co ze względów organizacyjnych jest skomplikowane i wręcz niemożliwe), nie będzie Pani posiadała w zdecydowanej większości przypadków dokumentów sporządzonych i podpisanych przez takie osoby wraz z ich danymi personalnymi. Zamierza Pani zakupy od osób fizycznych, o których mowa we wniosku, udokumentować w celu rzetelnego prowadzenia ksiąg samodzielnie sporządzonym dowodem wewnętrznym. Pracownicy lub osoby działające na Pani zlecenie, nabywając wskazane rzeczy, spisywać będą dokładnie następujące dane:
- co jest przedmiotem zakupu,
- kwotę zakupu,
- datę zakupu,
- miejsce zakupu,
- opis stanu fizycznego towaru.
Tak sporządzone dokumenty wewnętrzne nie będą zawierać danych personalnych sprzedającego. Zakupione towary RTV (telewizory, monitory, komputery, piloty TV), będzie Pani sprzedawała za pośrednictwem ogólnie dostępnych platform sprzedażowych typu (...), (...) oraz w sklepie stacjonarnym po dokonaniu naprawy (w tym refabrykacji /renowacji/odnowieniu).
Zakupione używane/zużyte/uszkodzone towary nawet po refabrykacji/renowacji/ odnowieniu nie są i nie będą sprzedawane jako przedmioty fabrycznie nowe. Fakt ich refabrykacji (a więc naprawy połączonej z estetycznym odnowieniem) nie przywraca im waloru towaru nieużywanego.
Pani wątpliwości dotyczą ustalenia, czy w przypadku nabycia przez Panią towarów używanych/zużytych/uszkodzonych stanowiących odpad zakupionych od osób fizycznych, niebędących podatnikami podatku od towarów i usług, jak również nieprowadzących działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług oraz braku możliwości zaewidencjonowania danych personalnych tych osób fizycznych, zgodne z prawem będzie zastosowanie procedury szczególnej i opodatkowanie sprzedaży takich towarów na zasadach opodatkowania marży.
Odnosząc się do Pani wątpliwości należy wskazać, że szczególna procedura dotyczy tylko dostawy towarów używanych, które podatnik nabył od określonej kategorii podmiotów i w celu ich odsprzedaży.
Wobec powyższego, skoro będzie Pani dokumentować zakupy przedmiotowych towarów poprzez sporządzanie dowodów wewnętrznych zawierających ww. informacje, to będzie Pani mogła określić kwotę marży. Tym samym, do sprzedaży towarów używanych/uszkodzonych (sprzętu RTV: telewizorów, monitorów, komputerów, pilotów TV itp.), zakupionych od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i niewystawiających dokumentów sprzedaży, będzie Pani mogła stosować procedurę VAT-marża.
Mając zatem na uwadze przedstawione okoliczności sprawy oraz powołane przepisy prawa należy stwierdzić, że dokonując sprzedaży opisanych we wniosku towarów używanych, stanowiących towary używane w rozumieniu art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy, nabytych od podmiotów wskazanych w art. 120 ust. 10 ustawy w celu ich dalszej odsprzedaży oraz znając cenę nabycia używanych towarów, będzie miała Pani prawo do zastosowania szczególnej procedury zawartej w art. 120 ust. 4 ustawy, czyli VAT-marży.
Tym samym Pani stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy lub stanu prawnego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność. Równocześnie w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right