Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 23 kwietnia 2024 r., sygn. II SA/Lu 127/24

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Joanna Cylc-Malec Sędziowie Sędzia WSA Jacek Czaja Asesor sądowy Anna Ostrowska (sprawozdawca) po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 23 kwietnia 2024 r. sprawy ze skargi M. W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lublinie z dnia 15 grudnia 2023 r., znak: SKO.41/6682/OD/2023 w przedmiocie umorzenia postępowania administracyjnego I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz decyzję Wójta Gminy S. z 6 listopada 2023 r., znak: IOŚ.6232.2.2023; II. zasądza na rzecz skarżącej M. W. od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lublinie 200 (dwieście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Decyzją z 15 grudnia 2023 r., znak: SKO.41/6682/OD/2023, wydaną na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm., dalej: k.p.a.), art. 5 i art. 6 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888, dalej: u.c.p.g.), art. 379 i art. 380 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2022 r. poz. 2556), rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 14 stycznia 2002 r. w sprawie określenia przeciętnych norm zużycia wody (Dz. U. Nr 8, poz. 70), a także rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1225), po rozpoznaniu odwołania M. W., Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Lublinie utrzymało w mocy decyzję Wójta Gminy Serniki z 6 listopada 2023 r., znak: IOŚ.6232.2.2023 umarzającą jako bezprzedmiotowe postępowanie w sprawie gromadzenia i pozbywania się nieczystości ciekłych z działki nr [...] położonej w miejscowości N. [...].

W uzasadnieniu decyzji Kolegium wyjaśniło, że skoro nie zostało wykazane, aby na spornej nieruchomości dochodziło do nieprawidłowego gromadzenia i pozbywania się nieczystości ciekłych, to niemożliwe było wydanie decyzji nakładającej na właścicieli nieruchomości jakiekolwiek obowiązki, bowiem są one realizowane przez nich zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. W ocenie Kolegium ponowne postępowanie w sprawie przeprowadzone przez organ I instancji, uruchomione na wniosek M. W. oparty o okoliczności, z których mogło wynikać, że doszło do zmiany stanu faktycznego sprawy, wykazało, wbrew jej stanowisku, brak przesłanek do wydania decyzji w trybie przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00