Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 10 czerwca 2024 r., sygn. III SA/Gl 98/24

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Krzysztof Wujek, Sędziowie Sędzia WSA Beata Machcińska, Sędzia WSA Marzanna Sałuda (spr.), Protokolant Specjalista Izabela Maj-Dziubańska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 4 czerwca 2024 r. sprawy ze skargi H.D. na czynność Burmistrza S. w przedmiocie aktualizacji kwoty dotacji 1) stwierdza bezskuteczność zaskarżonej czynności; 2) zasądza od Burmistrza S. na rzecz strony skarżącej 697 (sześćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi H. D. (skarżącej) jest czynność

z zakresu administracji publicznej polegająca na aktualizacji podstawowej kwoty dotacji (dalej PKD) w 2022 r., o której mowa w art. 44 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2082 z późn. zm., dalej ufzo) dla prowadzonego przez skarżącą Niepublicznego Przedszkola "[...]" w P., dokonana przez Burmistrza S. (dalej: organ) 22 listopada 2023 r, (znak: [...]) w wykonaniu wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach (dalej: WSA) z dnia 29 maja 2023 r. (sygn. akt III SA/GI 934/22).

Powyższa czynność zaistniała w następującym stanie faktycznym.

Wyrokiem z 29 maja 2023 r., sygn. akt III SA/Gl 934/22 WSA stwierdził bezskuteczność dokonanej przez organ aktualizacji kwoty dotacji przypadającej na jedno dziecko uczęszczające do przedszkola. W uzasadnieniu tegoż wyroku Sąd, jako przedmiot sporu, określił kwestię ustalenia podstawowej kwoty dotacji. Spór ten jest konsekwencją nieprawidłowego, w ocenie skarżącej, ustalenia wydatków ponoszonych w zespołach szkolno – przedszkolnych zarówno na potrzeby uczniów szkoły jak i podopiecznych przedszkoli. Wskazane przez skarżącą nieprawidłowości zaistniały w dwóch aspektach. Pierwszy z nich to przyjęcie zaniżonych wydatków bieżących poniesionych na wynagrodzenia dyrektorów, wicedyrektorów, sekretarzy, specjalistów i pracowników obsługi oraz brak jasności jakie składniki wynagrodzeń zostały przyjęte do wyliczeń, tj. czy obejmują one tylko kwoty wynagrodzeń, czy też również trzynaste wynagrodzenie, odpis na fundusz socjalny etc. Drugi aspekt sporu to niejasny sposób rozliczenia i podziału kwot przypadających na koszty zużycia mediów pomiędzy obie placówki w ramach każdego z zespołów. W ocenie skarżącej nieprawidłowości te spowodowały zaniżenie podstawowej kwoty dotacji, a tym samym dotacji jej udzielonej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00