Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 31 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.454.2024.3.ID

Określenie stawki ryczałtu z tytułu świadczonych usług sklasyfikowanych wg kodu PKWiU 62.02.30.0.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

31 maja 2024 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy określenia stawki ryczałtu z tytułu świadczonych usług sklasyfikowanych wg kodu PKWiU 62.02.30.0. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismami z 8 lipca 2024 r. (wpływ 8 lipca 2024 r.) oraz z 17 lipca 2024 r. (wpływ 17 lipca 2024 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Pana praca obejmuje następujące czynności:

·testy manualne aplikacji mobilnych i webowych: sprawdzanie funkcjonalności i bezpieczeństwa aplikacji, ich zgodności z wymaganiami klienta i instrukcją obsługi;

·testy funkcjonalne aplikacji: sprawdzanie, czy spełnione są wymagania funkcjonalne aplikacji, w tym testowanie przycisków, łączy, formularzy, baz danych i nie tylko;

·testy regresyjne aplikacji: sprawdzanie, czy zmiany i poprawki w aplikacji nie wpłynęły na istniejącą funkcjonalność, i czy nadal działa ona bez błędów;

·kontrolę zgodności projektu systemu i układu: sprawdzenie, czy projekt aplikacji spełnia wymagania klienta i nadaje się do użytku;

·sporządzanie raportów o błędach dla programistów: dokumentowanie znalezionych błędów w aplikacji i ich późniejsze przekazanie programistom do poprawy.

Pracuje Pan z klientem z (…). Prowadzi Pan działalność gospodarczą od 7 kwietnia 2023 r. Realizuje Pan prace na zamówienie swoich klientów związane z testowaniem aplikacji webowych i mobilnych, korzystając z testowania manualnego. Kod PKWiU - 62.02.30.0. Korzysta Pan ze stawki opodatkowania 8,5% dla ryczałtu ewidencjonowanego.

Poniżej wskazał Pan bardziej szczegółowe rodzaje prac:

1)testy manualne aplikacji mobilnych i webowych: sprawdzanie funkcjonalności i bezpieczeństwa aplikacji, ich zgodności z wymaganiami klienta i instrukcją obsługi:

·testy dotyczą manualnej oceny aplikacji mobilnych i webowych, aby sprawdzić, czy wszystkie ich funkcje działają zgodnie z oczekiwaniami;

·zakres obejmuje całość aplikacji, od interfejsu użytkownika po back-end, włączając w to przyciski, formularze, łącza, funkcje, bezpieczeństwo danych, itp.;

·efektem jest zapewnienie, że aplikacje są zgodne z wymaganiami klienta, bezpieczne i łatwe do użytku dla ostatecznego użytkownika;

2)testy funkcjonalne aplikacji: sprawdzanie, czy spełnione są wymagania funkcjonalne aplikacji, w tym testowanie przycisków, łączy, formularzy, baz danych i nie tylko:

·testy funkcjonalne skupiają się na sprawdzeniu, czy aplikacja działa, zgodnie z jej specyfikacją, i czy wszystkie wymagane funkcje są obecne i działają prawidłowo;

·zakres obejmuje wszystkie aspekty funkcjonalności aplikacji, takie jak przyciski, łącza, formularze, bazy danych, itp.;

·efektem jest pewność, że aplikacja działa, zgodnie z jej specyfikacją i spełnia wszystkie wymagania funkcjonalne;

3)testy regresyjne aplikacji: sprawdzanie, czy zmiany i poprawki w aplikacji nie wpłynęły na istniejącą funkcjonalność i czy nadal działa ona bez błędów:

·testy regresyjne mają na celu sprawdzenie, czy po wprowadzeniu zmian lub poprawek do aplikacji, istniejące funkcje nadal działają prawidłowo;

·zakres obejmuje wszystkie funkcje, które zostały zmienione lub mogą mieć potencjalnie wpływ przez wprowadzone zmiany;

·efektem jest pewność, że istniejące funkcje aplikacji nadal działają poprawnie po wprowadzeniu zmian;

4)kontrola zgodności projektu systemu i układu: sprawdzenie, czy projekt aplikacji spełnia wymagania klienta i nadaje się do użytku:

·kontrola polega na sprawdzeniu, czy projekt aplikacji jest zgodny z wymaganiami klienta, i czy jest użyteczny dla ostatecznego użytkownika;

·zakres obejmuje analizę projektu interfejsu użytkownika, funkcji, logiki biznesowej i innych aspektów systemu;

·efektem jest upewnienie się, że projekt spełnia wymagania klienta i jest odpowiedni dla ostatecznego użytkownika;

5)sporządzanie raportów o błędach dla programistów: dokumentowanie znalezionych błędów w aplikacji i ich późniejsze przekazanie programistom do poprawy:

·zakres obejmuje całość aplikacji, od błędów interfejsu użytkownika do problemów z (…). Każdy znaleziony błąd jest dokładnie udokumentowany, w tym poprzez szczegółowy opis problemu, kroki do jego odtworzenia, oczekiwane i faktyczne wyniki oraz wszelkie inne istotne informacje;

·efektem jest stworzenie jasnego i zrozumiałego raportu, który programiści mogą wykorzystać do identyfikacji i naprawy błędów. Pomaga to w poprawie jakości produktu końcowego, co przekłada się na zadowolenie klienta.

Podsumowując, Pana praca polega na zapewnieniu, że aplikacje, nad którymi Pan pracuje, spełniają wszystkie wymagania funkcjonalne i bezpieczeństwa, są zgodne z wymaganiami klienta i są bez błędów. Pana działania pomagają w tworzeniu wysokiej jakości oprogramowania, które jest bezpieczne, efektywne i przyjazne dla użytkownika.

W piśmie stanowiącym uzupełnienie wniosku wskazał Pan, że oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych złożył Pan w dniu rozpoczęcia działalności gospodarczej, tj. 7 kwietnia 2023 r. Przedmiotem wniosku są tylko usługi sklasyfikowane według PKWiU 62.02.30.0, które obejmują testowanie aplikacji webowych i mobilnych.

Wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne nie mają zastosowania do wykonywanej przez Pana działalności. Spełnia Pan warunki, określone w art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Prowadzona przez Pana działalność gospodarcza jest działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.

Usługi wykonywane przez Pana nie są związane z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), nie są związane z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), nie są objęte grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), nie są związane z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), nie są usługami w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), nie są związane z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1).

Prowadzi Pan ewidencję przychodów w sposób umożliwiający określenie przychodu z działalności, opodatkowanego różnymi stawkami.

Pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku)

Czy może Pan nadal korzystać w 2024 r. ze stawki opodatkowania 8,5% dla ryczałtu PKWiU 62.02.30.0?

Pana stanowisko w sprawie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku)

Pana zdaniem, może Pan nadal korzystać ze stawki opodatkowania 8,5% dla ryczałtu PKWiU 62.02.30.0 w 2024 r., ponieważ Pana działalność gospodarcza, polegająca na testowaniu aplikacji webowych i mobilnych, spełnia wszystkie wymagania przewidziane w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów, osiąganych przez osoby fizyczne. Pana usługi są sklasyfikowane według PKWiU 62.02.30.0, a prowadzenie działalności gospodarczej nie podlega wyłączeniom z art. 8 tej ustawy. Ponadto, spełnia Pan warunki określone w art. 6 ust. 4 ustawy i prowadzi ewidencję przychodów zgodnie z wymogami.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776 ze zm.):

Ustawa ta reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Przy czym, w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 tej ustawy:

Użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Użyte w ustawie określenie „działalność usługowa” oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676 z 2017 r., poz. 2453 z 2018 r., poz. 2440 z 2019 r., poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:

1)opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;

2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;

3)osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:

a) prowadzenia aptek,

c) działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,

f) działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;

4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;

5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej

a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,

b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,

c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka

 - jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

W myśl art. 8 ust. 2 ww. ustawy:

Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:

1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub

2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

 - w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

Jednocześnie należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Zgodnie art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zależą od tego, z jakiego rodzaju działalności podatnik uzyskuje przychody. Zostały one określone w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 12% przychodów ze świadczenia usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1).

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Należy zwrócić uwagę, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.), mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.

W przedstawionym we wniosku opisie sprawy wskazał Pan, że pracuje z klientem z (…). Prowadzi Pan działalność gospodarczą od 7 kwietnia 2023 r. Realizuje Pan prace na zamówienie swoich klientów, związane z testowaniem aplikacji webowych i mobilnych, korzystając z testowania manualnego. Oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych złożył Pan w dniu rozpoczęcia działalności gospodarczej. Przedmiotem wniosku są tylko usługi sklasyfikowane według PKWiU 62.02.30.0, które obejmują testowanie aplikacji webowych i mobilnych. Wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne nie mają zastosowania do wykonywanej przez Pana działalności. Spełnia Pan warunki, określone w art. 6 ust. 4 ww. ustawy. Prowadzona przez Pana działalność gospodarcza jest działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym. Usługi wykonywane przez Pana nie są związane z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), nie są związane z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), nie są objęte grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), nie są związane z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), nie dotyczą instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), nie są związane z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1). Prowadzi Pan ewidencję przychodów w sposób umożliwiający określenie przychodu z działalności, opodatkowanego różnymi stawkami.

Mając na względzie powołane wyżej przepisy oraz treść wniosku stwierdzić należy, że skoro w zakres świadczonych przez Pana usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 62.02.30.0 (usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego) nie wchodzi doradztwo w zakresie oprogramowania, to uzyskiwane z tego rodzaju usług przychody, podlegają opodatkowaniu 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zatem, jest Pan uprawniony do rozliczania w 2024 r. uzyskiwanych przychodów 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Pana i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Nie jestem uprawniony do przyporządkowywania formalnego usług do określonego grupowania klasyfikacyjnego. Kwestie dotyczące zaklasyfikowania usługi do właściwego grupowania statystycznego nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Tak więc interpretację wydałem na podstawie wskazanego przez Pana we wniosku grupowania PKWiU i kwestia ta nie podlegała ocenie. W przypadku wskazania przez Pana nieprawidłowego symbolu PKWiU udzielona odpowiedź w drodze interpretacji indywidualnej nie będzie dawała Panu waloru ochronnego, o którym mowa w art. 14k - 14n Ordynacji podatkowej. Konsekwentnie, organ podatkowy może zakwestionować Pana rozliczenia, jeżeli okaże się, że stosuje Pan nieprawidłową stawkę.

Przy wydawaniu interpretacji dokonałem wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe jest zgodne ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzam postępowania dowodowego, lecz opieram się jedynie na zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Interpretacja dotyczy tylko i wyłącznie sprawy będącej przedmiotem Pana zapytania (określenia stawki ryczałtu z tytułu świadczonych usług sklasyfikowanych wg PKWiU 62.02.30.0). Inne kwestie zawarte w opisie sprawy nie podlegały ocenie.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do WojewódzkiegoSądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00