Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 23 kwietnia 2024 r., sygn. II GSK 109/21

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Wojciech Kręcisz Sędzia NSA Gabriela Jyż (spr.) Sędzia del.WSA Wojciech Sawczuk Protokolant asystent sędziego Paweł Cholewski po rozpoznaniu w dniu 23 kwietnia 2024 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Głównego Inspektora Transportu Drogowego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 10 września 2020 r., sygn. akt VI SA/Wa 490/20 w sprawie ze skargi P. T. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 13 grudnia 2019 r., nr BP.502.204.2019.0155.PO15.10748 w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia 1. uchyla zaskarżony wyrok; 2. oddala skargę; 3. zasądza od P. T. na rzecz Głównego Inspektora Transportu Drogowego 2.925 (dwa tysiące dziewięćset dwadzieścia pięć) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, wyrokiem z dnia 10 września 2020 r., uwzględnił skargę P. T. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 13 grudnia 2019 r., w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia, uchylając zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 8 września 2019 r. oraz orzekając o kosztach postępowania sądowego.

Sąd I instancji orzekał w następującym stanie sprawy:

w wyniku przeprowadzonej w dniu 3 lipca 2019 r., na drodze krajowej nr 92, kontroli zespół pojazdów składający się z trzyosiowego samochodu ciężarowego i trzyosiowej przyczepy, którym wykonywany był w imieniu skarżącego przewóz drogowy drewna sosnowego, ustalono w wyniku wykonanych pomiarów, że: rzeczywista masa całkowita zespołu pojazdów wyniosła 48,9 ton - przekroczenie o 8,9 tony (przekroczenie dopuszczalnej wartości o 22,25 %); nacisk na podwójnej osi napędowej wyniósł 21,6 ton - przekroczenie o 2,6 tony (przekroczenie dopuszczalnej wartości o 13,68 %); długość zespołu pojazdów wyniosła 18,81 metrów - przekroczenie o 0,06 m (przekroczenie dopuszczalnej wartości o 0,32 %); podmiot wykonujący przejazd nie posiadał zezwolenia na przejazd pojazdem nienormatywnym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00