Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 21-11-2024
Porada aktualna na dzień 21-11-2024
Data publikacji: 2024-08-01

Czy była księgowa jest zobowiązana do udzielania informacji nowej księgowej byłego klienta

Odezwała się do nas nowa księgowa naszego byłego klienta. Zapytała o kilka kwestii związanych z jego dokumentacją, na co udzieliliśmy odpowiedzi. Jednak zadawała te pytania coraz częściej aż zaczęło nam to zajmować zbyt dużo czasu i dezorganizować normalną pracę. W związku z tym asertywnie zakomunikowaliśmy, że udostępniliśmy już wszelkie dokumenty i informacje o kliencie, a zatem nasza rola w jego obsłudze już się skończyła i nie udzielamy innych wyjaśnień. Na to nasz były klient stwierdził, że będziemy musieli pokryć koszty, które on poniesienie wobec niewłaściwego wykonania umowy przez nas, gdyż jest powszechnie przyjęte, że była księgowa udziela odpowiedzi na pytania nowej. Stwierdził, że posiada wiedzę o tym z dotychczasowego doświadczenia, gdyż wielokrotnie zmieniał biuro rachunkowe i według niego jest taki ustalony zwyczaj. Pytania zadawane przez nową księgową klienta wskazują raczej na to, że nie posiada wiedzy potrzebnej do świadczenia tych usług. Jest to osoba, która powinna najpierw – naszym zdaniem – przyuczyć się do wykonywania zawodu. Nie chcemy i nie zamierzamy uczyć jej, jak prowadzić księgowość spółki. Dodam, że wcześniej klient pokazał nam ofertę od niej i żądał obniżenia ceny – nawet za poprzednie okresy – na co nie chcieliśmy się zgodzić. Wobec tego wypowiedział umowę i wybrał tańszą opcję, bo jak stwierdził „nie będzie przepłacał”. Klient nawiązał z nami współpracę poprzez ogłoszenie na jednej z grup na Facebooku. W treści wymiany wiadomości na tym portalu, podczas rozmów ani w samej umowie o księgowość nie padło zobowiązanie się przez nas do wdrażania jego nowej księgowej. Poza tym gdybyśmy wcześniej wiedzieli, że zmienia biuro rachunkowe tak często i to najczęściej z powodu znalezienia niższej ceny, to nigdy nie zawarlibyśmy umowy o świadczenie usług. Dodatkowo klient zalega nam z płatnością za ostanie miesiące. Na początku płacił i zaczynamy podejrzewać, że być może jego zachowanie zmierza do tego, żebyśmy nie dochodzili od niego zapłaty. Czy klient może od nas żądać, żebyśmy pokryli koszty wdrożenia nowej księgowej z tego powodu, że nie chcemy już udzielać informacji i wyjaśnień lub spróbować potrącić te koszty z wynagrodzenia nam przysługującego, a z którym zwleka z zapłatą? Dodam jeszcze, że to klient wypowiedział umowę, a my wydaliśmy wszelką dokumentację i poinformowaliśmy o tym, co niezbędne. 

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00