Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 9 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.283.2024.2.AK

Pożyczka udzielona przez Fundację rodzinną beneficjentom na okres maksymalnie 5 lat, której okres obowiązywania wydłużyłby się do co najmniej 10 lat od daty jej zawarcia będzie stanowiła świadczenie z tytułu ukrytych zysków w rozumieniu art. 24q ust. 1a pkt 6 updop i tym samym powstanie świadczenie w ukrytego zysku opodatkowanego stawką podatku wynoszącą 15% podstawy opodatkowania. Natomiast pożyczka udzielona przez Fundację rodzinną innym niż beneficjenci Fundacji podmiotom wymienionym we wniosku, na jakikolwiek okres czasu nie będzie stanowiła ukrytych zysków, a tym samym nie powstanie obowiązek podatkowy z tytułu świadczeń w postaci ukrytych zysków.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

23 maja 2024 r. wpłynął Pani wniosek z 22 maja 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy:

1)pożyczka udzielona przez Fundację rodzinną beneficjentom, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 5 lit. c ustawy o FR na okres maksymalnie 5 lat, której okres obowiązywania wydłuży się do co najmniej 10 lat od daty jej zawarcia będzie stanowiła świadczenie z tytułu ukrytych zysków w rozumieniu art. 24q ust. 1a pkt 6 ustawy o CIT i tym samym powstanie obowiązek podatkowy w postaci opodatkowania udzielonej kwoty pożyczki beneficjentowi jako ukrytego zysku wiążącego się z opodatkowaniem stawką podatku wynoszącą 15%,

2)pożyczka udzielona przez Fundację rodzinną podmiotom innym niż beneficjenci Fundacji tj. określonym w art. 5 ust. 1 pkt 5 lit. a i lit. b ustawy o FR na jakikolwiek okres nie będzie stanowiła świadczenia z tytułu ukrytych zysków w rozumieniu art. 24q ust. 1a pkt 6 ustawy o CIT i tym samym nie powstanie obowiązek podatkowy wiążący się z opodatkowaniem stawką podatku wynoszącą 15% tak udzielonych określonym podmiotom pożyczek przez Fundację.

Treść wniosku jest następująca.

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca jest osobą fizyczną będącą polskim rezydentem podatkowym i podlegającym opodatkowaniu na podstawie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: „ustawa o PIT”), który planuje założyć - jako jedyny Fundator - fundację rodzinną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej (Dz. U. z 2023 r. poz. 326, dalej: „ustawa o FR”) („Fundacja Rodzinna”) na podstawie aktu założycielskiego sporządzonego w formie aktu notarialnego.

Wnioskodawca wskazuje, że Fundacja Rodzinna będzie gromadzić mienie oraz zarządzać nim w interesie przyszłych beneficjentów. Jednym z beneficjentów Fundacji rodzinnej, którymi będą wyłącznie osoby fizyczne (lub organizacje pożytku publicznego) wskazane w statucie - będzie także Fundator. Początkowo mienie Fundacji rodzinnej będzie stanowić majątek (składniki majątku) wniesione przed Wnioskodawcę, a w przyszłości również potencjalnie mienie wniesione przez osoby najbliższe Wnioskodawcy (małżonka, zstępnych, wstępnych lub rodzeństwo).

W ramach prowadzenia przez Fundację rodzinną dozwolonej działalności gospodarczej planowane jest m.in. udzielanie przez Fundację pożyczek, zgodnie z dyspozycją art. 5 ust. 1 pkt 5 ustawy o FR. Na podstawie wskazanego przepisu ustawy o FR, Fundacja rodzinna może wykonywać działalność w zakresie udzielania pożyczek:

a)spółkom kapitałowym, w których fundacja rodzinna posiada udziały albo akcje,

b)spółkom osobowym, w których fundacja rodzinna uczestniczy jako wspólnik,

c)beneficjentom.

Fundacja rodzinna planuje bowiem udzielanie pożyczek zarówno spółkom kapitałowym, w których będzie posiadała udziały albo akcje, a także spółkom osobowym, w których będzie uczestniczyła jako wspólnik. Nadto planowane jest udzielanie pożyczek beneficjentom Fundacji rodzinnej.

Fundacja planuje udzielanie pożyczek określonym podmiotom, na określony ustalony okres obowiązywania. Jeśli chodzi o beneficjentów Fundacji, pożyczki będą udzielane na maksymalny okres 5 lat. Niewykluczone, że w okresie funkcjonowania Fundacji okres obowiązywania tak udzielonych beneficjentom pożyczek ulegnie wydłużeniu.

Odnosząc się do spółek kapitałowych lub osobowych, w których Fundacja będzie posiadała udziały/akcje czy status wspólnika, a które nie będą beneficjentami, Fundacja będzie udzielała pożyczek na różne okresy obowiązywania.

W związku z rozważaną przez Fundację rodzinną działalnością w zakresie udzielania pożyczek oraz wobec ograniczeń wynikających z art. 24q ust. 1a ustawy o CIT związanych z kwestią uznania określonych działań jako świadczeń z tytułu ukrytych zysków, Wnioskodawca powziął następujące wątpliwości.

Pytania

1.Czy pożyczka udzielona przez Fundację rodzinną beneficjentom, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 5 lit. c ustawy o FR na okres maksymalnie 5 lat, której okres obowiązywania wydłuży się do co najmniej 10 lat od daty jej zawarcia będzie stanowiła świadczenie z tytułu ukrytych zysków w rozumieniu art. 24q ust. 1a pkt 6 ustawy o CIT i tym samym powstanie obowiązek podatkowy w postaci opodatkowania udzielonej kwoty pożyczki beneficjentowi jako ukrytego zysku wiążącego się z opodatkowaniem stawką podatku wynoszącą 15%?

2.Czy pożyczka udzielona przez Fundację rodzinną podmiotom innym niż beneficjenci Fundacji tj. określonym w art. 5 ust. 1 pkt 5 lit. a i lit. b ustawy o FR na jakikolwiek okres nie będzie stanowiła świadczenia z tytułu ukrytych zysków w rozumieniu art. 24q ust. 1a pkt 6 ustawy o CIT i tym samym nie powstanie obowiązek podatkowy wiążący się z opodatkowaniem stawką podatku wynoszącą 15% tak udzielonych określonym podmiotom pożyczek przez Fundację?

Pani stanowisko w sprawie

Ad. 1

Pożyczka udzielona przez Fundację rodzinną beneficjentom określonym w art. 5 ust. 1 pkt 5 lit. c ustawy o FR na okres maksymalnie 5 lat, której okres obowiązywania wydłużyłby się do co najmniej 10 lat od daty jej zawarcia będzie stanowiła świadczenie z tytułu ukrytych zysków w rozumieniu art. 24q ust. 1a pkt 6 ustawy o CIT i tym samym powstanie obowiązek podatkowy w postaci opodatkowania udzielonej kwoty pożyczki beneficjentowi jako ukrytego zysku wiążącego się z opodatkowaniem stawką podatku wynoszącą 15%.

Ad. 2

Pożyczka udzielona przez Fundację rodzinną innym niż beneficjenci Fundacji rodzinnej podmiotom określonym w art. 5 ust. 1 pkt 5 lit. a i lit. b ustawy o FR na jakikolwiek okres czasu nie będzie stanowiła ukrytych zysków w rozumieniu art. 24q ust. 1a pkt 6 ustawy o CIT i tym samym nie powstanie obowiązek podatkowy z tytułu świadczeń z ukrytych zysków w postaci opodatkowania udzielonej kwoty pożyczki - stawką podatku wynoszącą 15%.

Uzasadnienie

Ad. 1

Z art. 5 ustawy o FR, który dot. prowadzenia działalności gospodarczej przez Fundację rodzinną wynika, że:

1.Fundacja rodzinna może wykonywać działalność gospodarczą w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2023 r. poz. 221) tylko w zakresie:

1)zbywania mienia, o ile mienie to nie zostało nabyte wyłącznie w celu dalszego zbycia;

2)najmu, dzierżawy lub udostępniania mienia do korzystania na innej podstawie;

3)przystępowania do spółek handlowych, funduszy inwestycyjnych, spółdzielni oraz podmiotów o podobnym charakterze, mających swoją siedzibę w kraju albo za granicą, a także uczestnictwa w tych spółkach, funduszach, spółdzielniach oraz podmiotach;

4)nabywania i zbywania papierów wartościowych, instrumentów pochodnych i praw o podobnym charakterze;

5)udzielania pożyczek:

a)spółkom kapitałowym, w których fundacja rodzinna posiada udziały albo akcje,

b)spółkom osobowym, w których fundacja rodzinna uczestniczy jako wspólnik,

c)beneficjentom;

6)obrotu zagranicznymi środkami płatniczymi należącymi do fundacji rodzinnej w celu dokonywania płatności związanych z działalnością fundacji rodzinnej;

7)produkcji przetworzonych w sposób inny niż przemysłowy produktów roślinnych i zwierzęcych, z wyjątkiem przetworzonych produktów roślinnych i zwierzęcych uzyskanych w ramach prowadzonych działów specjalnych produkcji rolnej oraz produktów opodatkowanych podatkiem akcyzowym, o ile ilość produktów roślinnych lub zwierzęcych pochodzących z własnej uprawy, hodowli lub chowu, użytych do produkcji danego produktu stanowi co najmniej 50% tego produktu;

8)gospodarki leśnej.

2.Działalność, o której mowa w ust. 1 pkt 7 i 8, fundacja rodzinna może wykonywać wyłącznie w związku z prowadzonym gospodarstwem rolnym.

3.Przepis ust. 1 pkt 1 nie dotyczy praw wynikających z przystąpienia do podmiotów, o których mowa w ust. 1 pkt 3, i uczestnictwa w tych podmiotach oraz składników mienia, o których mowa w ust. 1 pkt 4.

Wobec powyższego, ustawa o FR na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 5 upoważnia Fundację rodzinną do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie udzielania pożyczek. Jednakże, po spełnieniu warunków określonych ustawą o CIT udzielone przez Fundację pożyczki mogą zostać zakwalifikowane jako świadczenia z tytułu ukrytych zysków.

Zgodnie bowiem z art. 24q ust. 1 ustawy o CIT podatek dochodowy od przekazanego lub postawionego do dyspozycji przez fundację rodzinną bezpośrednio lub pośrednio:

1)świadczenia, o którym mowa w art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej,

2)mienia w związku z rozwiązaniem fundacji rodzinnej,

3)świadczenia w postaci ukrytych zysków

- wynosi 15% podstawy opodatkowania.

Zgodnie z art. 24q ust. 1a ustawy o CIT przez świadczenia w postaci ukrytych zysków, o których mowa w ust. 1 pkt 3, rozumie się w kontekście udzielanych przez Fundację beneficjentom pożyczek m.in. poniższe sytuacje, tj:

-pożyczkę udzieloną przez fundację rodzinną beneficjentowi w tej części, która podlegała zwrotowi w danym roku podatkowym i nie została zwrócona do dnia upływu terminu złożenia deklaracji, o której mowa w art. 24s ust. 1, za ten rok podatkowy;

-pożyczkę udzieloną przez fundację rodzinną beneficjentowi na okres co najmniej 10 lat albo na okres krótszy niż 10 lat, jeżeli ostateczny termin obowiązywania umowy wyniósł co najmniej 10 lat.

Zgodnie z przedstawionym stanem faktycznym Fundacja planuje udzielanie pożyczek beneficjentom w na okres maksymalnie 5 lat, natomiast wobec możliwości zaistnienia różnych nieprzewidzianych na ten moment czy w trakcie trwania zawartej umowy okoliczności, termin obowiązywania pożyczki może ulec wydłużeniu. Pożyczka zawarta pierwotnie na maksymalny okres 5 lat, której okres faktycznego obowiązywania wyniósłby co najmniej 10 lat liczonych od daty jej zawarcia będzie wypełniała definicję z art. 24q ust. 1a pkt 6 ustawy o CIT i tym samym powstanie obowiązek podatkowy w postaci opodatkowania takiej pożyczki stawką podatku wynoszącą 15%.

Planowane w przyszłości udzielanie pożyczek przez Fundację rodzinną beneficjentom na maksymalny okres 5 lat, której okres obowiązywania wydłużyłby się do co najmniej 10 lat od daty jej zawarcia będzie stanowiła świadczenie z tytułu ukrytych zysków w rozumieniu art. 24q ust. 1a pkt 6 ustawy o CIT i tym samym powstanie obowiązek podatkowy w postaci opodatkowania udzielonej kwoty pożyczki beneficjentowi jako ukrytego zysku wiążącego się z opodatkowaniem stawką podatku wynoszącą 15%.

Ad. 2

Fundacja rodzinna będzie wykonywać działalność polegającą także na udzielaniu pożyczek podmiotom z art. 5 ust. 1 pkt 5 lit. a oraz lit. b ustawy o FR, tj. spółkom kapitałowym, w których Fundacja rodzinna będzie posiadała udziały albo akcje, a także spółkom osobowym, w których Fundacja rodzinna będzie uczestniczyć jako wspólnik. Wspomniane podmioty nie będą posiadały statusu beneficjenta w Fundacji rodzinnej.

W art. 24q ust. 1a pkt 6 ustawy o CIT wskazane zostały warunki uznania pożyczki za ukryte zyski, przez które rozumie się: pożyczkę udzieloną przez fundację rodzinną beneficjentowi na okres co najmniej 10 lat albo na okres krótszy niż 10 lat, jeżeli ostateczny termin obowiązywania umowy wyniósł co najmniej 10 lat.

Wobec powyższego omawiany przepis nie reguluje kwestii powstania świadczenia z tytułu ukrytych zysków w sytuacji, gdy pożyczka zostanie udzielona podmiotom z art. 5 ust. 1 pkt 5 lit. a oraz lit. b ustawy o FR, nawet jeżeli pożyczka zostanie zawarta na okres co najmniej 10 lat, ponieważ art. 24q ust. 1a pkt 6 ustawy o CIT nie dotyczy podmiotów, które nie są beneficjentami Fundacji rodzinnej. Pożyczka udzielona przez Fundację rodzinną innym niż beneficjenci Fundacji rodzinnej podmiotom określonym w art. 5 ust. 1 pkt 5 lit. a i lit. b ustawy o FR na jakikolwiek okres czasu nie będzie stanowiła ukrytych zysków w rozumieniu art. 24q ust. 1 a pkt 6 ustawy o CIT i tym samym nie powstanie obowiązek podatkowy z tytułu świadczeń z ukrytych zysków w postaci opodatkowania udzielonej kwoty pożyczki - stawką podatku wynoszącą 15%.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Na wstępie należy zaznaczyć, że pytania przedstawione przez Panią we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wyznaczają zakres przedmiotowy tego wniosku. W związku z powyższym, wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (Pani zapytań). Zatem, inne kwestie wynikające z opisu sprawy i własnego stanowiska, nieobjęte pytaniami, nie zostały rozpatrzone w niniejszej interpretacji.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2805 ze zm., dalej: „updop”):

Zwalnia się od podatku fundację rodzinną.

W myśl art. 6 ust. 6 updop:

Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 25, nie ma zastosowania do podatku, o którym mowa w art. 24b i art. 24q.

Stosownie do art. 24q ust. 1 updop:

Podatek dochodowy od przekazanego lub postawionego do dyspozycji przez fundację rodzinną bezpośrednio lub pośrednio:

1) świadczenia, o którym mowa w art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej,

2) mienia w związku z rozwiązaniem fundacji rodzinnej,

3) świadczenia w postaci ukrytych zysków

‒ wynosi 15% podstawy opodatkowania.

Katalog ukrytych zysków znajduje się w art. 24q ust. 1a updop:

Przez świadczenia w postaci ukrytych zysków, o których mowa w ust. 1 pkt 3, rozumie się:

1) odsetki, prowizje, wynagrodzenia i inne opłaty od jakiegokolwiek rodzaju pożyczki udzielonej fundacji rodzinnej przez beneficjenta, fundatora lub podmiot powiązany z beneficjentem, fundatorem lub fundacją rodzinną;

2) darowizny lub inne nieodpłatne lub częściowo odpłatne świadczenia, inne niż świadczenia, o których mowa w art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej, przekazane, bezpośrednio lub pośrednio, na rzecz beneficjenta, fundatora, podmiotu powiązanego z beneficjentem, fundatorem lub fundacją rodzinną;

3) świadczenia na rzecz beneficjenta, fundatora lub podmiotu powiązanego z beneficjentem, fundatorem lub fundacją rodzinną z tytułu:

a) usług doradczych, księgowych, badania rynku, usług prawnych, usług reklamowych, zarządzania i kontroli, przetwarzania danych, usług rekrutacji pracowników i pozyskiwania personelu, gwarancji i poręczeń oraz świadczeń o podobnym charakterze,

b) wszelkiego rodzaju opłat i należności za korzystanie lub prawo do korzystania z praw lub wartości, o których mowa w art. 16b ust. 1 pkt 4-7;

4) różnicę między wartością rynkową transakcji określoną zgodnie z art. 11c a ustaloną ceną tej transakcji - w przypadku innych niż określone w pkt 3 transakcji między fundacją rodzinną a beneficjentem, fundatorem, podmiotem powiązanym z beneficjentem, fundatorem lub fundacją rodzinną;

5) pożyczkę udzieloną przez fundację rodzinną beneficjentowi w tej części, która podlegała zwrotowi w danym roku podatkowym i nie została zwrócona do dnia upływu terminu złożenia deklaracji, o której mowa w art. 24s ust. 1, za ten rok podatkowy;

6) pożyczkę udzieloną przez fundację rodzinną beneficjentowi na okres co najmniej 10 lat albo na okres krótszy niż 10 lat, jeżeli ostateczny termin obowiązywania umowy wyniósł co najmniej 10 lat.

Z powyższych przepisów wynika, że ukrytym zyskiem dla fundacji rodzinnej są m.in.:

-pożyczki udzielone przez fundację rodzinną beneficjentowi w tej części, która podlegała zwrotowi w danym roku podatkowym i nie została zwrócona do dnia upływu terminu złożenia deklaracji, o której mowa w art. 24s ust. 1, za ten rok podatkowy;

-pożyczki udzielone przez fundację rodzinną beneficjentowi na okres co najmniej 10 lat albo na okres krótszy niż 10 lat, jeżeli ostateczny termin obowiązywania umowy wyniósł co najmniej 10 lat.

W świetle powyższego pożyczka udzielona przez Fundację rodzinną beneficjentom na okres maksymalnie 5 lat, której okres obowiązywania wydłużyłby się do co najmniej 10 lat od daty jej zawarcia będzie stanowiła świadczenie z tytułu ukrytych zysków w rozumieniu art. 24q ust. 1a pkt 6 updop i tym samym powstanie świadczenie w ukrytego zysku opodatkowanego stawką podatku wynoszącą 15% podstawy opodatkowania.

Natomiast pożyczka udzielona przez Fundację rodzinną innym niż beneficjenci Fundacji podmiotom wymienionym we wniosku, na jakikolwiek okres czasu nie będzie stanowiła ukrytych zysków, a tym samym nie powstanie obowiązek podatkowy z tytułu świadczeń w postaci ukrytych zysków.

Ukryte zyski, o których mowa w art. 24q ust. 1a pkt 5 i 6 updop są zawężone wyłącznie do pożyczek udzielonym beneficjentom, zatem pożyczki udzielone na rzecz:

- spółek kapitałowych, w których fundacja rodzinna posiada udziały albo akcje,

- spółek osobowych, w których fundacja rodzinna uczestniczy jako wspólnik,

niezależnie od okresu ich trwania nie będą stanowiły ukrytych zysków, w myśl art. 24q ust. 1a pkt 5 i 6 updop i tym samym nie będą opodatkowane jako świadczenia stanowiące ukryte zyski.

Zatem Pani stanowisko w zakresie pytań nr 1 i 2 należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które przedstawiła Pani i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00