Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24 czerwca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.204.2024.1.AS

Zwolnienie Fundacji z podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej w związku z likwidacją spółki cypryjskiej, w której Fundator jest udziałowcem.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

25 kwietnia 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 24 kwietnia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie zwolnienia Fundacji z podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej w związku z likwidacją spółki cypryjskiej, w której Fundator jest udziałowcem.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawcą jest (...) Fundacja Rodzinna (…), jest polskim rezydentem podatkowym i podlega opodatkowaniu w Polsce od całości swoich dochodów. Została ona utworzona zgodnie i zarejestrowana zgodnie z przepisami ustawy o fundacji rodzinnej.

Celem utworzenia Fundacji było zabezpieczenie i sformalizowanie sukcesji majątkowej, w tym zabezpieczenie zgromadzonego majątku oraz zarządzania nim w interesie beneficjentów należących do najbliższej rodziny Fundatora. Fundacja rodzinna pozwala na tworzenie trwałych struktur i planów dziedziczenia majątku. Fundator określił cele i wartości, które fundacja ma promować. Dzięki temu możliwe jest zapewnienie, że majątek będzie służyć długofalowym celom rodziny, a nie tylko indywidualnym potrzebom spadkobierców. Fundacja nie będzie prowadziła działalności innej niż opisanej w art. 5 u.f.r. W interesie Fundatora jest, aby świadczenia wypłacane beneficjentom, koszty obsługi fundacji, struktura posiadanych przez nią aktywów zmierzały w celu jak najefektywniejszego gromadzenia majątku i wypłacania świadczeń beneficjentom w najwyższych możliwych wysokościach. Fundacja będzie właścicielem udziałów w cypryjskiej spółce, będącej odpowiednikiem polskiej spółki z o.o. z siedzibą na Cyprze (dalej jako: „spółka cypryjska”). Spółka cypryjska posiada rezydencję podatkową na terenie Cypru. Spółka ta posiada status zagranicznej jednostki kontrolowanej.

W związku ze zwiększającymi się z roku na rok kosztami obsługi (w tym m.in. prawnej, księgowej i in. kosztów) spółki cypryjskiej, dodatkowo zaś w związku z koniecznością ponoszenia kosztów w ramach samej obsługi działalności operacyjnej Fundacji, Wnioskodawca nie wyklucza, iż zostanie podjęta decyzja o likwidacji spółki cypryjskiej. Spółka cypryjska zostałaby rozwiązana zgodnie z przepisami cypryjskimi. Spółka cypryjska zapłaciłaby odpowiednie podatki na terenie Republiki Cypru. Jednocześnie w przypadku likwidacji spółki cypryjskiej nie byłoby planowane spieniężenie jej majątku. Zamiast tego, posiadane przez nią wierzytelności z zawartych umów pożyczek oraz zgromadzone środki finansowe przekazane byłyby Fundacji Rodzinnej.

Wnioskodawca wskazuje, że uproszczenie struktury fundacji rodzinnej może pozytywnie wypłynąć na zarządzanie Fundacją, poprzez zmniejszenie biurokracji oraz skomplikowanych procedur. Uproszczenie struktury poprzez likwidację spółki cypryjskiej ma na celu zmniejszenie kosztów obsługi prawno-księgowej całej struktury. Prosta struktura majątkowa Fundacji będzie zwykle łatwiejsza do zrozumienia przez zarządców i beneficjentów. To pozwala na lepszą komunikację i zrozumienie celów fundacji oraz procesów inwestycyjnych, co z kolei przyczynia się do lepszego zarządzania majątkiem i podejmowania świadomych decyzji finansowych.

Pytanie

Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że Fundacja na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 u.p.d.o.p. będzie zwolniona z określonego w art. 24a ust. 1 u.p.d.o.p. podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej w związku z jej likwidacją?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy Fundacja na podstawie art. art. 6 ust. 1 pkt 25 u.p.d.o.p. będzie zwolniona z określonego w art. 24a ust. 1 u.p.d.o.p. podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej. Fundacja rodzinna korzysta ze zwolnienia podmiotowego z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT, zgodnie z którym zwalnia się od podatku fundację rodzinną.

Zgodnie jednak z art. 6 ust. 6 u.p.d.o.p. zwolnienie, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 25, nie ma zastosowania do podatku, o którym mowa w art. 24b i art. 24q u.p.d.o.p.

Na mocy art. 6 ust. 7 u.p.d.o.p., zwolnienie, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 25 u.p.d.o.p. nie ma zastosowania do działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres określony w art. 5 ustawy o FR.

Ponadto, jak wynika z art. 6 ust. 8 u.p.d.o.p. zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 25, nie ma zastosowania do osiąganych przez fundację rodzinną przychodów z najmu, dzierżawy lub innej umowy o podobnym charakterze, której przedmiotem jest przedsiębiorstwo, zorganizowana część przedsiębiorstwa lub składniki majątku służące prowadzeniu działalności przez beneficjenta, fundatora lub podmiot powiązany w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 z fundacją rodzinną, beneficjentem lub fundatorem, przy czym wielkość udziałów i praw, o których mowa w art. 11a ust. 2 pkt 1, wynosi co najmniej 5%.

Jak wynika z art. 5 ust. 1 ustawy o FR fundacja rodzinna może wykonywać działalność gospodarczą w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2023 r. poz. 221) tylko w zakresie:

1)zbywania mienia, o ile mienie to nie zostało nabyte wyłącznie w celu dalszego zbycia;

2)najmu, dzierżawy lub udostępniania mienia do korzystania na innej podstawie;

3)przystępowania do spółek handlowych, funduszy inwestycyjnych, spółdzielni oraz podmiotów o podobnym charakterze, mających swoją siedzibę w kraju albo za granicą, a także uczestnictwa w tych spółkach, funduszach, spółdzielniach oraz podmiotach;

4)nabywania i zbywania papierów wartościowych, instrumentów pochodnych i praw o podobnym charakterze;

5)udzielania pożyczek:

  • spółkom kapitałowym, w których fundacja rodzinna posiada udziały albo akcje,
  • spółkom osobowym, w których fundacja rodzinna uczestniczy jako wspólnik,
  • beneficjentom;

6)obrotu zagranicznymi środkami płatniczymi należącymi do fundacji rodzinnej w celu dokonywania płatności związanych z działalnością fundacji rodzinnej;

7)produkcji przetworzonych w sposób inny niż przemysłowy produktów roślinnych i zwierzęcych, z wyjątkiem przetworzonych produktów roślinnych i zwierzęcych uzyskanych w ramach prowadzonych działów specjalnych produkcji rolnej oraz produktów opodatkowanych podatkiem akcyzowym, o ile ilość produktów roślinnych lub zwierzęcych pochodzących z własnej uprawy, hodowli lub chowu, użytych do produkcji danego produktu stanowi co najmniej 50% tego produktu;

8)gospodarki leśnej.

Zgodnie zaś z art. 24r ust. 1 u.p.d.o.p. w zakresie, w jakim fundacja rodzinna prowadzi działalność gospodarczą wykraczającą poza zakres określony w art. 5 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej stawka podatku, o którym mowa w art. 19, wynosi 25% podstawy opodatkowania.

Ustawa o fundacji rodzinnej w art. 5 ust. 1 pkt. 3 wskazuje, że zakres dozwolonej działalności gospodarczej obejmuje przystępowania do spółek handlowych, funduszy inwestycyjnych, spółdzielni oraz podmiotów o podobnym charakterze, mających swoją siedzibę w kraju albo za granicą, a także uczestnictwa w tych spółkach, funduszach, spółdzielniach oraz podmiotach. Z przywołanego przepisu wprost wynika, że fundacja może obejmować udziały w spółkach zarówno z siedzibą w Polsce, jak i za granicą. Z uczestnictwem w podmiotach prawa handlowego może wiązać się z likwidacją danego podmiotu. Likwidacja Spółki z siedzibą na Cyprze nie wykracza poza zakres dozwolonej działalności Fundacji rodzinnej.

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z dnia z dnia 21 grudnia 2023 r. sygn. 0111-KDIB1-2.4010.581.2023.2.AK uznał stanowisko Wnioskodawcy za prawidłowe w zakresie zwolnienia z podatku dochodowego Fundacji rodzinnej w związku z likwidacją spółki z siedzibą na Cyprze będącej zagraniczną jednostką kontrolowaną. Wskazał on, że „do zakresu dozwolonej działalności wymienionej w ww. przepisie można zaliczyć uzyskanie przez fundację rodzinną przychodu w postaci wartości majątku otrzymanego w związku z likwidacją spółki cypryjskiej, będącej odpowiednikiem polskiej spółki z o.o. z siedzibą na Cyprze”.

W przedstawionym przez Wnioskodawcę zdarzeniu przyszłym nie są spełnione okoliczności wyłączające zwolnienie z opodatkowania fundacji rodzinnej. Zgodnie z treścią art. 24a ust. 1 u.p.d.o.p. podatek od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej uzyskanych przez podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 1 u.p.d.o.p., wynosi 19% podstawy opodatkowania. Jednocześnie w związku z tym, że fundacja rodzinna jest zwolniona podmiotowo z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, nie może być także zobowiązania do zapłaty podatku od dochodów tzw. zagranicznej jednostki kontrolowanej.

Podstawą opodatkowania podatkiem od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej (CFC), uregulowanym w przepisach art. 24a u.p.d.o.p., jest dochód tej spółki, przy czym w przedstawionym zdarzeniu przyszłym za przychód należy uznać wartość otrzymanego majątku w związku z przeprowadzoną likwidacją.

Ustawodawca na mocy w art. 6 ust. 6 u.p.d.o.p. wyłączył fundację rodzinną ze zwolnienia podmiotowego - poprzez enumeratywne wymienienie - w zakresie podatku, o którym mowa w art. 24b oraz art. 24q u.p.d.o.p. Wyłączeniem nie objęto podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej, określonego w art. 24a u.p.d.o.p.

Wobec tego Fundacja na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 u.p.d.o.p. będzie zwolniona z określonego w art. 24a ust. 1 u.p.d.o.p. podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej.

Ogólne stanowisko dotyczące zwolnienia fundacji rodzinnej z podatku dochodowego w zakresie dochodów z zagranicznej jednostki kontrolowanej zostało wyrażone przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z dnia 14 grudnia 2023 r. sygn. 0111- KDIB1-2.4010.472.2023.2.AK.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

W myśl art. 4a pkt 36 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2805 ze zm., dalej: „u.p.d.o.p.”):

Ilekroć w ustawie jest mowa o fundacji rodzinnej - oznacza to fundację rodzinną albo fundację rodzinną w organizacji w rozumieniu ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej (Dz. U. poz. 326).

Zgodnie z art. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej (Dz. U. z 2023 r. poz. 326 ze zm., dalej: „ufr”):

Ustawa reguluje organizację i funkcjonowanie fundacji rodzinnej, w tym prawa i obowiązki fundatora i beneficjenta.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 25 u.p.d.o.p.:

Zwalnia się od podatku fundację rodzinną.

Zgodnie z art. 6 ust. 6 i 7 u.p.d.o.p.:

6. Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 25, nie ma zastosowania do podatku, o którym mowa w art. 24b i art. 24q.

7. Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 25, nie ma zastosowania do działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres określony w art. 5 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej.

Stosownie do art. 24r ust. 1 u.p.d.o.p.:

W zakresie w jakim fundacja rodzinna prowadzi działalność gospodarczą wykraczającą poza zakres określony w art. 5 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej stawka podatku, o którym mowa w art. 19, wynosi 25% podstawy opodatkowania.

W myśl art. 5 ust. 1 pkt 3 ufr:

Fundacja rodzinna może wykonywać działalność gospodarczą w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2023 r. poz. 221) tylko w zakresie przystępowania do spółek handlowych, funduszy inwestycyjnych, spółdzielni oraz podmiotów o podobnym charakterze, mających swoją siedzibę w kraju albo za granicą, a także uczestnictwa w tych spółkach, funduszach, spółdzielniach oraz podmiotach.

Z opisu zdarzenia przyszłego wynika, że są Państwo Fundacją Rodzinną, polskim rezydentem podatkowym i podlegają opodatkowaniu w Polsce od całości swoich dochodów. Fundacja została utworzona i zarejestrowana zgodnie z przepisami ustawy o fundacji rodzinnej. Celem utworzenia Fundacji było zabezpieczenie i sformalizowanie sukcesji majątkowej, w tym zabezpieczenie zgromadzonego majątku oraz zarządzania nim w interesie beneficjentów należących do najbliższej rodziny Fundatora. Fundacja nie będzie prowadziła działalności innej niż opisanej w art. 5 u.f.r. Fundacja będzie właścicielem udziałów w cypryjskiej spółce, będącej odpowiednikiem polskiej spółki z o.o. z siedzibą na Cyprze (dalej jako: „spółka cypryjska”). Spółka cypryjska posiada rezydencję podatkową na terenie Cypru. Spółka cypryjska posiada status zagranicznej jednostki kontrolowanej.

W związku ze zwiększającymi się z roku na rok kosztami obsługi (w tym m.in. prawnej, księgowej i in. kosztów) spółki cypryjskiej i dodatkowo w związku z koniecznością ponoszenia kosztów w ramach samej obsługi działalności operacyjnej Fundacji, rozważają Państwo decyzję o likwidacji spółki cypryjskiej. Spółka cypryjska zostałaby rozwiązana zgodnie z przepisami cypryjskimi. Spółka cypryjska zapłaciłaby odpowiednie podatki na terenie Republiki Cypru. Jednocześnie w przypadku likwidacji spółki cypryjskiej nie byłoby planowane spieniężenie jej majątku. Zamiast tego, posiadane przez nią wierzytelności z zawartych umów pożyczek oraz zgromadzone środki finansowe przekazane byłyby Fundacji Rodzinnej.

Wskazali Państwo, że uproszczenie struktury fundacji rodzinnej może pozytywnie wypłynąć na zarządzanie Fundacją poprzez zmniejszenie biurokracji oraz skomplikowanych procedur. Uproszczenie struktury poprzez likwidację spółki cypryjskiej ma na celu zmniejszenie kosztów obsługi prawno-księgowej całej struktury.

Państwa wątpliwości budzi kwestia ustalenia, czy w związku z likwidacją spółki cypryjskiej, w której Fundator jest udziałowcem, Fundacja będzie zwolniona z podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej.

Jak wynika z art. 5 ust. 1 pkt 3 ufr:

Fundacja rodzinna może wykonywać działalność gospodarczą m.in. w zakresie: przystępowania do spółek handlowych, funduszy inwestycyjnych, spółdzielni oraz podmiotów o podobnym charakterze, mających swoją siedzibę w kraju albo za granicą, a także uczestnictwa w tych spółkach, funduszach, spółdzielniach oraz podmiotach.

Do zakresu dozwolonej działalności wymienionej w ww. przepisie można zaliczyć uzyskanie przez Fundację Rodzinną przychodu w postaci wartości majątku otrzymanego w związku z likwidacją spółki cypryjskiej, będącej odpowiednikiem polskiej spółki z o.o. z siedzibą na Cyprze. Taki podmiot został wymieniony w ww. przepisie art. 5 ust. 1 pkt 3 u.f.r. Z kolei przychód, w postaci wartości majątku otrzymanego w związku z likwidacją spółki, powstaje wskutek uczestnictwa fundacji rodzinnej w tej spółce.

Stosownie do art. 24a ust. 1 u.p.d.o.p.:

Podatek od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej uzyskanych przez podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 1, wynosi 19% podstawy opodatkowania.

Jak już wskazano fundacja rodzinna podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych, jednak − co do zasady − korzysta ze zwolnienia podmiotowego, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 25 u.p.d.o.p.

Wskazane zwolnienie nie ma jednak charakteru bezwzględnego. Na podstawie powołanego na wstępie art. 6 ust. 6 i 7 u.p.d.o.p., zwolnienie to nie ma zastosowania do podatku, o którym mowa w art. 24b i art. 24q oraz do działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres określony w art. 5 u.f.r.

Podstawą opodatkowania podatkiem od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej (CFC), uregulowanym w przepisach art. 24a u.p.d.o.p., jest dochód tej spółki pomniejszony m.in. o dywidendę wypłaconą przez CFC udziałowcowi (podatnikowi). Taka konstrukcja ma zapobiec podwójnemu opodatkowaniu zysków CFC na poziomie polskiego podatnika, tj. raz jako zysków CFC i po raz drugi jako przychodów z faktycznie otrzymanej dywidendy.

W analizowanej sprawie wskazali Państwo, że Fundacja nie będzie prowadziła działalności innej niż opisanej w art. 5 u.f.r.

Do zakresu dozwolonej działalności wymienionej w art. 5 ust. 1 pkt 3 tej ustawy można zaliczyć przystąpienie Fundacji Rodzinnej (i uczestnictwo) do spółki cypryjskiej spółki będącej odpowiednikiem polskiej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Działalność inwestycyjna Fundacji Rodzinnej przedstawiona w zdarzeniu przyszłym mieści się zatem w zakresie określonym w art. 5 u.f.r.

Jednocześnie ustawodawca na mocy w art. 6 ust. 6 u.p.d.o.p. wyłączył fundację rodzinną ze zwolnienia podmiotowego – poprzez enumeratywne wymienienie – w zakresie podatku, o którym mowa w art. 24b oraz art. 24q u.p.d.o.p. Wyłączeniem nie objęto podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej, określonego w art. 24a u.p.d.o.p.

W konsekwencji, na tle przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego, Fundacja Rodzinna będzie zwolniona z podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 u.p.d.o.p. Tym samym Fundacja nie będzie zobowiązana do zapłaty podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej, o którym mowa w art. 24a ust. 1 u.p.d.o.p.

Zatem Państwa stanowisko w zakresie zwolnienia Fundacji z podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej w związku z likwidacją spółki cypryjskiej, w której Fundator jest udziałowcem, należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00