Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12 czerwca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.356.2024.1.KD

Ulga dla młodych.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

16 kwietnia 2024 r. wpłynął Pani wniosek z 15 kwietnia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ulgi dla młodych.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego

Jest Pani współwłaścicielem, wspólnie z bratem, po 50% udziału w prawie własności, nieruchomości zabudowanej budynkiem użytkowo-mieszkalnym w (…). Parter ww. budynku to lokal użytkowy, pierwsze piętro to lokal mieszkalny, dalej w skrócie „nieruchomość zabudowana” lub „budynek użytkowo-mieszkalny”. Budynek użytkowo-mieszkalny w wydzielonych częściach, wynajmuje Pani wspólnie z bratem, podmiotom gospodarczym na cele związane z powadzoną przez te podmioty działalnością gospodarczą. Nie jest Pani podatnikiem czynnym VAT, w zakresie podatku od towarów i usług nie jest zobowiązana do składania deklaracji dla podatku od towarów i usług. W zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, była Pani zobowiązana do opłacania od uzyskanego w 2023 r. dochodu z tytułu najmu nieruchomości zabudowanej zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych według stawki podatkowej w wysokości 8,5%. Zaliczki na zryczałtowany podatek dochodowy od osób fizycznych opłaciła Pani kwartalnie. 29 lutego 2024 r. złożyła Pani do Pierwszego Urzędu Skarbowego w (…) zeznanie o wysokości uzyskanego przychodu, wysokości dokonanych odliczeń i należnego ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych (PIT-28 - dalej zeznanie podatkowe PIT-28 lub zeznanie podatkowe), wskazując w ww. zeznaniu podatkowym za 2023 r., że uzyskała przychód z najmu ww. nieruchomości zabudowanej za 2023 r., w kwocie łącznej 67 139 zł (sześćdziesiąt siedem tysięcy sto trzydzieści dziewięć złotych).

Zamierza Pani w przyszłości wspólnie z bratem także wynajmować ww. budynek, a kwota przychodu z najmu przynależna Pani według udziału w prawie własności budynku, w przyszłych latach podatkowych będzie przekraczać kwotę w wysokości 67 129 zł.

Jest Pani studentką oraz na dzień składania wniosku nie ma ukończonych 26 lat. W 2023 r. była Pani zatrudniona na umowę zlecenie przez przedsiębiorcę zajmującego się świadczeniem usług gastronomicznych, zwanym dalej w skrócie – „przedsiębiorcą” lub „płatnikiem”. Złożyła Pani dla przedsiębiorcy oświadczenie przed rozpoczęciem pracy, że jako studentka i osoba niemająca skończonych 26 lat chce być zatrudniona na umowę zlecenie oraz oświadczenie, że nie wyraża zgody na pobieranie z jej otrzymywanego wynagrodzenia z tytułu zawartej umowy zlecenia, składek na ubezpieczenia społeczne oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne oraz wpłacanie ww. składek przez płatnika na rachunek bankowy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Zgodnie z przesłaną Pani przez płatnika informacją o przychodach z innych źródeł oraz o dochodach pobranych i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11) za 2023 r. uzyskała Pani przychód w kwocie 41 260 zł (czterdzieści jeden tysięcy dwieście sześćdziesiąt złotych ) i od ww. przychodu nie pobrano zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych na zasadach ogólnych. Do ukończenia 26 roku życia zamierza Pani pracować na umowy zlecenia oraz przewiduje Pani, że będzie uzyskiwać z tytułu ww. zatrudnienia kwoty wynagrodzenia nie niższe niż 41 260 zł, ale nie wyższe niż 85 528 zł.

Pytania

1.Czy, z uwagi na fakt, że za 2023 r. kwota łączna przychodu, a mianowicie przychodu uzyskanego z tytułu wynajmu części lub całości budynku użytkowo-mieszkalnego oraz przychodu (dochodu) uzyskanego z tytułu pracy na umowę zlecenie, przekroczyła kwotę, o której mowa art. 21 ust. 1 pkt 148 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, spoczywa za 2023 r. na Pani obowiązek złożenia zeznania podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych na zasadach ogólnych oraz obowiązek określenia należnego podatku dochodowego od osób fizycznych za rok podatkowy 2023?

2.Czy z uwagi na fakt, że w przyszłych latach podatkowych kwota łączna przychodu, a mianowicie tytułu przychodu uzyskanego z wynajmu części lub całości budynku użytkowo-mieszkalnego oraz przychodu (dochodu) uzyskanego z tytułu pracy na umowę zlecenie, przekroczy kwotę, o której mowa art. 21 ust. 1 pkt 148 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, będzie spoczywać za dany rok podatkowy obowiązek złożenia zeznania podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych na zasadach ogólnych oraz obowiązek określenia należnego podatku dochodowego od osób fizycznych?

Pani stanowisko w sprawie

Ad. 1.

Zgodnie z art. 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, podatnicy uzyskujący przychód ze źródła przychodu o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, czyli w Pani przypadku z tytułu wynajmu części lub całości budynku użytkowo-mieszkalnego na cele związane z działalnością gospodarczą, to ww. przychód z najmu wyłącza się od opodatkowania na zasadach ogólnych podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Dlatego też reasumując powyższe, z uwagi na fakt, że za 2023 r. kwota łączna przychodu, a mianowicie przychodu uzyskanego z tytułu wynajmu budynku użytkowo-mieszkalnego oraz przychodu (dochodu) uzyskanego z tytułu pracy na umowę zlecenie, przekroczyła kwotę o której mowa art. 21 ust. 1 pkt 148 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie spoczywa na Pani za 2023 r. obowiązek złożenia zeznania podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych na zasadach ogólnych oraz nie spoczywa na Pani obowiązek określenia należnego podatku dochodowego od osób fizycznych za rok podatkowy 2023.

Ad. 2.

Także w przyszłości, zgodnie z art. 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, podatnicy uzyskujący przychód ze źródła przychodu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, czyli w Pani przypadku z tytułu wynajmu części lub całości budynku użytkowo-mieszkalnego na cele związane z działalnością gospodarczą, to ww. przychód z najmu należy wyłączyć od opodatkowania na zasadach ogólnych podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Dlatego też, reasumując powyższe w przyszłości na Pani, z uwagi na fakt, że w przyszłych latach podatkowych kwota łączna przychodu, a mianowicie przychodu uzyskanego z wynajmu części lub całości budynku użytkowo-mieszkalnego oraz przychodu (dochodu) uzyskanego z tytułu pracy na umowę zlecenie, przekroczy kwotę, o której mowa art. 21 ust. 1 pkt 148 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie będzie spoczywać za dany rok podatkowy obowiązek złożenia zeznania podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych na zasadach ogólnych oraz nie będzie spoczywać na Pani obowiązek określenia należnego podatku dochodowego od osób fizycznych.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.):

Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

Jak wynika z art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Treść powyższego przepisu wskazuje, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych zawartym w powyższej ustawie, bądź od których zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Przy czym, ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych wyraźnie rozróżnia źródła przychodów oraz sposób opodatkowania dochodów z poszczególnych źródeł.

Przepis art. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zawiera katalog źródeł przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 6 ww. ustawy:

Źródłem przychodów jest najem, podnajem, dzierżawa, poddzierżawa oraz inne umowy o podobnym charakterze, w tym również dzierżawa, poddzierżawa działów specjalnych produkcji rolnej oraz gospodarstwa rolnego lub jego składników na cele nierolnicze albo na prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej, z wyjątkiem składników majątku związanych z działalnością gospodarczą.

Natomiast w myśl art. 9a ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Dochody osiągane przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6, są opodatkowane w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, na zasadach określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.

Z art. 1 pkt 2 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz.U. z 2024 r. poz. 776) wynika, że:

Ustawa ta reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne, osiągające przychody, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1128, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą o podatku dochodowym”.

W świetle art. 2 ust. 1a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Osoby fizyczne osiągające przychody, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym, opłacają ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.

Przepis art. 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne stanowi, że:

Przychodów (dochodów) opodatkowanych w formach zryczałtowanych nie łączy się z przychodami (dochodami) z innych źródeł podlegającymi opodatkowaniu na podstawie ustawy o podatku dochodowym.

W myśl art. 6 ust. 1a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń z tytułów, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym. Dla ustalenia wartości otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń z tych tytułów stosuje się przepisy art. 11 ust. 2-2b ustawy o podatku dochodowym.

Podkreślić jednak należy, że jeżeli podatnik nie ukończył 26 roku życia to osiągnięte przez niego dochody mogą korzystać ze zwolnienia od opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 148 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z tym przepisem:

Wolne od podatku dochodowego są przychody:

a)ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej, spółdzielczego stosunku pracy,

b)z umów zlecenia, o których mowa w art. 13 pkt 8,

c)z tytułu odbywania praktyki absolwenckiej, o której mowa w przepisach ustawy z dnia 17 lipca 2009 r. o praktykach absolwenckich (Dz. U. z 2018 r. poz. 1244),

d)z tytułu odbywania stażu uczniowskiego, o którym mowa w art. 121a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe,

e)z zasiłku macierzyńskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa

- otrzymane przez podatnika do ukończenia 26 roku życia, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł.

Analiza treści powyższego zwolnienia podatkowego prowadzi do wniosku, że zwolnienie to nie ma charakteru jedynie podmiotowego, ale ma charakter podmiotowo – przedmiotowy. Podmiotowy, bowiem jest adresowane do podatników podatku dochodowego, którzy nie ukończyli 26 roku życia. Przedmiotowy, bo nie wszystkie przychody osiągnięte przez wskazanych metrykalnie podatników mogą korzystać z tego zwolnienia – dotyczy ono bowiem jedynie przychodów enumeratywnie wymienionych w cytowanym art. 21 ust. 1 pkt 148. Możliwość zastosowania tego zwolnienia ustawodawca uzależnił zatem od łącznego spełnienia wszystkich przesłanek wytyczonych analizowanym przepisem - zarówno tej podmiotowej, jak i tej przedmiotowej. Są to warunki niezbędne do zastosowania zwolnienia.

Na podstawie art. 21 ust. 39 ww. ustawy:

Przy obliczaniu kwoty przychodów podlegających zwolnieniu od podatku na podstawie ust. 1 pkt 148 i 152-154 nie uwzględnia się przychodów podlegających opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym na podstawie niniejszej ustawy, zwolnionych od podatku dochodowego oraz od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Jak wynika z treści wniosku, jest Pani współwłaścicielem, wspólnie z bratem, po 50% udziału w prawie własności, nieruchomości zabudowanej budynkiem użytkowo-mieszkalnym, który to budynek użytkowo-mieszkalny w wydzielonych częściach, wynajmuje Pani wspólnie z bratem, podmiotom gospodarczym na cele związane z powadzoną przez te podmioty działalnością gospodarczą. Była Pani zobowiązana do opłacania od uzyskanego w 2023 r. dochodu (przychodu) z tytułu najmu nieruchomości zabudowanej zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych według stawki podatkowej w wysokości 8,5 %. Zaliczki na zryczałtowany podatek dochodowy od osób fizycznych opłaciła Pani kwartalnie. 29 lutego 2024 r. złożyła Pani do Pierwszego Urzędu Skarbowego w (…) zeznanie o wysokości uzyskanego przychodu, wysokości dokonanych odliczeń i należnego ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych (PIT - 28), wskazując w ww. zeznaniu podatkowym, że uzyskała przychód z najmu ww. nieruchomości zabudowanej za 2023 r., w kwocie łącznej 67 139 zł. Zamierza Pani w przyszłości wspólnie z bratem także wynajmować ww. budynek, a kwota przychodu z najmu przynależna Pani według udziału w prawie własności budynku, w przyszłych latach podatkowych będzie przekraczać kwotę w wysokości 67 129 zł. Jest Pani studentką oraz na dzień składania wniosku nie ma ukończonych 26 lat. W 2023 r. była Pani zatrudniona na umowę zlecenie przez przedsiębiorcę zajmującego się świadczeniem usług gastronomicznych. Złożyła Pani dla przedsiębiorcy oświadczenie przed rozpoczęciem pracy, że jako studentka i osoba niemająca skończonych 26 lat chce być zatrudniona na umowę zlecenie oraz oświadczenie, że nie wyraża zgody na pobieranie z jej otrzymywanego wynagrodzenia z tytułu zawartej umowy zlecenia, składek na ubezpieczenia społeczne oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne oraz wpłacanie ww. składek przez płatnika na rachunek bankowy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Zgodnie z przesłaną Pani przez płatnika informacją o przychodach z innych źródeł oraz o dochodach pobranych i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT - 11) za 2023 r. uzyskała Pani przychód w kwocie 41 260 zł i od ww. przychodu nie pobrano zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych na zasadach ogólnych. Do ukończenia 26 roku życia zamierza Pani pracować na umowy zlecenie oraz przewiduje Pani, że będzie uzyskiwać z tytułu ww. zatrudnienia kwoty wynagrodzenia nie niższe niż 41 260 zł, ale nie wyższe niż 85 528 zł.

Dodać należy, że zgodnie z art. 10 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Zwolnienia od podatku dochodowego, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 28a, 29, 29aa, 29b, 43, 46, 46c, 47a, 71a, 102a, 111, 114, 121, 121a, 122, 125, 125a, 129, 131a, 136, 137 i 155 ustawy o podatku dochodowym, stosuje się odpowiednio do podatników opłacających ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.

Mając na uwadze przedstawiony we wniosku opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego oraz powołane przepisy prawa wskazać należy, że katalog przychodów objętych ulgą dla młodych ma charakter zamknięty. Ogranicza się wyłącznie do przychodów wymienionych w art. 21 ust. 1 pkt 148 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a zatem nie dotyczy przychodów ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy od podatku dochodowym od osób fizycznych, podlegających opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zatem, pomimo, że przychody z obu źródeł (tj. z najmu prywatnego i umowy zlecenie) przekroczą kwotę 85 528 zł, to jeżeli za 2023 r. oraz w przyszłych latach podatkowych (do momentu ukończenia 26 roku życia) kwota przychodu uzyskanego z tytułu pracy na umowę zlecenie, nie przekroczy kwoty, o której mowa art. 21 ust. 1 pkt 148 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie spoczywa i nie będzie spoczywał na Pani obowiązek złożenia zeznania podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych na zasadach ogólnych oraz obowiązek określenia należnego podatku dochodowego od osób fizycznych.

Wobec powyższego, Pani stanowisko, należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy:

·stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia oraz

·zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje na dzień wydania interpretacji.

Procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretacje opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego. Postępowanie w sprawie wydania interpretacji indywidualnej ma na celu wyjaśnienie wątpliwości co do sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego materialnego do określonego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego. Przedmiotem interpretacji wydanej na podstawie art. 14b ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.) jest sam przepis prawa. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest ustalanie stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego), stanowi to bowiem domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne. Organ nie prowadzi postępowania dowodowego, ograniczając się do analizy okoliczności podanych we wniosku. W stosunku do tych okoliczności wyraża swoje stanowisko, które zawsze musi być jednak ustosunkowaniem się do poglądu (stanowiska) prezentowanego w danej sprawie przez wnioskodawcę. Jeżeli zatem, przedstawiony we wniosku stan faktyczny/zdarzenie przyszłe będzie się różnił/różniło się od występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie Pani chroniła w zakresie rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako: „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 238 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00