Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.495.2024.2.RK
Określenie stawki ryczałtu.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
17 czerwca 2024 r. wpłynął Pani wniosek z 12 czerwca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy określenia stawki ryczałtu. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 19 lipca 2024 r. (wpływ 20 lipca 2024 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Jest Pani osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą w Polsce od 3 czerwca 2024 r. Podstawowym kodem prowadzenia Pani działalności gospodarczej jest PKD 62.02.Z - Działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki. Pierwszy przychód z działalności gospodarczej osiągnie Pani z końcem miesiąca czerwca 2024 r. Jest Pani rezydentem polskim, posiada Pani obywatelstwo ukraińskie. Jako formę opodatkowania przychodów z prowadzonej działalności gospodarczej wybrała Pani ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, ponieważ spełnia Pani warunki do skorzystania z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na podstawie art. 6 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz nie występują w Pani przypadku przesłanki negatywne z art. 8 ww. ustawy.
W ramach prowadzonej działalności świadczy Pani usługi informatyczne, w których zakres wchodzą takie czynności, jak:
1.opracowywanie, prowadzenie analiz biznesowo-systemowych oraz modelowanie rozwiązań IT (prowadzenie spotkań i uczestnictwo w spotkaniach i warsztatach analitycznych, tworzenie dokumentacji systemowej, tworzenie diagramów procesów biznesowych i diagramów opisujących działanie systemów),
2.opracowywanie materiałów, szkoleń i instrukcji związanych z rozwiązaniami IT (nagrywanie filmów instruktażowych, przygotowanie materiałów dla użytkowników systemów, instrukcji, dokumentów wyjaśniających działanie systemów),
3.wsparcie konsultacyjne i dokumentowanie w zakresie analizy IT (zbieranie potrzeb biznesowych w odniesieniu do działania systemów, identyfikacja potrzeb interesariuszy w odniesieniu do działania systemów, analiza zagadnień omawianych podczas projektowania działania systemów, wyciąganie wniosków i przygotowywanie sugestii w odniesieniu do wymagań biznesowych i potrzeb interesariuszy),
4.wsparcie w rozwoju i utrzymaniu powierzonych w trakcie obowiązywania umowy rozwiązań IT w szczególności API Catalog (uzgadnianie zmian w systemie API Catalog oraz informacji dotyczących powiązań międzysystemowych, prowadzenie rozmów z interesariuszami w zakresie identyfikacji nowych potrzeb względem działania systemu, wprowadzanie do systemu informacji o powiązaniach międzysystemowych).
Świadczone przez Panią usługi mieszczą się w grupowaniu PKD 62.02, obejmującym usługi związane z pomocą techniczną w zakresie technologii informatycznych, jednak nie dotyczą oprogramowania.
Świadczone przez Panią usługi nie są związane z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), ani nie są związane z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02).
W piśmie z 19 lipca 2024 r. stanowiącym uzupełnienie wniosku wskazała Pani, że prowadzona przez Panią działalność jest działalnością usługową - pozarolniczą działalnością gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU). Świadczone przez Panią usługi zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) są sklasyfikowane jako 62.02.30.0.
W ramach usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU wskazanym w uzupełnieniu wniosku wykonuje Pani:
1.opracowywanie, prowadzenie analiz biznesowo-systemowych oraz modelowanie rozwiązań IT (prowadzenie spotkań i uczestnictwo w spotkaniach i warsztatach analitycznych, tworzenie dokumentacji systemowej, tworzenie diagramów procesów biznesowych i diagramów opisujących działanie systemów) - PKWiU 62.02.30.0,
2.opracowywanie materiałów, szkoleń i instrukcji związanych z rozwiązaniami IT (nagrywanie filmów instruktażowych, przygotowanie materiałów dla użytkowników systemów, instrukcji, dokumentów wyjaśniających działanie systemów) - PKWiU 62.02.30.0,
3.wsparcie konsultacyjne i dokumentowanie w zakresie analizy IT (zbieranie potrzeb biznesowych w odniesieniu do działania systemów, identyfikacja potrzeb interesariuszy w odniesieniu do działania systemów, analiza zagadnień omawianych podczas projektowania działania systemów, wyciąganie wniosków i przygotowywanie sugestii w odniesieniu do wymagań biznesowych i potrzeb interesariuszy) - PKWiU 62.02.30.0,
4.wsparcie w rozwoju i utrzymaniu powierzonych w trakcie obowiązywania umowy rozwiązań IT w szczególności API Catalog (uzgadnianie zmian w systemie API Catalog oraz informacji dotyczących powiązań międzysystemowych, prowadzenie rozmów z interesariuszami w zakresie identyfikacji nowych potrzeb względem działania systemu, wprowadzanie do systemu informacji o powiązaniach międzysystemowych) - PKWiU 62.02.30.0.
Świadczone przez Panią usługi nie są usługami związanymi z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), nie są usługami związanymi z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętymi grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), nie są związanymi z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), nie są związanymi z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1). Oświadczenie o wyborze formy opodatkowania złożyła Pani 22 maja 2024 r.
Pytanie
Czy zakres usług wskazanych w stanie faktycznym, które wykonuje Pani w ramach działalności gospodarczej kwalifikuje się do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne?
Pani stanowisko w sprawie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku)
Charakter świadczonych przez Panią usług ma charakter pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego w tym prowadzenia analiz biznesowo-systemowych, modelowania rozwiązań IT, opracowywania materiałów, szkoleń i instrukcji związanych z rozwiązaniami IT, wsparcia konsultacyjnego i dokumentowania w zakresie analizy IT, wsparcia w rozwoju i utrzymaniu powierzonych w trakcie obowiązywania umowy rozwiązań IT.
Wskazany zakres Pani prac nie stanowi usług związanych z szeroko rozumianym wytwarzaniem, rozwojem oraz implementacją oprogramowania, doradztwem w zakresie oprogramowania, a także doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego. Świadczone przez Panią usługi informatyczne nie obejmują tworzenia oprogramowania, ani programowania (kodowania), jak również nie obejmują doradztwa w zakresie programowania (kodowania). W związku z powyższym brak jest podstaw do uznania ich za usługi związane z doradztwem w zakresie oprogramowania komputerowego.
Tak więc, przychody ze świadczonych przez Panią usług informatycznych - jako przychody ze świadczenia usług objętych klasą PKWiU 62.02.30.0 - niebędących usługami związanymi z doradztwem w zakresie oprogramowania - są opodatkowane według stawki ryczałtu w wysokości 8,5% na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Stosownie do art. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776 ze zm.):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Stosownie zaś do art. 4 ust. 1 pkt 12 ww. ustawy:
Użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
Zgodnie z art. 5a pkt 6 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.):
Ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej - oznacza to działalność zarobkową:
a) wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
b) polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
c) polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
- prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.
Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenie działalność usługowa oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Zgodnie zaś z art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 ww. ustawy:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:
a) uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub
b) uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.
Zgodnie z art. 6 ust. 4 pkt 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej - bez względu na wysokość przychodów.
Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest między innymi od niespełnienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Stosownie do art. 8 ust. 1 ww. ustawy:
Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:
1) opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;
2) korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;
3) osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
a) prowadzenia aptek,
b) (uchylona)
c) działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
d) (uchylona)
e) (uchylona)
f) działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;
4) wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
5) podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:
a) samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
b) w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
c) samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
- jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
6) (uchylony).
Stosownie zaś do art. 8 ust. 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:
1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
- w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
Warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
W myśl art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b) ww. ustawy:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 12% przychodów ze świadczenia usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1).
Zgodnie z art. 4 ust. 4 ww. ustawy:
Ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU, oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu.
Oznaczenie „ex” dotyczy tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.
Stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
Możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik.
Z opisu sprawy wynika, że świadczy Pani usługi sklasyfikowane wg PKWiU pod symbolem 62.02.30.0, które polegają na:
1.opracowywaniu, prowadzeniu analiz biznesowo-systemowych oraz modelowaniu rozwiązań IT (prowadzeniu spotkań i uczestnictwie w spotkaniach i warsztatach analitycznych, tworzeniu dokumentacji systemowej, tworzeniu diagramów procesów biznesowych i diagramów opisujących działanie systemów),
2.opracowywaniu materiałów, szkoleń i instrukcji związanych z rozwiązaniami IT (nagrywaniu filmów instruktażowych, przygotowaniu materiałów dla użytkowników systemów, instrukcji, dokumentów wyjaśniających działanie systemów),
3.wsparciu konsultacyjnym i dokumentowaniu w zakresie analizy IT (zbieraniu potrzeb biznesowych w odniesieniu do działania systemów, identyfikacji potrzeb interesariuszy w odniesieniu do działania systemów, analizie zagadnień omawianych podczas projektowania działania systemów, wyciąganiu wniosków i przygotowywaniu sugestii w odniesieniu do wymagań biznesowych i potrzeb interesariuszy),
4.wsparciu w rozwoju i utrzymaniu powierzonych w trakcie obowiązywania umowy rozwiązań IT w szczególności API Catalog (uzgadnianiu zmian w systemie API Catalog oraz informacji dotyczących powiązań międzysystemowych, prowadzeniu rozmów z interesariuszami w zakresie identyfikacji nowych potrzeb względem działania systemu, wprowadzaniu do systemu informacji o powiązaniach międzysystemowych).
Wskazała Pani też, że świadczone przez Panią usługi nie są usługami związanymi z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego ani z doradztwem w zakresie oprogramowania.
Mając na uwadze przedstawiony we wniosku opis sprawy oraz powołane wyżej przepisy prawne wskazać należy, że przychody uzyskiwane przez Panią ze świadczenia ww. usług sklasyfikowanych wg PKWiU pod symbolem 62.02.30.0, mogą być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zastrzec jednak należy, że gdyby wykonywane usługi sklasyfikowane wg PKWiU 62.02.30.0 były jednak usługami związanymi z doradztwem w zakresie oprogramowania, wówczas zastosowanie do tych usług miałaby 12% stawka ryczałtu określona w art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b) ww. ustawy.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Interpretacja indywidualna jest wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikowała Pani świadczone usługi do odpowiedniej klasyfikacji wg PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji (zasady formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego nie są przepisami prawa podatkowego).
Przy wydawaniu interpretacji dokonałem wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzam postępowania dowodowego, lecz opieram się jedynie na stanie faktycznym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pani do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right