Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-08-08

Jakie obowiązki ma pracodawca, gdy były pracownik ubiega się o jednorazowe odszkodowanie

Była pracownica, która w naszym zakładzie pracy uległa wypadkowi przy pracy, po zakończeniu stosunku pracy wystąpiła o przesłanie jej dokumentacji powypadkowej do ZUS, bo ubiega się o jednorazowe odszkodowanie. Jakie działania powinniśmy podjąć?

Wypadek przy pracy może spowodować natychmiastową niezdolność do pracy pracownika, co daje mu prawo do zasiłku chorobowego, a w razie jego wykorzystania także do świadczenia rehabilitacyjnego. Jeśli jednak wypadek był poważniejszy, w grę może wchodzić także jednorazowe odszkodowanie albo nawet renta z tytułu niezdolności do pracy, które mogą być przyznawane wiele miesięcy lub lat po wypadku, a zatem także wówczas, gdy pracownik u danego pracodawcy nie pracuje. O świadczenie mogą się ubiegać także członkowie rodziny pracownika, który zmarł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00