Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 24 listopada 2023 r., sygn. VI SA/Wa 4441/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Sławomir Kozik Sędziowie Sędzia WSA Grzegorz Nowecki Asesor WSA Paweł Gorajewski (spr.) po rozpoznaniu w trybie uproszczonym na posiedzeniu niejawnym w dniu 24 listopada 2023 r. sprawy ze skargi C. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie z dnia [...] maja 2023 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

W dniu 14 lipca 2021 r. pracownicy Zarządu Dróg Miejskich w W. przeprowadzili kontrolę pasa drogowego Placu [...] w rej. nr [...] w W., stwierdzając umieszczenie w tym pasie reklamy o treści "[...]" bez zezwolenia zarządcy drogi, wymaganego przepisami ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 1376; dalej zwanej "udp"). Stwierdzono, że reklama należy do [...] Spółki z o.o. z siedzibą w W. (dalej zwanej "Skarżącą"). Podczas kontroli wykonano dokumentację fotograficzną oraz sporządzono protokół, w którym zapisano zmierzoną powierzchnię reklamy. Kolejne kontrole przeprowadzone w dniach 3, 14, 17 i 31 sierpnia 2021 r. oraz 16 września 2021 r. potwierdziły funkcjonowanie wskazanej reklamy, co udokumentowano kartami kontroli, protokołem kontroli oraz dokumentacją fotograficzną. Część tej dokumentacji została wydrukowana i dołączona do akt, a wszystkie fotografie zapisano na płycie CD załączonej do akt.

Pismem z 1 września 2021 r. Skarżąca została zawiadomiona o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie zajęcia pasa drogowego Placu [...] w rej. nr [...] przez umieszczenie wspomnianej reklamy bez wymaganego zezwolenia zarządcy drogi.

W toku postępowania administracyjnego do akt włączono poświadczone za zgodność z oryginałem dokumenty w postaci: 1) wypisu z rejestru gruntów dla jednostki ewidencyjnej [...], z którego wynika, że działka o numerze [...] stanowiąca Plac [...], jest użytkiem w postaci drogi, 2) wyrysu z mapy ewidencyjnej, dotyczącego wskazanej w wypisie lokalizacji, na którym m.in. uwidoczniono granicę między działką drogową [...] a nieruchomością budynkową mieszczącą się pod adresem Plac [...], 3) wydruk z mapy zasadniczej, na którym zaznaczono flamastrami granicę pasa drogowego oraz miejsce lokalizacji wspomnianej reklamy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00