Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 30 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.456.2024.2.KP

Możliwość zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

8 lipca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 8 lipca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismami z 7 sierpnia 2024 r. (wpływ 7 sierpnia 2024 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

„A” Sp. z o.o. (dalej „Wnioskodawca” lub „Spółka”) prowadzi działalność gospodarczą w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w (…) na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zarejestrowanej w Krajowym Rejestrze Sądowym, która podlega w Rzeczypospolitej Polskiej obowiązkowi podatkowemu od swoich dochodów.

Wnioskodawca jest zarejestrowanym w Polsce czynnym podatnikiem podatku VAT. Wnioskodawca prowadzi działalność polegającą m.in. na sprzedaży towarów ze swojego asortymentu, tj. (...). Sprzedaż kierowana jest obecnie jedynie do przedsiębiorców. Jednym z kanałów dystrybucji towarów jest sprzedaż poprzez sklep internetowy, tj. przez stronę internetową (…). Nie dochodzi zatem w tym zakresie do jednoczesnej obecności stron umowy sprzedaży. Komunikacja na wszystkich etapach sprzedaży opiera się na wykorzystaniu określonych środków porozumiewania się na odległość.

Wnioskodawca planuje uruchomić sprzedaż ww. produktów w ramach ww. sklepu internetowego do osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej (dalej także: „Nabywca” lub „Klient”) . Sprzedaż planowana do osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej jest na następujących warunkach:

1.dostawy będą realizowane z magazynu do Klienta wyłącznie przesyłką kurierską;

2.dostawy będą realizowane wyłącznie pod adres zlokalizowany na obszarze Polski;

3.Wnioskodawca (sprzedawca) towaru otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem banku, bez możliwości zapłaty za towar kartą kredytową w terminalu płatniczym. Płatności będą przebiegać w następujący sposób:

  • płatność przez instytucję pośredniczącą - zapewnia konto internetowe pozwalające na przesyłanie środków z różnych źródeł: karty kredytowej, rachunku bankowego, (…), w ramach umowy z instytucją pośredniczącą, co oznacza, że Wnioskodawca otrzymuje od instytucji pośredniczącej całą kwotę ceny;
  • środki z tytułu płatności dokonanej przez klienta za pośrednictwem instytucji pośredniczących będą regularnie (w okresach co kilka dni) przelewane na rachunek Wnioskodawcy;
  • w przypadku płatności przez instytucję pośredniczącą, przelew od operatora płatności może się składać ze wszystkich płatności dokonanych tą metodą w ciągu danego okresu (płatność operatora będzie zatem zagregowana i będzie obejmować płatności od różnych klientów);
  • operator przesyłać będzie Wnioskodawcy raport rozliczeniowy zawierający informacje pozwalające na przypisanie płatności klientów do generowanych systemowo faktur;
  • dodatkowo płatności online będą dokonywane jedynie przez Internet, nie ma możliwości zapłaty za towary kartą kredytową w terminalu płatniczym;
  • w konsekwencji, płatności na rzecz Wnioskodawcy będą dokonywane za pośrednictwem operatora płatności, który przelewa środki na rachunek Wnioskodawcy. Otrzyma on zatem wszystkie płatności od konsumentów za pośrednictwem banku. Środki te są jednak przelewane na rachunek Wnioskodawcy przez operatorów płatności (a nie bezpośrednio przez klientów);

4.sprzedaż na rzecz Klientów dokumentowana będzie elektroniczną fakturą VAT (e-fakturą), która zawierać będzie niezbędne informacje o udokumentowanej sprzedaży i będzie wystawiana najpóźniej w dniu dostawy;

5.Wnioskodawca będzie prowadził ewidencję i dokumentował dowody zapłaty, z których jednoznacznie wynikać będzie, jakiej konkretnie czynności zakupu dotyczyła i przez kogo została dokonana (dane nabywcy, w tym jego adres), zgodnie z ewidencją VAT oraz powiązaniem klienta, jego numeru zamówienia i numeru płatności. Z ewidencji, jak i dowodów dokumentujących zapłatę za sprzedawane towary jednoznacznie wynikać będzie jakiej czynności dotyczyła dana zapłata, tj. zakup towaru przez klienta. Wnioskodawca jest w stanie określić, którego klienta dotyczy dana płatność i powiązać płatność z konkretnym zamówieniem;

6.w ramach sprzedaży nie będą oferowane towary wskazane w § 4 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2023 r. poz. 2605).

Pytanie

Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego, w związku z opisanymi sposobami dostaw, dokumentowania sprzedaży oraz dokonywania płatności w formie online przez klientów będących osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej za dostawę towarów w systemie wysyłkowym – sklepie internetowym, Wnioskodawca będzie zwolniony z obowiązku prowadzenia ewidencji ww. sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących, o którym mowa w art. 111 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2004 Nr 54 poz. 535 t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361), zgodnie ze zwolnieniem opisanym w Załączniku do Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2023 r. poz. 2605), tabela pkt II poz. 36?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy w świetle przedstawionego stanu faktycznego, w związku z opisanymi sposobami dostaw, dokumentowania sprzedaży oraz dokonywania płatności w formie online przez klientów będących osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej za dostawę towarów zakupionych w sklepie internetowym Wnioskodawcy, Wnioskodawca będzie zwolniony z obowiązku prowadzenia ewidencji ww. sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących, o którym mowa w art. 111 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2004 Nr 54 poz. 535 t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361), zgodnie ze zwolnieniem opisanym w Załączniku do Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2023 r. poz. 2605), tabela pkt II poz. 36.

Zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2004 Nr 54 poz. 535, t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361) (dalej także „VATU” lub „ustawa”) podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Na mocy ust. 3a pkt 1 ww. ustawy podatnicy prowadzący ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących są obowiązani wystawić i wydać nabywcy paragon fiskalny lub fakturę z każdej sprzedaży w postaci papierowej lub za zgodą nabywcy, w postaci elektronicznej, przesyłając ten dokument w sposób z nim uzgodniony.

Artykuł 111 ust. 8 VATU pozwala Ministrowi Finansów na zwolnienie, w drodze rozporządzenia, na czas określony, niektórych grup podatników oraz niektórych czynności z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących oraz określić warunki korzystania ze zwolnienia, mając na uwadze interes publiczny, w szczególności sytuację budżetu państwa.

Na tej podstawie wydane zostało Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2023 r. poz. 2605) (dalej także „Rozporządzenie”), przewidujące zwolnienia z przedmiotowego obowiązku.

Na podstawie § 2 ust. 1 Rozporządzenia zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2024 r., czynności wymienione w załączniku do Rozporządzenia (dalej: „Załącznik”).

Z kolei § 4 Rozporządzenia określa wyjątki od zwolnień opisanych w Załączniku.

Zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 1 tego aktu, zwolnień opisanych w Załączniku do Rozporządzenia nie stosuje się w przypadku dostawy określonych tam towarów.

W oparciu o pkt 36 załącznika zwolniona z obowiązku ewidencjonowania jest dostawa towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi), jeżeli dostawca towaru otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana (dane nabywcy, w tym jego adres).

W konsekwencji, aby sprzedaż podlegała temu zwolnieniu, musi ona łącznie spełniać następujące przesłanki:

1)dostawa towarów dotyczy czynności, która następuje w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi),

2)całość zapłaty musi być otrzymana przez dostawcę towaru za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem),

3)z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana (dane nabywcy, w tym jego adres),

4)przedmiotem dostawy nie mogą być towary, o których mowa w § 4 ust. 1 Rozporządzenia.

Interpretacje podatkowe, na których zostało oparte stanowisko Wnioskodawcy: Interpretacja indywidualna 0114-KDIP1-3.4012.646.2023.2.JG z 25 stycznia 2024 r., 0111-KDIB3-2.4012.174.2020.2.MN z 8 czerwca 2020 r., 0112-KDIL3.4012.30.2020.3.LS z 8 kwietnia 2020 r., 0114-KDIP1-3.4012.316.2019.2.KP z 23 września 2019 r. We wszystkich ww. interpretacjach organ zaakceptował możliwość zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencji sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej.

Zdaniem Wnioskodawcy, biorąc pod uwagę, spełnienie przez Wnioskodawcę ww. warunków w planowanej sprzedaży przez sklep internetowy (sprzedaży wysyłkowej), stanowisko dot. prawa do zastosowania zwolnienia z ewidencji sprzedaży przy pomocy kasy rejestrującej sprzedaży prowadzonej w systemie wysyłkowym za pośrednictwem firmy kurierskiej na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej jest prawidłowe.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących wynika z zapisu art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.). Zgodnie z tym przepisem:

Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Na mocy art. 2 pkt 22 ustawy:

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o sprzedaży - rozumie się przez to odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Wskazany wyżej przepis art. 111 ust. 1 ustawy, określa generalną zasadę, z której wynika, że obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonych w nim odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych.

Zatem podstawowym kryterium decydującym o obowiązku stosowania ewidencji za pomocą kas rejestrujących jest status nabywcy wykonywanych przez podatnika świadczeń lub dokonywanych dostaw. Jeżeli nabywcą danej usługi lub danego towaru jest podmiot inny niż wymieniony w art. 111 ust. 1, to taka sprzedaż w ogóle nie jest objęta obowiązkiem ewidencjonowania jej przy użyciu kasy rejestrującej.

Kwestie dotyczące zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy użyciu kas rejestrujących niektórych czynności i niektórych grup podatników oraz terminów rozpoczęcia prowadzenia tej ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących reguluje rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24 listopada 2023 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2023 r. poz. 2605), zwane dalej „rozporządzeniem”.

Zwolnienie z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących zostało określone w § 2 i § 3 rozporządzenia.

Powyższe zwolnienia wskazują na dwojakiego rodzaju zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących, mianowicie zwolnienie dla określonych grup podatników (zwolnienie podmiotowe) i zwolnienie dla konkretnych czynności (zwolnienie przedmiotowe).

Stosownie do § 2 ust. 1 rozporządzenia:

Zwalnia się z obowiązku prowadzenia ewidencji w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2024 r., czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia.

Zgodnie z § 2 ust. 2 rozporządzenia:

W odniesieniu do niektórych czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się zgodnie z warunkami określonymi w tym załączniku.

W załączniku do rozporządzenia, stanowiącym wykaz czynności zwolnionych z obowiązku ewidencjonowania, wskazano w poz. 36:

Dostawę towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi), jeżeli dostawca towaru otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana (dane nabywcy, w tym jego adres).

Powyższe zwolnienie jest zwolnieniem przedmiotowym, tzn. że dotyczy konkretnych czynności.

Dostawa niektórych towarów została wyłączona przez ustawodawcę z prawa do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej, o którym mowa w przepisach § 2 i § 3 rozporządzenia. Szczegółowo zostały one wymienione w § 4 powołanego rozporządzenia.

I tak, zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia:

Zwolnień z obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 i § 3, nie stosuje się w przypadku dostawy:

a) gazu płynnego,

b) części do silników (CN 8409 91 00 i 8409 99 00),

c) silników do napędu pojazdów i motocykli, silników spalinowych tłokowych z zapłonem iskrowym i samoczynnym do różnego rodzaju jednostek, w tym motocykli (CN 8407 i 8408),

d) nadwozi do pojazdów silnikowych (CN 8707),

e) przyczep i naczep (CN 8716 10, 8716 31 00, ex 8716 39, 8716 40 00); kontenerów (CN 8609 00),

f) części przyczep, naczep i pozostałych pojazdów bez napędu mechanicznego (CN 8716 90),

g) części i akcesoriów do pojazdów silnikowych (CN 8708 i 9401 90 80), z wyłączeniem motocykli, to jest do: ciągników; pojazdów silnikowych do przewozu dziesięciu lub więcej osób z kierowcą; samochodów i pozostałych pojazdów silnikowych przeznaczonych zasadniczo do przewozu osób, włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi; pojazdów silnikowych do transportu towarów; pojazdów silnikowych specjalnego przeznaczenia, innych niż te zasadniczo przeznaczone do przewozu osób lub towarów, w szczególności: pojazdów pogotowia technicznego, dźwigów samochodowych, pojazdów strażackich, betoniarek samochodowych, zamiatarek, polewaczek, przewoźnych warsztatów, ruchomych stacji radiologicznych,

h) komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych oraz silników elektrycznych, prądnic i transformatorów (PKWiU ex 26 i ex 27.11),

i) sprzętu fotograficznego, z wyłączeniem części i akcesoriów do sprzętu i wyposażenia fotograficznego (PKWiU ex 26.70.1),

j) wyrobów z metali szlachetnych lub z udziałem tych metali, których dostawa nie może korzystać ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, zwanej dalej ,,ustawą'',

k) zapisanych i niezapisanych nośników danych cyfrowych i analogowych,

l) wyrobów przeznaczonych do użycia, oferowanych na sprzedaż lub używanych jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, bez względu na kod CN,

m) wyrobów tytoniowych (CN 2401, 2402, 2403), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów,

n) napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2%, napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i napojów bezalkoholowych, w których zawartość alkoholu przekracza 0,5% (bez względu na kod CN), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów,

o) perfum i wód toaletowych (CN 3303 00 10, 3303 00 90), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów.

Aby zatem podatnik miał prawo do skorzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w powiązaniu z poz. 36 załącznika do rozporządzenia, muszą łącznie zostać spełnione następujące warunki:

  • dostawa towarów dotyczy czynności, która następuje w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi),
  • zapłata za towar musi być dokonana w całości za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem),
  • z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę musi jednoznacznie wynikać, jakiej konkretnie czynności zapłata dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana,
  • przedmiotem dostawy nie są towary wymienione w § 4 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia, do których nie stosuje się zwolnień.

Niespełnienie jednego z powyższych warunków oznacza brak możliwości zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Państwa wątpliwości dotyczą kwestii, czy przysługuje Państwu prawo do korzystania ze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej w przypadku sprzedaży wysyłkowej, która będzie realizowana wyłącznie pod adres zlokalizowany na obszarze Polski.

Odnosząc się do Państwa wątpliwości wskazać należy, że w przedstawionych okolicznościach sprzedaży zostaną spełnione łącznie wszystkie warunki umożliwiające na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w zw. z poz. 36 załącznika do niego, zastosowanie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie sprzedaży towarów dokonywanej na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych.

Jak wynika bowiem z opisu sprawy, dostawa będzie odbywała się w systemie wysyłkowym (przesyłka kurierska), całość zapłaty otrzymają Państwo za pośrednictwem banku na swoje konto bankowe. Z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynikać będzie jakich transakcji dotyczyły poszczególne wpłaty/zapłaty i przez kogo zostały dokonane (powiązanie z numerem i Kontem Klienta oraz numerem każdego zamówienia w tym dane nabywcy i jego adres). Ponadto przedmiotem dostawy nie będą towary wymienione w § 4 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia.

W konsekwencji, będziecie mieli Państwo prawo korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej w odniesieniu do sprzedaży towarów (innych niż wymienione w § 4 rozporządzenia) w systemie wysyłkowym na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych w myśl § 2 ust. 1 w zw. z poz. 36 załącznika do rozporządzenia w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących. Z ww. zwolnienia będziecie mogli Państwo korzystać do 31 grudnia 2024 r.

Tym samym Państwa stanowisko uznaję za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywiste zdarzenie przyszłe sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywało się będzie ze zdarzeniem przyszłym podanym przez Państwo w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Państwo do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00