Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14 czerwca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.227.2024.1.ZK

1. Czy Wnioskodawca spełnia przesłanki do uznania go za spółkę holdingową w rozumieniu art. 24m ust. 1 pkt 2 ustawy CIT? 2. Czy Spółka zależna spełnia przesłanki do uznania jej za krajową spółkę zależną w rozumieniu art. 24m ust. 1 pkt 3 ustawy CIT? 3. Czy w przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy przedstawionego w pytaniach numer 1 i 2 za prawidłowe, czy Wnioskodawca będzie uprawniony do zastosowania zwolnienia, o którym mowa w przepisie art. 24o ustawy CIT w związku ze zbyciem udziałów w Spółce zależnej, o ile na moment zbycia Wnioskodawca będzie posiadał co najmniej 10% akcji Spółki zależnej i o ile Wnioskodawca złoży właściwemu dla niego naczelnikowi urzędu skarbowego, na co najmniej 5 dni przed zbyciem, oświadczenie o zamiarze skorzystania z tego zwolnienia?

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

16 kwietnia 2024 r., wpłynął Państwa wniosek z tego samego dnia, o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia czy:

Wnioskodawca spełnia przesłanki do uznania go za spółkę holdingową w rozumieniu art. 24m ust. 1 pkt 2 ustawy CIT;

Spółka zależna spełnia przesłanki do uznania jej za krajową spółkę zależną w rozumieniu art. 24m ust. 1 pkt 3 ustawy CIT;

w przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy przedstawionego w pytaniach numer 1 i 2 za prawidłowe, czy Wnioskodawca będzie uprawniony do zastosowania zwolnienia, o którym mowa w przepisie art. 24o ustawy CIT, w związku ze zbyciem udziałów w Spółce zależnej, o ile na moment zbycia Wnioskodawca będzie posiadał co najmniej 10% akcji Spółki zależnej i o ile Wnioskodawca złoży właściwemu dla niego naczelnikowi urzędu skarbowego, na co najmniej 5 dni przed zbyciem, oświadczenie o zamiarze skorzystania z tego zwolnienia.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

X spółka z ograniczona odpowiedzialnością (dalej również jako: „Spółka”, „X” lub „Wnioskodawca”) z siedzibą w (…), jest polskim rezydentem podatkowym o nieograniczonym obowiązku podatkowym. Spółka nie korzysta oraz w przeszłości nie korzystała ze zwolnień podatkowych, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 i 34a ustawy CIT. Głównym przedmiotem działalności Wnioskodawcy, ujawnionym w Krajowym Rejestrze Sądowym, są między innymi:

działalność firm centralnych (head offices) i holdingów, z wyłączeniem holdingów finansowych;

działalność holdingów finansowych;

kupno i sprzedaż nieruchomości na własnych rachunek;

wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi.

Od (…) 2018 r. (data dokonania wpisu w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego), wspólnikami Spółki są osoby fizyczne mające miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, będące polskimi rezydentami podatkowymi, tj. podlegający opodatkowaniu w Polsce od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania.

Od momentu zawiązania, Wnioskodawca prowadził i w dalszym ciągu prowadzi rzeczywistą działalność gospodarczą o charakterze holdingowym, zarządczym i finansowym, polegającą (…) i w tym zakresie posiadał i w dalszym ciągu posiada zasoby adekwatne do realizowanych funkcji gospodarczych.

W szczególności, Wnioskodawca wskazuje, że:

jego zarejestrowanie wiąże się z istnieniem przedsiębiorstwa, w ramach którego wykonuje faktycznie czynności stanowiące działalność gospodarczą;

nie tworzy struktury oderwanej od przyczyn ekonomicznych;

cechuje się współmiernością między zakresem prowadzonej działalności a faktycznie posiadanym lokalem, personelem lub wyposażeniem;

porozumienia zawierane przez Wnioskodawcę są zgodne z rzeczywistością gospodarczą, mają uzasadnienie gospodarcze i nie są w sposób oczywisty sprzeczne z ogólnymi interesami gospodarczymi tej jednostki;

samodzielnie wykonuje swoje podstawowe funkcje gospodarcze przy wykorzystaniu zasobów własnych, w tym obecnych na miejscu osób zarządzających.

Spółka jest wspólnikiem spółek kapitałowych, będących polskimi rezydentami podatkowymi, w szczególności jednej spółki akcyjnej (dalej jako: „Spółka zależna”). Spółka posiada udział w kapitale zakładowym Spółki zależnej w wysokości powyżej 10%, który nabyła dniem 1 stycznia 2022 r. Spółka posiada akcje Spółki zależnej na podstawie tytułu własności.

Spółka zależna nie posiada tytułów uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym lub w instytucji wspólnego inwestowania oraz innych praw majątkowych związanych z prawem do otrzymania świadczenia jako założyciel (fundator) lub beneficjent fundacji, trustu lub innego podmiotu albo stosunku prawnego o charakterze powierniczym lub praw o podobnym charakterze.

X oraz Spółka zależna nie tworzą podatkowej grupy kapitałowej, ani nie są członkami żadnych podatkowych grup kapitałowych.

Wnioskodawca wskazuje, iż w przyszłości może dojść do zbycia 100% posiadanych udziałów w Spółce zależnej na rzecz zewnętrznego nabywcy, niebędącego podmiotem powiązanym w rozumieniu przepisu art. 11a ust. 1 pkt 3 ustawy CIT.

Pytania

1.Czy Wnioskodawca spełnia przesłanki do uznania go za spółkę holdingową w rozumieniu art. 24m ust. 1 pkt 2 ustawy CIT?

2.Czy Spółka zależna spełnia przesłanki do uznania jej za krajową spółkę zależną w rozumieniu art. 24m ust. 1 pkt 3 ustawy CIT?

3.Czy w przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy przedstawionego w pytaniach numer 1 i 2 za prawidłowe, czy Wnioskodawca będzie uprawniony do zastosowania zwolnienia, o którym mowa w przepisie art. 24o ustawy CIT w związku ze zbyciem udziałów w Spółce zależnej, o ile na moment zbycia Wnioskodawca będzie posiadał co najmniej 10% akcji Spółki zależnej i o ile Wnioskodawca złoży właściwemu dla niego naczelnikowi urzędu skarbowego, na co najmniej 5 dni przed zbyciem, oświadczenie o zamiarze skorzystania z tego zwolnienia?

Państwa stanowisko w sprawie

Ad. 1. Zdaniem Wnioskodawcy, Spółka spełnia przesłanki do uznania go za spółkę holdingową w rozumieniu art. 24m ust. 1 pkt 2 ustawy CIT.

Ad. 2. Zdaniem Wnioskodawcy, Spółka zależna spełnia przesłanki do uznania jej za krajową spółkę zależną w rozumieniu art. 24m ust. 1 pkt 3 ustawy CIT.

Ad. 3. Zdaniem Wnioskodawcy, w przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy przedstawionego w pytaniach numer 1 i 2 za prawidłowe, Wnioskodawca będzie uprawniony do zastosowania zwolnienia, o którym mowa w przepisie art. 24o ustawy CIT w związku ze zbyciem udziałów w Spółce zależnej, o ile na moment zbycia Wnioskodawca będzie posiadał co najmniej 10% akcji Spółki zależnej i o ile Wnioskodawca złoży właściwemu dla niego naczelnikowi urzędu skarbowego, na co najmniej 5 dni przed zbyciem, oświadczenie o zamiarze skorzystania z tego zwolnienia.

UZASADNIENIE

Ad. 1

Zgodnie z przepisem art. 24m ust. 1 pkt 2 ustawy CIT, przez spółkę holdingową rozumie się m.in. spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, która:

podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, tj. podlega w Polsce opodatkowaniu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania;

nie tworzy podatkowej grupy kapitałowej;

nie korzysta ze zwolnień podatkowych, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 i 34a ustawy CIT, tj. zwolnieniom przedmiotowym przychodów osiąganych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej lub z działalności gospodarczej osiągnięte z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu;

prowadzi rzeczywistą działalność gospodarczą w rozumieniu art. 24 ust. 18 ustawy CIT, tj. przepisów o zagranicznej jednostce kontrolowanej, tj.:

jej zarejestrowanie wiąże się z istnieniem w ramach którego ta jednostka wykonuje faktycznie czynności stanowiące działalność gospodarczą;

nie tworzy struktury oderwanej od przyczyn ekonomicznych;

cechuje się współmiernością między zakresem prowadzonej działalności a faktycznie posiadanym lokalem, personelem lub wyposażeniem;

zawierane porozumienia są zgodne z rzeczywistością gospodarczą, mają uzasadnienie

gospodarcze i nie są w sposób oczywisty sprzeczne z ogólnymi interesami gospodarczymi tej jednostki;

samodzielnie wykonuje swoje podstawowe funkcje gospodarcze przy wykorzystaniu zasobów własnych, w tym obecnych na miejscu osób zarządzających;

udziałów w tej spółce nie posiada, pośrednio lub bezpośrednio, udziałowiec mający miejsce zamieszkania na terytorium lub w kraju stosującym szkodliwą konkurencję podatkową lub niechętnym współpracy do celów podatkowych (wymienionych odpowiednio w wykazie określonym na podstawie przepisu art. 11j ust. 2 lub wykazie o którym mowa w przepisie art. 86a § 10 pkt 1 Ordynacji podatkowej), lub z którymi Polska nie ratyfikowała umowy międzynarodowej, w szczególności umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, albo Unia Europejska nie ratyfikowała umowy międzynarodowej, stanowiącej podstawę do uzyskania od organów podatkowych tego państwa informacji podatkowych;

posiada bezpośrednio na podstawie tytułu własności co najmniej 10% udziałów (akcji) w kapitale spółki zależnej.

W odniesieniu do powyższego, Wnioskodawca wskazuje, że zgodnie z opisem zdarzenia przyszłego ujętym w niniejszym wniosku:

Wnioskodawca, jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Polsce, spełnia definicje spółki na gruncie ustawy CIT, oraz podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce, tym samym spełniając warunek o którym mowa w art. 24m ust. 1 pkt 2 ustawy CIT;

nie tworzy on podatkowej grupy kapitałowej, tj. spełnia warunek o którym mowa w przepisie art. 24m ust. 1 pkt 2 lit. b) ustawy CIT;

nie korzysta ze zwolnień przedmiotowych, tj. spełnia warunek o którym mowa w art. 24m ust. 1 pkt 2 lit. c) ustawy CIT;

prowadzi rzeczywistą działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów o zagranicznej jednostce kontrolowanej i tym samym spełnia warunek o którym mowa w art. 24m ust. 1 pkt 2 lit. d) ustawy CIT;

wspólnikami Wnioskodawcy są dwie osoby fizyczne zamieszkałe w Polsce oraz podlegające w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, w związku z czym Wnioskodawca spełnia warunek o którym mowa w przepisie art. 24m ust. 1 pkt 2 lit. e) ustawy CIT;

Wnioskodawca posiada udział w kapitale Spółki zależnej wynoszący ponad 10%, w związku z czym spełnia warunek określony w art. 24m ust. 1 pkt 2 lit. a) ustawy CIT.

W związku z powyższym, w ocenie Wnioskodawcy spełnia on wszystkie przesłanki do uznania go za spółkę holdingową w rozumieniu art. 24m ust. 1 pkt 2 ustawy CIT.

Ad. 2

Zgodnie z przepisem art. 24m ust. 1 pkt 3 ustawy CIT, przez spółkę zależną rozumie się m.in. spółkę, która:

nie posiada tytułów uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym lub instytucji wspólnego inwestowania oraz innych praw majątkowych związanych z prawem do otrzymania świadczeń jako założyciel (fundator) lub beneficjent fundacji, trustu lub innego podmiotu albo stosunku prawnego o charakterze powierniczym lub praw o podobnym charakterze;

nie jest spółką tworzącą podatkową grupę kapitałową;

oraz której co najmniej 10% akcji posiada bezpośrednio na podstawie tytułu własności spółka holdingowa.

W odniesieniu do powyższego, Wnioskodawca wskazuje, że zgodnie z opisem zdarzenia przyszłego, ujętym w niniejszym wniosku:

Spółka zależna nie posiada tytułów uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym lub instytucji wspólnego inwestowania oraz innych praw majątkowych związanych z prawem do otrzymania świadczeń jako założyciel (fundator) lub beneficjent fundacji, trustu lub innego podmiotu albo stosunku prawnego o charakterze powierniczym lub praw o podobnym charakterze, w związku z czym Spółka zależna spełnia warunek o którym mowa w przepisie art. 24m ust. 1 pkt 3 lit. c) ustawy CIT;

Spółka zależna nie tworzy podatkowej grupy kapitałowej, w związku z czym Spółka zależna spełnia warunek o którym mowa w przepisie art. 24m ust. 1 pkt 3 lit. d) ustawy CIT;

Spółka posiada ponad 10% akcji Spółki zależnej, w związku z czym Spółka zależna spełnia warunek o którym mowa w przepisie art. 24m ust. 1 pkt 3 lit. a) ustawy CIT.

W związku z powyższym, w ocenie Wnioskodawcy, Spółka zależna spełnia wszystkie przesłanki do uznania jej za spółkę zależną na gruncie przepisu art. 24m ust. 1 pkt 3 ustawy CIT.

Jednocześnie, zgodnie z przepisem art. 24m ust. 1 pkt 1 ustawy CIT, przez krajową spółkę zależną rozumie się spółką zależną (w rozumieniu art. 24m ust. 1 pkt 2 ustawy CIT) będącą m.in. polską spółką akcyjną.

Tym samym, w ocenie Wnioskodawcy, Spółka zależna spełnia wszystkie przesłanki do uznania jej za krajową spółkę zależną na gruncie przepisu art. 24m ust. 1 pkt 3 ustawy CIT.

Ad. 3

Zgodnie z przepisem art. 24o ust. 1 ustawy CIT, zwalnia się od podatku dochodowego dochody osiągnięte przez spółkę holdingową z odpłatnego zbycia akcji krajowej spółki zależnej na rzecz podmiotu niepowiązanego, pod warunkiem złożenia przez spółkę holdingową właściwemu dla niej naczelnikowi urzędu skarbowego, na co najmniej 5 dni przed dniem zbycia, oświadczenia o zamiarze skorzystania ze zwolnienia.

Zgodnie z treścią powyższego przepisu, zastosowanie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych przychodu uzyskanego ze zbycia akcji Spółki zależnej wymaga, aby:

1.Spółka posiadała status spółki holdingowej, w rozumieniu przepisu art. 24m ust. 1 pkt 2 ustawy CIT;

2.Spółka zależna posiadała m.in. status krajowej spółki zależnej, o której mowa w przepisie art. 24m ust. 1 pkt 1 w zw. z pkt 3 ustawy CIT;

3.zbycie akcji dokonane zostało na rzecz podmiotu niepowiązanego ze Spółką (w rozumieniu przepisu art. 11a ust. 1 pkt 3 ustawy CIT); oraz aby

4.Spółka złożyła właściwemu dla niej naczelnikowi urzędu skarbowego, na co najmniej 5 dni przez dniem zbycia, oświadczenie o zamiarze skorzystania ze zwolnienia, o którym mowa w tym przepisie.

Ponadto, zgodnie z przepisem art. 24m ust. 2 ustawy CIT, powyższe zwolnienie stosuje się wyłącznie w przypadku, gdy warunki do uznania Spółki za spółkę holdingową w rozumieniu art. 24m ust. 1 pkt 2 ustawy CIT oraz Spółki zależnej za krajową spółkę zależną, o której mowa w art. 24m ust. 1 pkt 1 ustawy CIT, są spełnione na moment zbycia akcji przez co najmniej dwa lata.

W odniesieniu do powyższego, Wnioskodawca wskazuje, że o ile jego stanowiska w zakresie pytań nr 1 i 2 uznane zostaną za prawidłowe oraz pod warunkiem, że na moment zbycia akcji Spółki zależnej warunki wymagane do uznania go za spółkę holdingową w rozumieniu art. 24m ust. 1 pkt 2 ustawy CIT oraz Spółki zależnej za krajową spółkę zależną, o której mowa w art. 24m ust. 1 pkt 1 ustawy CIT, będą spełnione przez co najmniej dwa lata, Wnioskodawca będzie uprawniony do zastosowania zwolnienia o którym mowa w art. 24o ustawy CIT.

W odniesieniu do wymogu spełniania odnośnych warunków przez okres co najmniej dwóch lat, Wnioskodawca wskazuje, że w stanie prawnym obowiązującym w 2022 r., tj. w stanie sprzed nowelizacji przepisów dotyczących reżimu polskiej spółki holdingowej, wprowadzonej na mocy ustawy z dnia 7 października 2022 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2180 z późn. zm. - dalej jako „Ustawa zmieniająca”) jednym z warunków uznania spółki dominującej za spółkę holdingową był obowiązek posiadania, bezpośrednio na podstawie tytułu własności, co najmniej 10% akcji spółki zależnej przez okres co najmniej jednego roku.

W wydawanych w tamtym okresie interpretacjach indywidualnych, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stał na stanowisku, że okres ten należy liczyć od momentu wejścia w życie przepisów o spółce holdingowej, tj. począwszy od 1 stycznia 2022 r. Zgodnie z tym podejściem, skorzystanie ze zwolnień z podatku przychodów z tytułu zbycia akcji spółki zależnej było możliwe najwcześniej w roku 2023.

Powyższe, niekorzystne stanowisko, zostało dostrzeżone przez ustawodawcę, w związku z czym od 1 stycznia 2023 r., wymóg ten zmieniono poprzez wprowadzenie dwuletniego okresu spełniania przesłanek determinujących spółkę holdingową i spółkę zależną przed dniem uzyskania przychodów.

Jak wynika z uzasadnienia do Ustawy zmieniającej, z dniem 1 stycznia 2023 r., odnośne przepisy, „w celu zapobieżenia ewentualnym wątpliwościom co do okresu, w którym powinny być spełnione warunki konieczne dla możliwości skorzystania ze zwolnienia z CIT dywidendy lub zysków ze zbycia udziałów, przepisy art. 24m zostały odpowiednio doprecyzowane. W konsekwencji, dywidendy lub zyski ze zbycia udziałów/akcji będą zwolnione, jeżeli na dzień poprzedzający uzyskanie przychodów warunki, określone w ust. 1 pkt 1-4, będą spełnione nieprzerwanie przez okres co najmniej 2 lat”.

W świetle powyższego, w ocenie Wnioskodawcy, okres nieprzerwanego posiadania akcji przez spółkę holdingową powinien więc być ustalany (obliczany) w oparciu o stan faktyczny, który wystąpił odpowiednio przed wejściem w życie przepisów regulujących reżim polskiej spółki holdingowej lub ich nowelizacją. Przyjęcie bowiem odmiennego poglądu stałoby w sprzeczności z celem ustawodawcy, którym jest przypływ kapitału inwestycyjnego, przyczyniający się do wzrostu gospodarczego w Polsce. Stanowisko takie skutkowałoby również tym, że w ujęciu praktycznym skorzystanie z przedmiotowego zwolnienia byłoby możliwe najwcześniej w roku 2024 (gdyby przyjąć, że okres dwóch lat należy liczyć począwszy od wejścia w życie przepisów o polskiej spółce holdingowej), lub w roku 2025 (gdyby przyjąć, że bieg okresu posiadania udziału w kapitale spółki zależnej należny liczyć od dnia wejścia w życie nowelizacji przepisów regulujących reżim polskiej spółki holdingowej na podstawie Ustawy zmieniającej). Takie podejście stałoby jednak w sprzeczności z celem nowelizacji przepisów o polskiej spółce holdingowej, wyrażonym w uzasadnieniu do Ustawy zmieniającej.

W związku z powyższym, zdaniem Wnioskodawcy, bieg dwuletniego okresu spełniania warunków do zastosowania zwolnienia z art. 24o ustawy CIT, w tym w szczególności bieg okresu bezpośredniego posiadania akcji w Spółce zależnej, należy liczyć od momentu ich nabycia, nie zaś od momentu wejścia w życie przepisów o polskiej spółce holdingowej lub ich nowelizacji.

Poprawność powyższej interpretacji przedmiotowych przepisów - w odniesieniu do sposobu wskazania początku biegu dwuletniego okresu, o którym mowa w przepisie art. 24o ustawy CIT - potwierdzają liczne interpretacje indywidualne Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, m.in.:

z 14 marca 2024 r., sygn. 0111-KDIB2-1.4010.3.2024.2.BJ;

z 6 października 2023 r., sygn. 0114-KDIP2-2.4010.426.2023.1.AP;

z 6 października 2023 r., sygn. 0114-KDIP2-2.4010.424.2023.1.AS;

z 24 stycznia 2023 r. sygn. 0114-KDIP2-2.4010.242.2022.1.SP;

z 3 lutego 2023 r. sygn. 0114-KDIP2-2.4010.267.2022.1.AP; czy

z 2 czerwca 2023 r. sygn. 0114-KDIP2-2.4010.148.2023.2.SP.

W związku z powyższym, zdaniem Wnioskodawcy, biorąc pod uwagę, że potencjalne zbycie akcji Spółki zależnej zostanie dokonane (jak wskazano w opisie zdarzenia przyszłego) na rzecz podmiotu niepowiązanego w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 3 Ustawy CIT, Spółka będzie uprawniona do zastosowania zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w przepisie art. 24o ustawy CIT, pod warunkiem złożenia przez Spółkę właściwemu dla niej naczelnikowi urzędu skarbowego, na co najmniej 5 dni przed dniem zbycia, oświadczenia o zamiarze skorzystania ze zwolnienia. Ponadto, za początek biegu okresu posiadania przez Spółkę akcji w Spółce zależnej przyjąć należy moment ich faktycznego nabycia, tj. moment przed dniem 1 stycznia 2022 r., nie zaś moment wejścia w życie przepisów regulujących reżim polskiej spółki holdingowej lub ich nowelizacji na gruncie Ustawy zmieniającej. W związku z powyższym, w momencie zbycia akcji Spółki zależnej przez X warunki do zastosowania zwolnienia z art. 24o ustawy CIT, będą spełnione przez okres co najmniej dwóch lat i tym samym Wnioskodawca będzie uprawniony do jego zastosowania.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku prawidłowe.

Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny na podstawie art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

-Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

-Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

-w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00