Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.456.2024.2.MC

Stawki ryczałtu.

Interpretacja indywidualna – stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanych stanów faktycznych w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest:

-nieprawidłowe – w części dotyczącej stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w odniesieniu do usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 70.22.15.0;

-prawidłowe – w pozostałej części.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

Dnia 16 czerwca 2024 r. wpłynął Pana wniosek z 16 czerwca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 24 lipca 2024 r. (wpływ 25 lipca 2024 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanów faktycznych

Od 04.10.2013 roku prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą do dnia złożenia wniosku włącznie. Od 04.10.2013 roku do końca 2021 roku działalność była opodatkowana w formie podatku liniowego. Od początku 2022 roku do dnia złożenia wniosku odprowadza Pan podatek w wysokości 15% stawki ryczałtowej.

Złożony przez Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczy okresu od 01.01.2022 roku do dnia złożenia wniosku, tj. bieżącego roku 2024 oraz lat następnych. Wykonywane przez Pana usługi posiadają następujące symbole grupowania (PKWiU) wg Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług:

PKWiU 70.22.15.0 Usługi związane z zarządzaniem produkcją, co w przypadku Pana działalności oznacza:

-planowanie wydań gazety codziennej z uwzględnieniem rozmieszczenia materiałów;

-sporządzanie harmonogramów wydawniczych i nadzór nad ich dotrzymaniem oraz współpraca z działem technicznym przygotowania produkcji;

PKWiU 18.13.10.0 Usługi związane z przygotowaniem do druku, co w przypadku Pana działalności oznacza:

- zamawianie u podwykonawców konkretnych usług niezbędnych do ukazania się gazety (korekty językowej tekstu, opracowanie infografiki, zilustrowanie tekstu, złamania graficznego tekstu),

- nadzór nad powstawaniem treści (danych do infografik, tekstu do korekty językowej, opisu poszukiwanego zdjęcia itp.);

- odbiór i kontrolę wykonania zamówionych prac i usług, sprawdzenie ich poprawności i jakości itp.;

- redakcja tekstu związana z przygotowaniem gazety do druku;

- uzupełnianie i wzbogacanie tekstów o materiały infograficzne i ilustracje;

- opracowanie graficzno-techniczne materiałów do druku;

- kontrola materiałów do druku i ich wysyłka do drukarni.

W okresie, którego dotyczy wniosek, tj. od 01.01.2022 r. do dnia złożenia wniosku, tj. 16.06.2024 roku, w odniesieniu do prowadzonej przez Pana działalności nie wystąpiły negatywne przesłanki wynikającego z art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. W latach 2021-2024 w prowadzonej przez Pana działalności spełniony był następujący warunek – w roku poprzedzającym dany rok podatkowy uzyskiwał Pan przychody w wysokości nieprzekraczającej 2.000.000 euro.

W uzupełnieniu wniosku wskazał Pan, że prowadzi Pan ewidencję przychodów w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju prowadzonej przez Pana działalności. Wskazał Pan również, że przedmiotem wniosku jest wyłącznie zaistniały stan faktyczny.

Pytania

1. Czy przychody ze świadczenia usług (PKWiU 70.22.15.0 i PKWiU 18.13.10.0) powinny być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych wynoszącym 8,5% przychodów, na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy?

2. Czy w przypadku określenia stawki 8,5% jako właściwej, ma Pan prawo skorygowania deklaracji podatkowych za lata poprzednie, to jest od 1.01.2022 r.?

Pana stanowisko w sprawie

W Pana ocenie – w latach 2013-2021 rozliczał się Pan w formie podatku liniowego, co skutkowało brakiem konieczności klasyfikacji rodzaju działalności. Od początku 2022 r. sposób opodatkowania został zmieniony na stawkę ryczałtową (15%). W tym samym roku, z uwagi na brak jednoznacznej klasyfikacji odnoszącej się do wykonywanych przez Pana usług, wystąpił Pan do GUS z prośbą o pomoc w określeniu właściwego przyporządkowania PKD. Po uzyskaniu tego przyporządkowania, a także po zapoznaniu się z kolejnymi interpretacjami, które ukazują się w portalach podatkowych oraz w fachowej prasie, uważa Pan, że dla działalności wykonywanej przez Pana właściwa jest stawka 8,5%. Niektóre usługi można zaklasyfikować do PKWiU 70.22.15.0, inne do PKWiU 18.13.10.0, jednak niezależnie od tego mają one na celu przygotowanie materiałów prasowych do druku. Szeroki zakres umowy o współpracy oraz wymagania usługobiorcy powodują, że świadczone przez Pana usługi mają różny charakter, ale ich efektem finalnym ma być poprawnie wydrukowane wydanie gazety codziennej, co wpisuje się głównie w PKWiU 18.13.10.0 Usługi związane z przygotowaniem do druku.

W związku z tym stoi Pan na stanowisku, że od faktur za te usługi powinien Pan odprowadzać podatek ryczałtowy w stawce 8,5%. W związku z powyższym zwraca się Pan z prośbą o ostateczną interpretację, zarówno bieżącej sytuacji, jak i w latach 2022-2023.

Ponadto w uzupełnieniu wniosku wyraził Pan pogląd, że przychody ze świadczenia usług (PKWiU 70.22.15.0 i PKWiU 18.13.10.0) powinny zostać opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w stawce 8,5% w oparciu o regulacje art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.

Uważa Pan, że ma Pan prawo skorygowania deklaracji podatkowych na podatek dochodowy od osób fizycznych za lata poprzednie, w których wykonywane przez Pan usługi (PKWiU 70.22.15.0 i PKWiU 18.13.10.0) opodatkował Pan inną stawką niż 8,5% podatku zryczałtowanego.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku, jest:

-nieprawidłowe – w części dotyczącej stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w odniesieniu do usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 70.22.15.0;

-prawidłowe – w pozostałej części.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Stosownie do art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776):

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2.000.000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2.000.000 euro.

Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest między innymi od niespełnienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W artykule tym zawarto wyłączenia z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, jednak – zgodnie z Pana oświadczeniem – w odniesieniu do działalności, którą Pan prowadzi, nie występują negatywne przesłanki wynikające z art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Działalność usługowa to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

W myśl art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU, oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu.

Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.

Zwracam również uwagę, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.

Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.

Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 15% przychodów ze świadczenia usług firm centralnych (head office); usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), z wyjątkiem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16.), innych niż świadczone w ramach wolnych zawodów.

Stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Zwracam również uwagę, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.

Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Ponadto w myśl art. 12 ust. 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Jeżeli podatnik obowiązany do prowadzenia ewidencji przychodów prowadzi działalność, z której przychody są opodatkowane różnymi stawkami określonymi w ust. 1, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych ustala się według stawki właściwej dla przychodów z każdego rodzaju działalności, pod warunkiem, że ewidencja przychodów jest prowadzona w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju działalności. W przypadku gdy podatnik, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie prowadzi ewidencji w sposób zapewniający ustalenie przychodów dla każdego rodzaju działalności, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów, z tym że w przypadku osiągania również przychodów, o których mowa w:

1) ust. 1 pkt 1, ryczałt wynosi 17%;

2) ust. 1 pkt 2, ryczałt wynosi 15%;

2a) ust. 1 pkt 2a, ryczałt wynosi 14%;

2b) ust. 1 pkt 2b, ryczałt wynosi 12%;

3) ust. 1 pkt 3, ryczałt wynosi 10%;

4) ust. 1 pkt 4, ryczałt wynosi 12,5%.

Tymczasem z opisu sprawy przedstawionego we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wynika, że od 04.10.2013 r. prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą. Od 04.10.2013 roku do końca 2021 roku działalność była opodatkowana w formie podatku liniowego. Natomiast od początku 2022 roku odprowadza Pan podatek w formie ryczałtu w wysokości 15%. Złożony przez Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczy okresu od 01.01.2022 roku do dnia złożenia wniosku, tj. bieżącego roku 2024. Wykonywane przez Pana usługi posiadają następujące symbole grupowania (PKWiU) wg Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług:

1)PKWiU 70.22.15.0 Usługi związane z zarządzaniem produkcją;

2)PKWiU 18.13.10.0 Usługi związane z przygotowaniem do druku.

We wniosku opisał Pan, jakie czynności wykonuje Pan w ramach tych usług. W latach 2021-2024 w prowadzonej przez Pana działalności spełniony był następujący warunek – w roku poprzedzającym dany rok podatkowy uzyskiwał Pan przychody w wysokości nieprzekraczającej 2.000.000 euro. Prowadzi Pan ewidencję przychodów w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju prowadzonej przez Pana działalności.

W odniesieniu do wymienionych w art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70) wskazuję, że symbol ex oznacza, że w ramach grupowania 70 opodatkowaniu stawką 15% podlegają wyłącznie usługi wymienione w tym przepisie, tj. usługi doradztwa związane z zarządzaniem, a pozostałe usługi opodatkowane będą stawką 8,5%.

Oznacza to, że przychody uzyskiwane przez Pana ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolem 70.22.15.0 – Usługi doradztwa związane z zarządzeniem produkcją, podlegają opodatkowaniu 15% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, ponieważ usługi te są usługami doradztwa związanymi z zarządzaniem.

Z kolei przychody uzyskiwane przez Pana ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług związanych z przygotowaniem do druku – PKWiU 18.13.10.0 podlegają opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%, określonej w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Podsumowanie: przychody uzyskiwane przez Pana ze świadczenia usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolem 70.22.15.0, tj. usług doradztwa związanych z zarządzaniem produkcją, podlegają opodatkowaniu według stawki 15%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Natomiast do przychodów uzyskiwanych przez Pana z tytułu usług związanych z przygotowaniem do druku – PKWiU 18.13.10.0zastosowanie znajduje stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%, na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Przechodząc do kwestii możliwości złożenia korekty zeznania podatkowego za lata 2022-2023, stwierdzam, co następuje.

Zgodnie z art. 75 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.):

Jeżeli podatnik kwestionuje zasadność pobrania przez płatnika podatku albo wysokość pobranego podatku, może złożyć wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku.

W myśl natomiast art. 75 § 3 Ordynacji podatkowej:

Jeżeli z przepisów prawa podatkowego wynika obowiązek złożenia zeznania (deklaracji), to podatnik, płatnik lub inkasent równocześnie z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty jest obowiązany złożyć skorygowane zeznanie (deklarację).

Zgodnie z art. 81 § 1 Ordynacji podatkowej:

Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy, płatnicy i inkasenci mogą skorygować uprzednio złożoną deklarację.

W myśl art. 81 § 2 Ordynacji podatkowej:

Skorygowanie deklaracji następuje przez złożenie korygującej deklaracji.

Pojęcie deklaracji zostało zdefiniowane w art. 3 pkt 5 Ordynacji podatkowej:

Ilekroć w ustawie jest mowa o deklaracjach – rozumie się przez to również zeznania, wykazy, zestawienia, sprawozdania oraz informacje, do których składania obowiązani są, na podstawie przepisów prawa podatkowego, podatnicy, płatnicy i inkasenci.

Zgodnie z art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej:

Zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku.

Okoliczności skutkujące przerwaniem lub zawieszeniem biegu przedawnienia wymienione zostały w art. 70 i art. 70a Ordynacji podatkowej.

Z cytowanego uprzednio art. 81 ustawy – Ordynacja podatkowa wynika zatem, że korekta deklaracji ma na celu poprawienie błędu, który został popełniony przy poprzednim jej sporządzeniu i może dotyczyć każdej jej pozycji – o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej. Może więc ona dotyczyć m.in. błędów rachunkowych, oczywistych omyłek, a także gdy wypełniono ją niezgodnie z wymaganiami lub istnieją wątpliwości co do prawidłowości danych w niej zawartych, np. błędnie mogła zostać określona wysokość przychodu bądź dochodu, a także inne dane zawarte w deklaracji. Skorygowanie deklaracji polega na ponownym poprawnym wypełnieniu formularza, z zaznaczeniem że w tym przypadku mamy do czynienia z korektą uprzednio złożonej deklaracji.

Przepisy ustawy – Ordynacja podatkowa nie określają szczególnych terminów, w których przysługuje powyższe uprawnienie. Należy więc powiązać tę możliwość ze zobowiązaniem podatkowym, którego deklaracja (zeznanie) dotyczy. Prawo do korekty deklaracji (zeznania) istnieje tak długo, jak długo istnieje zobowiązanie podatkowe, czyli 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku (art. 70 § 1 ustawy – Ordynacja podatkowa).

Podsumowanie: w odniesieniu do przychodów z tytułu świadczenia usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 18.13.10.0, do których zastosowanie znajduje 8,5% stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, ma Pan prawo skorygowania zeznań podatkowych za lata poprzednie, tj. od 1.01.2022 r.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanów faktycznych, które Pan przedstawił, i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzeń.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

· Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanów faktycznych i zastosuje się Pan do interpretacji.

· Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

· Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

· w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

· w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00