Wyrok WSA w Krakowie z dnia 24 lipca 2024 r., sygn. I SA/Kr 463/24
|Sygn. akt I SA/Kr 463/24 | [pic] W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 24 lipca 2024 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Wiesław Kuśnierz (spr.), Sędziowie: WSA Inga Gołowska, WSA Grzegorz Karcz, Protokolant: Referent Marcin Mastej, , po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 lipca 2024 r., sprawy ze skargi A. S.A. w W. na interpretację indywidualną Burmistrza Zatora z dnia 29 kwietnia 2024 r., nr RP.310.1.2024 w przedmiocie podatku od nieruchomości I. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną; II. zasądza od Burmistrza Zatora na rzecz strony skarżącej kwotę 697 zł (słownie: sześćset dziewięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
A. S.A. z siedzibą w W. (dalej: Spółka, Skarżąca), reprezentowana przez doradcę podatkowego, wnioskiem z dnia 23 lutego 2024 r. zwróciła się do Burmistrza Zatora (dalej: organ, Burmistrz) o wydanie w jej sprawie interpretacji prawa podatkowego w zakresie opodatkowania stacji ładowania pojazdów elektrycznych podatkiem od nieruchomości, w związku z planem rozszerzenia w przyszłości zakresu prowadzonej przez Spółkę działalności, poprzez oferowanie ładowania pojazdów elektrycznych na stacjach ładowania pojazdów elektrycznych.
Spółka we wniosku przedstawiła następujący opis stanu faktycznego - zdarzenia przyszłego.
Wnioskodawca posiada siedzibę działalności gospodarczej na terytorium Polski i jest zarejestrowany jako czynny podatnik VAT w Polsce. Główny zakres prowadzonej przez Spółkę działalności obejmuje obszar hurtowej sprzedaży oraz dystrybucji paliw. Spółka zarządza także siecią stacji paliw. Wnioskodawca w przyszłości zamierza rozszerzyć zakres prowadzonej działalności poprzez działalność związaną ze stacjami ładowania pojazdów elektrycznych, o których mowa w art. 2 pkt 27 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (t.j. Dz.U. z 2022, poz. 1083; dalej: u.e.p.a.). Wnioskodawca występując jako właściciel i operator stacji ładowania planuje umożliwiać ładowanie pojazdów elektrycznych zarówno klientom biznesowym (przedsiębiorstwa, głównie podatnicy VAT) oraz konsumentom (osoby fizyczne, nieprowadzące działalności gospodarczej). Stacje ładowania pojazdów Spółka planuje lokalizować zarówno na gruntach stanowiących jej własność jak również na gruntach stanowiących własność partnerów biznesowych, które to grunty będą przedmiotem umów dzierżawy. Zgodnie z przyjętym modelem biznesowym, Wnioskodawca planuje rozszerzyć zakres prowadzonej działalności wyłącznie o stacje ładowania pojazdów: