Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 25 kwietnia 2024 r., sygn. II SA/Rz 1368/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący S. WSA Tomasz Smoleń /spr./, Sędzia WSA Małgorzata Niedobylska, Sędzia WSA Jarosław Szaro, Protokolant sekr. sąd. Sabina Długosz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 kwietnia 2024 r. sprawy ze skargi T. sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w P. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie z dnia 27 czerwca 2023 r., nr 1801-IGC.48.1.2022 w przedmiocie kary za przejazd pojazdem nienormatywnym oddala skargę.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi T. sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w P. (dalej: skarżąca, spółka) jest decyzja Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie (dalej: DIAS) z 27 czerwca 2023 r., nr 1801-IGC.48.1.2022, uchylająca w całości decyzję Naczelnika Podkarpackiego Urzędu Celno-Skarbowego w Przemyślu (dalej: NPUCS) Nr 408000-408000-COC.48.517.2021 z dnia 9 grudnia 2021r. i nakładająca na spółkę karę pieniężną w wysokości 15000 zł za przejazd po drogach publicznych pojazdem nienormatywnym, przewożącym ładunek podzielny.

Jak wynika z uzasadnień decyzji i akt administracyjnych sprawy, 26 lutego 2021r. funkcjonariusze Służby Celno-Skarbowej przeprowadzili na terenie Drogowego Przejścia Granicznego w K. kontrolę wyjeżdżającego z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej sześcioosiowego pojazdu członowego w postaci trzyosiowego pojazdu samochodowego marki MAN nr rej. [...] i trzyosiowej naczepy marki FAYMONVILLE nr rej. [...], którego kierowcą był T.K. Przewoźnikiem w niniejszej sprawie była firma: T. Sp. z o. o., Sp. Komandytowa.

W wyniku kontroli tj. ważenia masy całkowitej i dynamicznego obciążenia osi oraz pomiaru długości, wysokości i szerokości ww. pojazdu, stwierdzono przekroczenie:

- dopuszczalnej normy nacisku w grupie osi składającej się z dwóch osi napędowych pojazdu silnikowego o 5250 kg/ 27,63 %,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00