Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 5 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.542.2024.1.AP
Określenie stawki ryczałtu z tytułu świadczonych usług sklasyfikowanych wg PKWiU pod symbolem 56.10.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
12 lipca 2024 r. wpłynął Pani wniosek z 4 lipca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie określenia stawki ryczałtu z tytułu świadczonych usług sklasyfikowanych wg PKWiU pod symbolem 56.10.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Jest Pani wspólnikiem spółki cywilnej (dalej: „Spółka”), której przeważający przedmiot stanowi działalność restauracyjna i inne stałe placówki gastronomiczne. Spółka jest właścicielem lokali gastronomicznych oraz dodatkowo, franczyzodawcą dla innych niezależnych lokali działających pod jej marką (dalej jako: „Uczestnicy sieci”).
W ramach wykonywanej działalności, Spółka zawarła z dostawcą napoi (dalej jako: „Kontrahent”) umowę na łamach, której otrzymuje wynagrodzenie w zamian za oferowanie do sprzedaży produktów Kontrahenta, na terenie swojego lokalu oraz lokali Uczestników sieci. Są to napoje bezalkoholowe, gotowe, zapakowane, oznakowane logo marki producenta.
Na łamach ww. umowy, Kontrahent zobowiązany jest do sprzedaży po ustalonych między stronami, zawierających rabat cenach oraz dostarczania na rzecz Spółki, a także Uczestników sieci określonych produktów (napojów). Po stronie Spółki i Uczestników sieci zaś ciąży obowiązek oferowania wskazanych produktów do sprzedaży na terenie ich placówek gastronomicznych.
Oprócz posiadania ww. produktów w swojej ofercie sprzedażowej, Spółka oraz Uczestnicy sieci w ramach świadczonej usługi utrzymują także należyty stan oferowanych napojów (m.in. poprzez pilnowanie ich daty przydatności do spożycia). Ponadto, dbają oni o odpowiednią ekspozycję napojów w udostępnionych przez Kontrahenta lodówkach, uzupełnianie zapasu produktów, a także utrzymanie czystości wskazanego sprzętu chłodniczego.
Z tytułu wykonywania ww. czynności Spółka otrzymuje wynagrodzenie obliczane jako procent od obrotu. Wskazaną kwotę obrotu stanowi wartość netto produktów nabytych przez Spółkę oraz Uczestników sieci od Kontrahenta. Płatność prowizji, odbywa się na rachunek bankowy Spółki, na podstawie uprzednio wystawionej przez nią faktury.
Przedmiotem opisanej umowy jest usługa oferowania do sprzedaży napojów przez Spółkę oraz Uczestników sieci a nie sama ich sprzedaż. Zbycie produktów na rzecz klientów stanowi jedynie ewentualne następstwo ww. usługi, jednakże wiążąca strony umowa zobowiązuje do wykonywania czynności dodatkowej, wspierającej usługę oferowania do sprzedaży napojów. Czynność ta polega na tym, że w przypadku ewentualnego nabycia napoju przez klienta, osoba go obsługująca, otwiera butelkę i nalewa przy nim produkt do szklanki. Zaznaczenia wymaga jednak, że możliwość wykonania ww. czynności dodatkowej, wykonywanej w następstwie ewentualnego zakupu oferowanych przez Spółkę/Uczestników sieci produktów, zależna jest przede wszystkim od typu danej placówki gastronomicznej, gdyż pośród lokali, których dotyczy stanowiąca przedmiot wniosku umowa są także obiekty nieposiadające miejsc siedzących, zatem na ich terenie nie ma możliwości podania produktu do stolika, a jedynie przy barze na wynos.
Nie ulega wątpliwości, że wykonywane przez Spółkę czynności mają charakter usług, gdyż są one wykonywane na podstawie stosownego stosunku prawnego istniejącego między Spółką a ich odbiorcą, a ponadto występuje odpłatność za ich wykonanie - na mocy wystawianej przez Spółkę faktury.
Zgodnie z klasyfikacją dokonaną przez Urząd Statystyczny w piśmie z 3 czerwca 2024 r. Nr ...., opisane wyżej usługi mieszczą się w grupowaniu PKWiU 56.10.1 „Usługi restauracji i pozostałych placówek gastronomicznych”. Zaznaczyć należy, że klasyfikacja dokonana przez Urząd Statystyczny, wskazuje na symbol z nieobowiązującej już PKWiU 2008, natomiast jego odpowiednikiem w aktualnie obowiązującej klasyfikacji PKWiU 2015 jest symbol 56.10.
Składając wniosek zamierza Pani ustalić prawidłową stawkę ryczałtu dla przychodów ze świadczonych w ramach Spółki, opisanych wyżej usług. Suma przychodów wspólników Spółki z prowadzonej działalności w poprzednim roku podatkowym nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro i nie spełnia Pani żadnej przesłanki wskazanej w art. 8 ust. 1 ustawy o ryczałcie pozbawiającej możliwości stosowania ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Pytanie
Czy przychód z opisanej w stanie faktycznym wniosku działalności gastronomicznej może być opodatkowany w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych stawką 3%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku?
Pani stanowisko w sprawie
Przychód z opisanej w stanie faktycznym wniosku działalności gastronomicznej może być opodatkowany w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych stawką 3%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku.
Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku, opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych.
Wybór opodatkowania w formie ryczałtu możliwy jest pod warunkiem nieprzekroczenia limitów przychodu wskazanych w art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku. Jak wskazano w treści wniosku, suma przychodów wspólników Spółki z prowadzonej działalności w poprzednim roku podatkowym nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro. Warunek z art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku uznać zatem należy za spełniony.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, wynosi 3% od przychodów z działalności gastronomicznej, z wyjątkiem przychodów ze sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%.
W art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy o zryczałtowanym podatku, zostało wyjaśnione, że użyte w ustawie określenie działalność gastronomiczna - to usługi związane z przygotowaniem posiłków oraz sprzedażą posiłków i towarów.
Jak już zostało wskazane w opisie stanu faktycznego, Spółka na mocy opisywanej umowy otrzymuje wynagrodzenie w zamian za oferowanie do sprzedaży produktów Kontrahenta, na terenie swojego lokalu oraz lokali Uczestników sieci, utrzymywanie należytego stanu oferowanych napojów (m.in. poprzez pilnowanie ich daty przydatności do spożycia), dbanie o odpowiednią ekspozycję napojów w udostępnionych przez Kontrahenta lodówkach, uzupełnianie zapasu produktów, a także utrzymanie czystości wskazanego sprzętu chłodniczego. Zbycie produktów na rzecz klientów lokali stanowi jedynie następstwo ww. usługi, jednakże w przypadku ewentualnego nabycia napoju przez klienta, osoba go obsługująca, otwiera butelkę i nalewa przy nim produkt do szklanki.
Jak wynika z opisu świadczonych przez Spółkę w ramach przedmiotowej umowy usług, wszystkie czynności wykonywane na jej łamach związane są ze sprzedażą napojów. Przytoczona wyżej, sformułowana w ustawie o zryczałtowanym podatku definicja działalności gastronomicznej wskazuje, że mieszczą się w niej usługi, które są związane nie tylko z przygotowaniem posiłków, ale także ze sprzedażą posiłków i towarów. W przedstawionym stanie faktycznym, wszystkie czynności związane są ze sprzedażą napojów i to przesądza o kwalifikacji ich ogółu jako usługi gastronomicznej.
Potwierdzeniem powyższego jest również klasyfikacja dokonana przez Urząd Statystyczny w piśmie z 3 czerwca 2024 r. Nr ..., gdzie przyporządkowano opisane na łamach wniosku usługi do grupowania PKWiU 56.10.1 „Usługi restauracji i pozostałych placówek gastronomicznych”. Zaznaczyć należy, że klasyfikacja dokonana przez Urząd Statystyczny, wskazuje na symbol z PKWiU 2008, natomiast jego odpowiednikiem w aktualnie obowiązującej klasyfikacji PKWiU 2015 jest symbol 56.10.
Mając na uwadze powyższe, stwierdzić należy, że usługi świadczone przez Spółkę na rzecz Kontrahenta mieszczą się w definicji usług gastronomicznych, ponadto nie dotyczą one napojów alkoholowych, wobec czego za zasadne należy uznać zastosowanie do osiąganych w ich ramach przychodów stawki ryczałtu, wynikającej z art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku.
Zastosowanie 3% stawki ryczałtu do usług z grupowania PKWiU 56.10 potwierdzają także organy podatkowe, m.in. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 29 kwietnia 2024 r. Nr 0115-KDST2-2.4011.117.2024.2.BM, gdzie wskazuje, że: „Z treści wniosku wynika, że prowadzi Pani działalność gospodarczą pod firmą X, polegającą w przeważającej części na następujących czynnościach: (...) PKWiU 56.10 Usługi restauracji i pozostałych placówek gastronomicznych, w tym PKWiU 56.10.11.0 Usługi przygotowywania i podawania posiłków w restauracjach. (...) Mając na względzie powołane wyżej przepisy oraz treść wniosku stwierdzić należy, że przychody osiągane przez Panią ze świadczenia usług polegających na przygotowywaniu posiłków we własnym lokalu, które są dostarczane do domu klienta, spożywane przez klienta na miejscu w restauracji lub przygotowywane na wynos podlegają opodatkowaniu 3% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, przewidzianą dla działalności gastronomicznej, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, przy założeniu, że spełnia Pani ustawowe warunki przewidziane dla tej formy opodatkowania.”
Mając na uwadze powyższe, stwierdzić należy, że przychód z opisanej w stanie faktycznym wniosku działalności gastronomicznej może być opodatkowany w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych stawką 3%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku, jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776 ze zm.):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenie „działalność usługowa” oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz.U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług pod pojęciem usług należy rozumieć:
·wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarczych prowadzących działalność o charakterze produkcyjnym, tzn. usługi dla celów produkcji nietworzące bezpośrednio nowych dóbr materialnych;
·wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarki narodowej oraz na rzecz ludności, przeznaczone dla celów konsumpcji indywidualnej, zbiorowej i ogólnospołecznej.
Pojęcie usług nie obejmuje czynności związanych z wytwarzaniem wyrobów (włączając półfabrykaty, elementy, części, obróbkę elementów) z materiałów własnych przedsiębiorstwa na zlecenie innych jednostek gospodarki narodowej, przeznaczonych do celów produkcyjnych lub do dalszej odsprzedaży oraz z reguły nie obejmuje wytwarzania wyrobów na indywidualne zamówienie ludności z materiałów własnych wykonawcy.
Zgodnie natomiast z art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Działalność gastronomiczna to usługi związane z przygotowaniem posiłków oraz sprzedażą posiłków i towarów.
Klasyfikacja Wyrobów i Usług zawiera Sekcję I – usługi związane z zakwaterowaniem i usługi gastronomiczne, która obejmuje m.in.:
·usługi gastronomiczne,
·usługi przygotowywania żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering),
·usługi stołówkowe,
·usługi przygotowywania i podawania napojów.
Przy czym, w klasyfikacji tej ustawodawca w dziale 56 sklasyfikował - Usługi związane z wyżywieniem, w grupowaniach:
·56.10. - Usługi restauracji i pozostałych placówek gastronomicznych,
·56.21. - Usługi przygotowywania i dostarczania żywności (katering) dla odbiorców zewnętrznych,
·56.29. - Pozostałe usługi gastronomiczne,
·56.30. - Usługi przygotowywania i podawania napojów.
Stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
Natomiast w myśl art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli:
1) w roku poprzedzającym rok podatkowy:
a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub
b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.
2) rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej – bez względu na wysokość przychodów.
Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest między innymi od niespełnienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
W artykule tym zawarto wyłączenia z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, jednak – zgodnie z Pani oświadczeniem – w odniesieniu do działalności, którą Pani prowadzi za pośrednictwem spółki cywilnej, nie wystąpią negatywne przesłanki wynikające z art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Jednocześnie wskazuję, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Zgodnie art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
Na podstawie natomiast art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 3% przychodów z działalności gastronomicznej, z wyjątkiem przychodów ze sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%.
Wskazuję, że ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1, w zakresie działalności usługowej odnosi się do czynności zaliczanych do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) z zastrzeżeniem wynikającym m.in. z art. 4 ust. 1 pkt 2 tej ustawy. Z ww. art. 4 ust. 1 pkt 2 wynika natomiast, że za działalność gastronomiczną uznaje się usługi związane z przygotowaniem posiłków oraz sprzedażą posiłków i towarów.
Z perspektywy ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz zawartej w niej definicji działalności gastronomicznej, w celu zastosowania stawki ryczałtu w wysokości 3%, o której mowa w art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a) tej ustawy, istotnym jest to, czy usługi te są związane z przygotowywaniem posiłków oraz sprzedażą posiłków i towarów.
Tymczasem z opisu sprawy przedstawionego we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wynika, że prowadzi Pani działalność gospodarczą za pośrednictwem Spółki cywilnej i zamierza ustalić prawidłową stawkę ryczałtu dla przychodów ze świadczonych w ramach Spółki usług. W ramach wykonywanej działalności Spółka zawarła z dostawcą napoi umowę, w ramach której otrzymuje wynagrodzenie w zamian za oferowanie do sprzedaży produktów Kontrahenta, na terenie swojego lokalu oraz lokali Uczestników sieci. Są to napoje bezalkoholowe, gotowe, zapakowane, oznakowane logo marki producenta. Przedmiotem opisanej umowy jest usługa oferowania do sprzedaży napojów przez Spółkę oraz Uczestników sieci, a nie sama ich sprzedaż. Zbycie produktów na rzecz klientów stanowi jedynie ewentualne następstwo tej usługi, jednak wiążąca strony umowa zobowiązuje do wykonywania czynności dodatkowej, wspierającej usługę oferowania do sprzedaży napojów. Czynność ta polega na otwarciu butelki i nalaniu przy kliencie produktu do szklanki. Pośród lokali, których dotyczy stanowiąca przedmiot wniosku umowa, są także obiekty nieposiadające miejsc siedzących, zatem na ich terenie nie ma możliwości podania produktu do stolika, a jedynie przy barze na wynos. Suma przychodów wspólników Spółki z pozarolniczej działalności gospodarczej w poprzednim roku podatkowym nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.
Na podstawie powołanych wyżej przepisów oraz opisu sprawy stwierdzam, że przychody uzyskiwane przez Panią ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej za pośrednictwem Spółki usług gastronomicznych opisanych we wniosku mogą być opodatkowane 3% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Na zakończenie wskazuję na art. 12 ust. 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, zgodnie z którym:
Jeżeli podatnik obowiązany do prowadzenia ewidencji przychodów prowadzi działalność, z której przychody są opodatkowane różnymi stawkami określonymi w ust. 1, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych ustala się według stawki właściwej dla przychodów z każdego rodzaju działalności, pod warunkiem, że ewidencja przychodów jest prowadzona w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju działalności. W przypadku, gdy podatnik, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie prowadzi ewidencji w sposób zapewniający ustalenie przychodów dla każdego rodzaju działalności, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów, z tym że w przypadku osiągania również przychodów, o których mowa w:
1) ust. 1 pkt 1, ryczałt wynosi 17%;
2) ust. 1 pkt 2, ryczałt wynosi 15%;
2a) ust. 1 pkt 2a, ryczałt wynosi 14%;
2b) ust. 1 pkt 2b, ryczałt wynosi 12%;
3) ust. 1 pkt 3, ryczałt wynosi 10%;
4) ust. 1 pkt 4, ryczałt wynosi 12,5%.
Podsumowując, przychody, jakie będzie Pani osiągać ze świadczenia usług opisanych we wniosku, może Pani opodatkować według stawki 3%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Panią i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.
Nie jestem uprawniony do przyporządkowywania formalnego usług do określonego grupowania klasyfikacyjnego. Kwestie dotyczące zaklasyfikowania usługi do właściwego grupowania statystycznego nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Tak więc interpretację wydałem na podstawie wskazanego przez Panią we wniosku grupowania PKWiU i kwestia ta nie podlegała ocenie.
Przy wydawaniu niniejszej interpretacji dokonałem wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzam postępowania dowodowego, lecz opieram się jedynie na stanie faktycznym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
Interpretacja dotyczy tylko i wyłącznie sprawy będącej przedmiotem Pani zapytania (określenia stawki ryczałtu). Inne kwestie zawarte w opisie sprawy nie podlegały ocenie.
W odniesieniu do powołanej we wniosku interpretacji zaznaczam, że została ona wydana w indywidualnej sprawie innego podmiotu i nie ma zastosowania w sprawie będącej przedmiotem Pani wniosku.
Interpretacja ta, z uwagi na indywidualny charakter dotyczy tylko Pani, nie ma zastosowania do pozostałych wspólników spółki cywilnej.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pani do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right