Zawiadomienie o zmianie urzędu skarbowego trzeba złożyć do 15 października
Podatnicy, którzy od 1 stycznia 2025 r. powinni być obsługiwani przez wyspecjalizowane urzędy skarbowe (WUS), mają obowiązek zawiadomić o tym swój dotychczasowy urząd skarbowy. Zawiadomienie należy złożyć do 15 października 2024 r. W tym samym terminie zawiadomienie powinni też złożyć ci podatnicy, którzy są obecnie obsługiwani przez wyspecjalizowany urząd skarbowy (WUS), ale od 1 stycznia 2025 r. utracą ten przywilej.
urząd skarbowy
Brak dokonania zawiadomienia o zmianie właściwości urzędu skarbowego nie ma znaczenia prawnego dla określenia właściwości urzędu skarbowego, ponieważ zmiana właściwości następuje z mocy prawa. Jednak niedopełnienie opisanych formalności może skutkować odpowiedzialnością karną skarbową. Przepisy Kodeksu karnego skarbowego przewidują karanie grzywną podatników, którzy wbrew obowiązkowi nie złożą w terminie właściwemu organowi wymaganej informacji podatkowej (art. 80 k.k.s.).