Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDST2-1.4011.314.2024.2.AW
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 58.19.21.0.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
7 czerwca 2024 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania uzyskiwanych przychodów z tytułu świadczonych usług mieszczących się w grupowaniu PKWiU 58.19.21.0 w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 12 lipca 2024 r. (data wpływu).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
Prowadzi Pani jednoosobową pozarolniczą działalność gospodarczą. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej osiąga Pani przychody z tytułu świadczenia usług szczegółowo scharakteryzowanych poniżej.
Jest Pani stroną umów odpłatnego świadczenia usług na rzecz różnorodnych podmiotów, w tym przede wszystkim osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, posiadających portale internetowe przeznaczone do udostępniania publikacji dla dorosłych online, a także na rzecz osób fizycznych, które dokonują opłat za dostęp do publikowanych treści w ramach subskrypcji (prenumeraty) lub opłaty za oglądanie (pay-per-view) (dalej łącznie: „Zleceniodawcy Publikacji dla Dorosłych”).
Usługi świadczone są co do zasady na podstawie umów nienazwanych, zawieranych na standardowym wzorcu umownym udostępnianym przez portale internetowe przeznaczone do udostępniania publikacji dla dorosłych online.
Świadczy Pani na rzecz Zleceniodawców Publikacji dla Dorosłych usługi polegające na publikacji treści (zazwyczaj w formie nagrań audiowizualnych lub fotografii) dla dorosłych o wyraźnej tematyce seksualnej, które są publikowane w Internecie za opłatą pobieraną w formie stałej subskrypcji, będącej odpowiednikiem prenumeraty lub opłaty za oglądanie w formie tzw. pay-per-view. Zakres świadczonych usług obejmuje wykonywanie następujących czynności:
a)publikacje na portalach internetowych, za otrzymaniem opłaty subskrypcyjnej lub opłaty typu pay-per-view, nagrań audiowizualnych, w tym krótkich filmów wideo, które przedstawiają treści o wyraźnej tematyce seksualnej, przeznaczone dla odbiorców będących osobami dorosłymi;
b)publikacje na portalach internetowych, za otrzymaniem opłaty subskrypcyjnej lub opłaty typu pay-per-view, zdjęć, które przedstawiają treści o wyraźnej tematyce seksualnej, przeznaczone dla odbiorców będących osobami dorosłymi;
c)publikacje na portalach internetowych, za otrzymaniem opłaty subskrypcyjnej lub opłaty typu pay-per-view, treści przedstawianych na żywo o wyraźnej tematyce seksualnej, przeznaczone dla odbiorców będących osobami dorosłymi;
d)publikacje na portalach internetowych, za otrzymaniem opłaty subskrypcyjnej lub opłaty typu pay-per-view, innych treści graficznych, przedstawień interaktywnych oraz innej działalności wirtualnej, które przedstawiają treści o wyraźnej tematyce seksualnej, przeznaczone dla odbiorców będących osobami dorosłymi;
̶ dalej łącznie jako „Usługa Publikacji dla Dorosłych Online”.
Rozpoczęła Pani wykonywanie działalności gospodarczej z dniem (...) 2024 r. i wybrała metodę opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. Wskazała Pani, że w roku 2023 nie prowadziła działalności gospodarczej, a tym samym nie uzyskała z tego tytułu przychodów w wysokości przekraczającej 2 000 000 euro. Ponadto wskazała Pani również, że w roku 2023 nie prowadziła działalności w formie spółki.
Prowadzi Pani działalność w oparciu o księgowość uproszczoną na potrzeby ryczałtu ewidencjonowanego w taki sposób, że ewidencja przychodów w pełni umożliwia określenie przychodów osiąganych osobno z tytułu Usługi Publikacji dla Dorosłych Online oraz ewentualnych przychodów osiąganych z innych źródeł.
W odniesieniu do Pani nie występują negatywne przesłanki wynikające z art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Pani pytanie dotyczy stosowania opodatkowania ryczałtem świadczonych usług w ramach działalności gospodarczej zarówno w roku 2024, jak i w latach następnych. Nie wyklucza Pani, że w przyszłości będzie uzyskiwała w ramach prowadzonej działalności gospodarczej przychody z innych tytułów niż wskazanych w niniejszym opisie stanu faktycznego Usług Publikacji dla Dorosłych Online, jednak na ten moment nie jest w stanie przewidzieć z jakich dokładnie źródeł będą one pochodzić.
Uzupełnienie
Wskazała Pani, że dla świadczonych w ramach działalności gospodarczej Usług Publikacji dla Dorosłych Online właściwym symbolem klasyfikacyjnym według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług 2015, wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz.U.2015.1676 z dnia 2015.10.23), jest następująca pozycja: 58.19.21.0 „Pozostałe publikacje dla dorosłych on-line”.
Poza przychodami ze wskazanej działalności gospodarczej nie uzyskuje Pani innych przychodów.
Złożyła Pani sporządzone na piśmie oświadczenie naczelnikowi urzędu skarbowego, właściwemu według miejsca zamieszkania, o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnęła pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym.
Pytanie
Czy w przypadku świadczenia przez Panią Usługi Publikacji dla Dorosłych Online w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej, prawidłowym jest opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki podatku wskazanej w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, tj. w wysokości 8,5%?
Pani stanowisko w sprawie
W przypadku świadczenia przez Panią Usługi Publikacji dla Dorosłych Online w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej, może Pani stosować opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki podatku wskazanej w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, tj. w wysokości 8,5%.
Uzasadnienie
Zgodnie z art. 1 ust. 1 w zw. art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2024 poz. 776, dalej; „Ustawa”), opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych z pozarolniczej działalności gospodarczej.
Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 12 Ustawy w zw. z 14 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm., dalej: „Ustawa o PIT”), za przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont, przy czym u podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.
Natomiast, zgodnie z art. 5a pkt 6 Ustawy o PIT, pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza działalność zarobkową:
1.wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
2.polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
3.polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
·prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9 Ustawy o PIT.
W świetle art. 6 ust. 4 Ustawy, podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, tylko jeżeli:
1.w roku poprzedzającym rok podatkowy:
a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub
b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro,
2.rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej – bez względu na wysokość przychodów.
Jednocześnie zgodnie z art. 8 ust. 1 Ustawy, opodatkowaniu w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych nie stosuje się do podatników:
1.opłacających podatek w formie karty podatkowej;
2.korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;
3.osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
a)prowadzenia aptek,
b)działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
c)działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;
4.wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
5.podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:
a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
- jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
Dodatkowo, aby móc korzystać z formy opodatkowania zryczałtowanym podatkiem od przychodów ewidencjonowanych to, zgodnie z art. 9 ust. 1 Ustawy, koniecznym jest złożenie naczelnikowi urzędu skarbowego właściwego według miejsca zamieszkania podatnika pisemnego oświadczenia o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym podatnik osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym.
Biorąc pod uwagę przedstawiony opis stanu faktycznego, należy uznać, że będzie Pani spełniała wszystkie powyżej wymienione ustawowe warunki do opodatkowania przychodów osiąganych z pozarolniczej działalności gospodarczej zryczałtowanym podatkiem dochodowym od przychodów ewidencjonowanych. Zatem:
a)jest Pani osobą fizyczną osiągającą przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej w rozumieniu Ustawy o PIT, oraz
b)rozpoczęła Pani wykonywanie działalności w roku podatkowym 2024 i nie korzysta z opodatkowania w formie karty podatkowej, oraz
c)nie znajduje wobec Pani zastosowania żadna z przesłanek wyłączających wskazanych w art. 8 Ustawy, oraz
d)złożyła Pani w terminie ustawowym odpowiednie oświadczenie do naczelnika urzędu skarbowego o wyborze opodatkowania przychodów z działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na 2024 r.
Biorąc pod uwagę, że spełniła Pani wszystkie wymogi do opodatkowania osiąganych przychodów z tytułu Usługi Publikacji dla Dorosłych Online ryczałtem ewidencjonowanym, koniecznym jest prawidłowe określenie stawki ryczałtu.
Art. 12 ust. 1 ustawy wymienia kategorie osiąganych przychodów, wobec których stosowane są różne wysokości stawki podatku zryczałtowanego.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a Ustawy, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% dla przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8 (tj. pozostałych źródeł uzyskiwanych przychodów, dla których ustalone zostały odmienne stawki).
Zapis ten należy więc odczytywać jako zasadę, wedle której przychody ze świadczenia usług są objęte stawką ryczałtu w wysokości 8,5%, jeżeli brak jest możliwości przyporządkowania danego rodzaju działalności do innych kategorii czynności precyzyjnie określonych w art. 12 ust. 1 pkt 1-4 oraz 6-8 Ustawy, do których stosowane są odmienne stawki.
W Pani ocenie, brak jest możliwości dopasowania Usługi Publikacji dla Dorosłych Online do którejkolwiek z kategorii usług wymienionych w art. 12 ust. 1 pkt 1-4 oraz 6-8 Ustawy. Jak zostało wskazane w powyższym opisie stanu faktycznego, Usługa Publikacji dla Dorosłych Online obejmuje następujące czynności:
a)publikacje na portalach internetowych, za otrzymaniem opłaty subskrypcyjnej lub opłaty typu pay-per-view, nagrań audiowizualnych, w tym krótkich filmów wideo, które przedstawiają treści o wyraźnej tematyce seksualnej, przeznaczone dla odbiorców będących osobami dorosłymi;
b)publikacje na portalach internetowych, za otrzymaniem opłaty subskrypcyjnej lub opłaty typu pay-per-view, zdjęć, które przedstawiają treści o wyraźnej tematyce seksualnej, przeznaczone dla odbiorców będących osobami dorosłymi;
c)publikacje na portalach internetowych, za otrzymaniem opłaty subskrypcyjnej lub opłaty typu pay-per-view, treści przedstawianych na żywo o wyraźnej tematyce seksualnej, przeznaczone dla odbiorców będących osobami dorosłymi;
d)publikacje na portalach internetowych, za otrzymaniem opłaty subskrypcyjnej lub opłaty typu pay-per-view, innych treści graficznych, przedstawień interaktywnych oraz innej działalności wirtualnej, które przedstawiają treści o wyraźnej tematyce seksualnej, przeznaczone dla odbiorców będących osobami dorosłymi.
Biorąc więc pod uwagę powyżej wskazany zakres czynności, w Pani ocenie, Usługa Publikacji dla Dorosłych Online powinna zostać zakwalifikowane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług do następującego grupowania PKWiU: 58.19.21.0 „Pozostałe publikacje dla dorosłych on-line”. Wedle Wyjaśnień do Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług 2015 grupowanie to obejmuje: „publikacje dla dorosłych o wyraźnej tematyce seksualnej, publikowane w Internecie, włącznie z grafiką, treściami prezentowanymi na żywo, przedstawieniami interaktywnymi i działalnością wirtualną. Opłata może być dokonywana poprzez prenumeratę, składkę członkowską lub opłatę za oglądanie (pay-per-view)”.
Natomiast w art. 12 ust. 1 pkt 1-4 oraz 6-8 Ustawy nie została wyszczególniona grupa przychodów osiąganych z tytułu świadczenia usług kwalifikujących się do PKWiU 58.19.21.0. Tym samym, stoi Pani na stanowisku, że Usługa Publikacji dla Dorosłych Online należy wyłącznie do otwartego katalogu „działalności usługowej”, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a, i w związku z tym powinna być opodatkowana stawką ryczałtu 8,5%.
Uzupełniająco zaznaczyła Pani, że zasada, wedle której w przypadku braku możliwości przyporządkowania do innych stawek ryczałtu, przychody ze świadczenia usług powinny być opodatkowane stawką 8,5%, została wprost wskazana w uzasadnieniu projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz niektórych innych ustaw (druk sejmowy nr 642; ustawa przyjęta 28.11.2020 r.): „Ponadto, utrzymana zostanie zasada, zgodnie z którą według stawki 8,5% opodatkowane będą przychody ze świadczenia usług, które nie zostały przyporządkowane do innych stawek ryczałtu”.
Natomiast stanowisko, że w przypadku niemożności zakwalifikowania danej usługi do jakiejkolwiek z kategorii czynności przypisanych do innych stawek ryczałtu z art. 12 ust. 1 pkt 1-4 oraz 6-8 Ustawy, to koniecznym jest stosowanie stawki 8,5%, potwierdzają liczne interpretacje indywidualne:
·Interpretacja Dyrektora KIS z dnia 23 sierpnia 2021 r., o nr 0113-KDIPT2 1.4011.429. 2021.2.MAP: „Działalność Wnioskodawcy będzie polegała na sprzedaży produktów tj. suplementów diety. Przeważające PKD planowanej działalności to 47.19.Z – Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach. (…) W punktach 1-4 oraz 6-8 art. 12 ww. ustawy, nie przewidziano innego rodzaju działalności, który odpowiadałby opisowi działalności gospodarczej przedstawionej przez Wnioskodawcę, a zatem właściwą stawką podatku dla aktywności zarobkowej Wnioskodawcy będzie stawka 8,5% przychodu”;
·Interpretacja Dyrektora KIS z dnia 14 lipca 2021 r., o nr 0115-KDIT1.4011.328.2021.1.MK: „Wnioskodawca otworzył działalność gospodarczą, w ramach której będą świadczone następujące usługi: projektowanie, testowanie i prototypowanie nowych elementów interfejsu, ulepszanie istniejącego interfejsu (…). Będzie to działalność związana z projektowaniem i rozwojem technologii informatycznych dla sieci i systemów komputerowych, sklasyfikowana pod symbolem PKWiU 62.01.12.0 oraz działalność związana z projektowaniem, programowaniem i rozwojem oprogramowania sklasyfikowana pod symbolem PKWiU 62.01.11.0. (…). Mając na względzie powołane wyżej przepisy oraz przedstawione we wniosku zdarzenie stwierdzić należy, że przychody uzyskiwane przez Wnioskodawcę ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług mogą być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) (…), a nie jak wskazał Wnioskodawca art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b)”.
Mając na uwadze powyższe, w Pani ocenie, działalność gospodarcza w zakresie świadczenia Usługi Publikacji dla Dorosłych Online może podlegać opodatkowaniu w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Jednocześnie z uwagi na to, że w art. 12 ust. 1 pkt 1-4 oraz 6-8 Ustawy nie przewidziano kategorii usług, której zakres odpowiadałby opisanej we wniosku działalności usługowej, to właściwą stawką podatku dla przychodów osiąganych z tytułu Usługi Publikacji dla Dorosłych Online będzie stawka 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a Ustawy.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.
Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy:
-stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia, oraz
-zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Interpretacja została wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikowała Pani świadczone usługi do odpowiednich grupowań PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tych klasyfikacji (zasady formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego nie są przepisami prawa podatkowego). W przypadku wskazania przez Panią nieprawidłowych grupowań PKWiU udzielona odpowiedź w drodze interpretacji indywidualnej nie będzie dawała Pani waloru ochronnego, o którym mowa w art. 14k – 14n Ordynacji podatkowej.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.
Przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego organ nie przeprowadza postępowania dowodowego, lecz opiera się jedynie na stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną, Pani sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego i musi się Pani zastosować do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. 2023 r. poz. 2383 ze zm.).
Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right