Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 17 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.555.2024.2.MC
Stawka ryczałtu (PKWiU 70.22.20.0).
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
Dnia 29 lipca 2024 r. wpłynął Pani wniosek z 1 lipca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 13 września 2024 r. (wpływ 13 września 2024 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca jest osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą. Wnioskodawca posiada nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium Polski w myśl art. 3 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Oprócz wskazanej działalności gospodarczej Wnioskodawca nie uzyskuje innych dochodów podlegających opodatkowaniu. Do wykonywanej przez Wnioskodawcę działalności nie znajdują zastosowania wyłączenia przewidziane przez art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Usługi świadczone przez Wnioskodawcę nie są wykonywane w ramach wolnego zawodu. Wnioskodawca jako osoba prowadząca własną działalność gospodarczą ponosi ryzyko związane z niewykonaniem lub niewłaściwym wykonaniem usług i jest za nie odpowiedzialny przed swoim kontrahentem.
Prowadzona działalność gospodarcza stanowi działalność usługową, w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Wnioskodawca obecnie jest zatrudniony w pełnym wymiarze czasowym na stanowisku (…).
W ramach realizowanej umowy do obowiązków Wnioskodawcy należy:
-zarządzanie procesem produkcji kursów od A do Z;
-poszukiwanie i tworzenie produktów, które będą cieszyć się zapotrzebowaniem na rynku;
-rekrutowanie najlepszych lektorów do nowych kursów razem z Sourcing Team;
-tworzenie planów i harmonogramów powstania, reklamy i przebiegu kursu, wyznaczanie i pilnowanie timeline;
-na bieżąco wprowadzanie niezbędnych zmian, żeby kurs przyniósł najlepsze korzyści i był jak najlepiej egzekwowany;
-analiza wyników reklam i sprzedaży, wdrażanie zmian na podstawie wyciągniętych wniosków.
Usługi świadczone w ramach działalności gospodarczej przez Wnioskodawcę są sklasyfikowane pod symbolem PKWiU wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (Dz. U. z 2015 r. poz. 1676 z późn. zm.) – 70.22.20.0, tj. Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych.
Działalność gospodarcza Wnioskodawcy nie obejmuje świadczenia usług doradczych związanych z zarządzaniem ani usług doradztwa związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, które są sklasyfikowane odpowiednio w grupowaniach 70.22.1 i 70.22.3, ani związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.01), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1). Usługi świadczone przez Wnioskodawcę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej nie są usługami firm centralnych (head office), usługami doradztwa związanymi z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), z wyjątkiem usług doradztwa związanymi z zarządzanie rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16.). Świadczone usługi nie są usługami doradztwa związanymi z zarządzaniem strategicznym (PKWiU 70.22.11.0), tj. uczestniczeniem w określaniu strategii i polityki działania klienta, jego struktury organizacyjnej, doradzaniem w zakresie usprawnień w zarządzaniu firmą, uczestniczeniem w tworzeniu i nadzorowaniu wykonania budżetu klienta.
W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, że w roku poprzedzającym rok podatkowy, którego dotyczy wniosek, Wnioskodawca uzyskał przychody z działalności w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro.
Pytanie
Czy podatek od świadczonych przez Wnioskodawcę w ramach działalności gospodarczej usług może być rozliczony w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%?
Pani stanowisko w sprawie
W ocenie Wnioskodawcy – świadczone usługi opisane w opisie zaistniałego stanu faktycznego stanowią usługi, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 5 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (dalej jako: ustawa o ryczałcie).
W pierwszej kolejności należy dokonać oceny, czy podatnik może skorzystać z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne ustawa ta reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
W myśl art. 6 ust. 1 ustawy o ryczałcie opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstw w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
Przepis art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o ryczałcie określa jakie warunki musi spełniać podatnik, aby móc skorzystać z opodatkowania w formie ryczałtu. Stanowi on, że podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:
a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2.000.000 euro lub
b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2.000.000 euro.
Z przedstawionego opisu stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca spełnia wymóg określony w lit. a przedmiotowego przepisu.
Art. 8 ust. 1 ustawy o ryczałcie zawiera katalog podatników, którzy nie mogą skorzystać z opodatkowania w formie ryczałtu. Zgodnie z tym przepisem opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:
1)opłacających podatek w formie kart podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;
2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;
3)osiągających w całości lub części przychody z tytułu prowadzenia aptek, działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych, działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;
4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:
a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
– jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na zasadach ogólnych.
Natomiast w myśl art. 8 ust. 2 ustawy o ryczałcie jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub za świadczenie usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:
1)wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
2)wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
– w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
W niniejszej sprawie Wnioskodawca jest podatnikiem, do którego nie znajdą zastosowania wyłączenia określone w art. 8 ustawy o ryczałcie, opisane powyżej.
Powyższe rozważania, w ocenie Wnioskodawcy, dowodzą, iż może on skorzystać z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. W dalszej części należy przedstawić stanowisko Wnioskodawcy w zakresie odpowiedniej stawki ryczałtu.
Wysokość stawek ryczałtu została określona w art. 12 ust. 1 ustawy o ryczałcie oraz zależy od rodzaju działalności, z której podatnik uzyskuje przychody.
Podmiot, na rzecz którego Wnioskodawca świadczy usługi, prowadzi działalność gospodarczą w zakresie usług o charakterze edukacyjnym. W ocenie Wnioskodawcy przedstawiony w opisie stanu faktycznego zakres obowiązków nie pozwala zakwalifikować osiąganych przez niego przychodów do kategorii przychodów ze świadczenia usług w zakresie edukacji, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. c ustawy o ryczałcie.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m ustawy o ryczałcie ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 15% przychodów ze świadczenia usług firm centralnych (head office); usług doradztwa związanych z zarządzeniem (PKWiU ex dział 70), z wyjątkiem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16), innych niż świadczone w ramach wolnych zawodów.
Natomiast w myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o ryczałcie ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5 % przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
Odwołując się do znaczenia oznaczenia „ex” używanego przy symbolu określonego grupowania PKWiU, należy wskazać, iż oznacza ono, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu. Takie znaczenia wynika bezpośrednio z treści art. 4 ust. 4 ustawy o ryczałcie.
Na tej podstawie należy stwierdzić, że treść art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m ustawy o ryczałcie wskazuje, iż stawkę 15% stosuje się wyłącznie do usług wymienionych w tym przepisie, natomiast pozostałe usługi będą opodatkowanie 8,5% stawką ryczałtu na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a. Wśród usług opodatkowanych wskazaną 8,5% stawką należy wymienić usługi określone w dziale 70 niezwiązane z usługami firm centralnych (head office) oraz usługami doradztwa związanymi z zarządzaniem, a więc:
-usługi w zakresie stosunków międzyludzkich (public relations) i komunikacji (klasa 70.21),
-pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych (kategoria 70.22.2.),
-pozostałe usługi doradztwa związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Z opisu stanu faktycznego wynika, że usługi świadczone przez Wnioskodawcę nie są usługami firm centralnych head Office oraz usługami doradztwa związanymi z zarządzaniem.
Mając na uwadze powyższe, usługi świadczone przez Wnioskodawcę powinny zostać zakwalifikowane jako przychody uzyskiwane ze świadczenia usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolem 70.22.20.0 – Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych, opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o ryczałcie.
Prawidłowość stanowiska zaprezentowanego powyżej potwierdza:
-pismo Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 5 marca 2024 r., 0113-KDIPT2-1.4011.944.2023.2.DJD,
-pismo Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 26 października 2023 r., 0115-KDST2-2.4011.360.2023.3.KK,
-pismo Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 19 września 2023 r., 0112-KDSL1-2.4011.334.2023.2.KS,
-pismo Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 7 grudnia 2023 r., 0113-KDIPT2-1.4011.721.2023.2.RK.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku, jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Stosownie do art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:
a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2.000.000 euro, lub
b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2.000.000 euro.
Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest między innymi od niespełnienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
W artykule tym zawarto wyłączenia z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, jednak – zgodnie z Pani oświadczeniem – w odniesieniu do działalności, którą Pani prowadzi, nie występują negatywne przesłanki wynikające z art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Działalność usługowa to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
W myśl art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU, oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu.
Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.
Zwracam także uwagę, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.
Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.
Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
I tak, na mocy art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 15% przychodów ze świadczenia usług firm centralnych (head office); usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), z wyjątkiem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16.), innych niż świadczone w ramach wolnych zawodów.
Natomiast na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
Jednocześnie wskazuję, że zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Tymczasem z opisu sprawy przedstawionego we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wynika, że jest Pani osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą. Usługi świadczone przez Panią w ramach działalności gospodarczej są sklasyfikowane pod symbolem PKWiU – 70.22.20.0, tj. Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych. Pani działalność gospodarcza nie obejmuje świadczenia usług doradczych związanych z zarządzaniem ani usług doradztwa związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, które są sklasyfikowane odpowiednio w grupowaniach 70.22.1 i 70.22.3, ani związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.01), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1). Usługi świadczone przez Panią w ramach prowadzonej działalności gospodarczej nie są również usługami firm centralnych (head office), usługami doradztwa związanymi z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), z wyjątkiem usług doradztwa związanymi z zarządzanie rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16.). Ponadto świadczone usługi nie są usługami doradztwa związanymi z zarządzaniem strategicznym (PKWiU 70.22.11.0), tj. uczestniczeniem w określaniu strategii i polityki działania klienta, jego struktury organizacyjnej, doradzaniem w zakresie usprawnień w zarządzaniu firmą, uczestniczeniem w tworzeniu i nadzorowaniu wykonania budżetu klienta. W roku poprzedzającym rok podatkowy, którego dotyczy wniosek, uzyskała Pani przychody z działalności w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro.
W odniesieniu do wymienionych w art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70) wskazuję, że symbol ex oznacza, że w ramach grupowania 70 opodatkowaniu stawką 15% podlegają wyłącznie usługi wymienione w tym przepisie, tj. usługi doradztwa związane z zarządzaniem, a pozostałe usługi opodatkowane będą stawką 8,5%.
Oznacza to, że przychody uzyskiwane przez Panią ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolem 70.22.20.0 – Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych, podlegają opodatkowaniu 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, ponieważ usługi te nie są usługami doradztwa związanymi z zarządzaniem.
Podsumowanie: podatek od przychodów ze świadczonych przez Panią w ramach działalności gospodarczej usług może być rozliczony w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła, i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
W odniesieniu do powołanych przez Panią interpretacji stwierdzam, że zapadły one w indywidualnych sprawach i nie są wiążące dla organu wydającego tę interpretację.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pani do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right