Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Zasady przyznawania i aktualizacji dotacji oświatowej zgodnie z u.f.z.o. - Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 18 czerwca 2024 r., sygn. I SA/Bd 257/24

Zwiększenie wydatków budżetowych na przedszkole gminne o 8% nie stanowi szczególnie uzasadnionego przypadku, wymagającego aktualizacji podstawowej kwoty dotacji na podstawie art. 44 ust. 1 pkt 3 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych.

Teza od Redakcji

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Urszula Wiśniewska (spr.) Sędziowie sędzia WSA Tomasz Wójcik asesor WSA Joanna Ziołek po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 18 czerwca 2024 r. sprawy ze skargi B. J. na czynność Wójta Gminy B. z dnia 13 grudnia 2023r. w przedmiocie ustalenia i przekazania dotacji oświatowej w niepełnej wysokości oddala skargę

Uzasadnienie

Wójt Gminy ustalił wysokość stawki dotacji dla przedszkoli prowadzonych na terenie gminy przekazał kwoty dotacji w grudniu 2023 r. Przekazanie kwoty dotacji nastąpiło na rachunek bankowy B. J. ("Strona", "Skarżąca") prowadzącej Niepubliczne Przedszkole [...] (uznanie nastąpiło [...] grudnia 2023 r.).

Strona wniosła skargę na czynność Wójta Gminy dotyczącą ustalenia wysokości stawki dotacji dla przedszkola prowadzonego przez Skarżącą w grudniu 2023r. w sposób niezgodny z przepisami ustawy oraz przekazania Skarżącej zaniżonych kwot dotacji w wysokości nieprawidłowej i niezgodnej z przepisami na uczniów przedszkoli prowadzonego przez Skarżącą, to jest czynność ustalenia i przekazania dotacji w niepełnej wysokości. Strona wniosła o stwierdzenie niezgodności z prawem i bezskuteczności zaskarżonej czynności administracyjnej przekazania dotacji w niepełnej wysokości oraz uznanie obowiązku organu do wypłacenia dotacji za 2023 r. w pełnej wysokości.

Zaskarżonej czynności zarzuciła niezgodność z przepisami:

1) art. 11 i art. 12 ust. 1 w zw. z art. 44 ust. 3 pkt 2 i ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (dalej: "u.f.z.o.") przez przyjęcie niezgodnej z przepisami ustawy liczby uczniów w przedszkolach prowadzonych przez Gminę [...], gdyż do liczby uczniów w przedszkolach zaliczono także uczniów w innych oddziałach przedszkolnych, co prowadzi bezpośrednio do niewłaściwego ustalenia kwoty dotacji wypłacanej dla dotowanych przedszkoli prowadzonych przez skarżących;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00