Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 11 czerwca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.128.2024.2.END

Czy Fundacja będzie zwolniona od podatku dochodowego od osób prawnych w związku z otrzymaniem dywidendy od Spółki, która wypracuje zyski w ramach Inwestycji kapitałowych Czy przystąpienie przez Fundację do Spółki może być na podstawie art. 6 ust. 7 ustawy o CIT uznane za prowadzenie „działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres określony w art. 5 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej”

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

12 marca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 11 marca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy:

- Fundacja będzie zwolniona od podatku dochodowego od osób prawnych w związku z otrzymaniem dywidendy od Spółki, która wypracuje zyski w ramach Inwestycji kapitałowych,

- przystąpienie przez Fundację do Spółki może być na podstawie art. 6 ust. 7 ustawy o CIT uznane za prowadzenie „działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres określony w art. 5 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej”.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 7 maja 2024 r.

(wpływ tego samego dnia).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

X Fundacja Rodzinna (dalej: „Wnioskodawca” lub „Fundacja”) jest fundacją rodzinną, o której mowa w ustawie z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej (Dz. U. poz. 326 z późn. zm.: „UFR”). Fundacja została wpisana do rejestru fundacji rodzinnych prowadzonego przez Sąd Okręgowy w (...).

Fundator wniósł do Fundacji, na pokrycie funduszu założycielskiego Fundacji mienie o wartości wyższej niż ustawowe minimum 100 000 zł. Celem statutowym Fundacji jest (...).

Fundacja otrzyma od Fundatora mienie w postaci praw udziałowych (partnership interest) w special limited partnership (Societe en commandite specjale, „SCSp”) z siedzibą w Luxemburgu (dalej: „Spółka”). (…).

Na chwilę składania niniejszego wniosku Spółka nie jest w stosunku do Fundacji lub Fundatorów podmiotem powiązanym w rozumieniu ustawy o CIT. Według prawa Wielkiego Księstwa Luksemburg („Luksemburg”), spółka typu SCSp nie posiada osobowości prawnej. Spółka SCSp co do zasady nie jest podatnikiem podatku dochodowego, chyba że wspólnik prowadzący sprawy SCSp (tzw. general partner, odpowiednik polskiego komplementariusza) ma więcej niż 5% praw do zysków Spółki. W takim przypadku, zgodnie z prawem Luksemburga SCSp podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym (podatek dochodowy municipal bussines tax). W przypadku Spółki warunek ten będzie spełniony najpóźniej w momencie, w którym Fundacja nabędzie prawa udziałowe (partnership interest) w Spółce. Innymi słowy, najpóźniej w dniu nabycia przez Fundację praw udziałowych, Spółka będzie podatnikiem podatku dochodowego w Luksemburgu, czyli nie będzie podmiotem transparentnym podatkowo.

Według prawa Luksemburga spółka typu SCSp jest odrębnym od wspólników podmiotem i nabywa prawa oraz zaciąga zobowiązania we własnym imieniu i na własną rzecz. SCSp jest właścicielem swojego majątku a nie jej wspólnicy. Wspólnikom przysługują prawa udziałowe, tj. partnership interest, które mogą mieć postać shares. SCSp jest zarządzana przez wspólnika o nieograniczonej odpowiedzialności, którym jest General Partner.

Co istotne, Spółka posiada jednocześnie status alternatywnego funduszu inwestycyjnego (AIF) według prawa Luksemburga. Prawo Luksemburga implementuje Alternative Investment Fund Manager Directive (AIFMD; Dyrektywa 2011/61/UE), tj. Dyrektywę o zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi. W prawie Luksemburga nie występują osobne osoby prawne jako fundusze, tak jak w Polsce, lecz formą prawną zawsze jest spółka, która jeśli prowadzi działalność inwestycyjną może być funduszem inwestycyjnym zarejestrowanym we właściwym rejestrze i zarządzanym przez profesjonalne podmioty.

Spółka prowadzi wyłącznie działalność w zakresie inwestycji kapitałowych („Inwestycje kapitałowe”). Inwestycje kapitałowe dokonywane są za pośrednictwem biura maklerskiego w którym Spółka założyła specjalny rachunek maklerski. W ramach Inwestycji kapitałowych nabywane i zbywane są jednostki uczestnictwa w zagranicznych funduszach inwestycyjnych, nabywane i zbywane są akcje w spółkach notowanych na giełdach zagranicznych i polskich, nabywane i zbywane są obligacje korporacyjne oraz zakładane także są lokaty pieniężne. Taki sam stan będzie trwał także od momentu gdy Fundacja stanie się wspólnikiem Spółki.

Spółka osiąga wyłącznie zyski z Inwestycji kapitałowych, tj. nie prowadzi działalności gospodarczej ani nie jest wspólnikiem spółki osobowej niebędącej podatnikiem podatku dochodowego.

Od momentu gdy Fundacja stanie się wspólnikiem Spółki art. 5 ustawy o CIT nie znajdzie zastosowania. Fundacja zrealizuje swoje prawo do udziału w zyskach Spółki poprzez wypłatę dywidendy.

Pytania

1) Czy Fundacja będzie zwolniona od podatku dochodowego od osób prawnych w związku z otrzymaniem dywidendy od Spółki, która wypracuje zyski w ramach Inwestycji kapitałowych?

2) Czy przystąpienie przez Fundację do Spółki może być na podstawie art. 6 ust. 7 ustawy o CIT uznane za prowadzenie „działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres określony w art. 5 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej”?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy:

- Fundacja będzie zwolniona od podatku dochodowego od osób prawnych w związku z otrzymaniem dywidendy od Spółki, która wypracuje zyski w ramach Inwestycji kapitałowych,

- przystąpienie przez Fundację do Spółki nie może być na podstawie art. 6 ust. 7 ustawy o CIT uznane za prowadzenie „działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres określony w art. 5 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej”.

W ocenie Wnioskodawcy, Fundacja może zostać wspólnikiem w Spółce i będzie to wprost zgodne z literalnym brzmieniem art. 5 ust. 1 pkt 3 i 4 UFR. Skoro przystąpienie do Spółki jest działalnością gospodarczą fundacji rodzinnej niewykraczającą poza zakres określony UFR, to w takim przypadku Fundacja nie traci prawa do zwolnienia podatkowego określonego w art. 6 ust. 1 pkt 25 Ustawy CIT.

W świetle powyższych przepisów, artykuł 6 ust. 7 ustawy o CIT nie znajdzie zastosowania w stosunku do Fundacji.

Co istotne, z przepisu art. 4a pkt 21 lit. d) w zw. z art. 1 ust. 1 i 2 ustawy o CIT wynika, że Spółka stanowi jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, podlegającą w państwie swojej rezydencji opodatkowaniu od całości uzyskiwanych dochodów, zatem zastosowanie wobec niej znajdą przepisy ustawy o CIT.

Zgodnie z art. 4a pkt 14 ustawy o CIT „Ilekroć w ustawie jest mowa o: spółce niebędącej osobą prawną - oznacza to spółkę inną niż określona w pkt 21.”

Zgodnie art. 4a pkt 21 lit. d) ustawy o CIT „Ilekroć w ustawie jest mowa o spółce - oznacza to: spółkę niemającą osobowości prawnej mającą siedzibę lub zarząd w innym państwie, jeżeli zgodnie z przepisami prawa podatkowego tego innego państwa jest traktowana jak osoba prawna i podlega w tym państwie opodatkowaniu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągania.”

Art. 1 ust. 3 pkt 2 ustawy o CIT stanowi, że „Przepisy ustawy mają również zastosowanie do: 2) spółek niemających osobowości prawnej mających siedzibę lub zarząd w innym państwie, jeżeli zgodnie z przepisami prawa podatkowego tego innego państwa są traktowane jak osoby prawne i podlegają w tym państwie opodatkowaniu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągania.”

Według prawa Luksemburga spółka typu SCSp jest odrębnym od wspólników podmiotem i nabywa prawa oraz zaciąga zobowiązania we własnym imieniu i na własną rzecz. SCSp jest właścicielem swojego majątku a nie jej wspólnicy. Wspólnikom przysługują prawa udziałowe, tj. partnership interest, które mogą mieć postać shares. SCSp jest zarządzana przez wspólnika o nieograniczonej odpowiedzialności, którym jest General Partner.

Wobec powyższego, opisana w zdarzeniu przyszłym Spółka jest spółką w rozumieniu art. 4a pkt 21 lit. d) ustawy o CIT a tym samym nie jest spółką niebędącą osobą prawną w rozumieniu art. 4a pkt 14 ustawy o CIT.

Mając na uwadze, że w opisanym zdarzeniu przyszłym Spółka nie jest podmiotem transparentnym podatkowo, to w stosunku do zysków uzyskanych przez Fundację ze Spółki, nie znajdzie zastosowania art. 5 ustawy o CIT. Przychody Spółki będą jej przychodami a nie przychodami Fundacji. Zatem źródło pochodzenia zysków wypracowanych przez Spółkę jest irrelewantne z punktu widzenia prawa Fundacji do udziału w zyskach Spółki.

Innymi słowy, z punktu widzenia Fundacji nie będzie miało znaczenia to, jakich transakcji dokonywać będzie Spółka, czy będą to Inwestycje kapitałowe , transakcje towarowe czy jakiekolwiek inne. Tak długo, jak Fundacja otrzyma dywidendę ze Spółki, to podlega ona zwolnieniu z opodatkowania od CIT na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT.

Podkreślenia w tym miejscu wymaga, że SCSP jest szczególną formą prawną w Luksemburgu, w której alternatywne fundusze inwestycyjne mogą prowadzić działalność gospodarczą. Podobnie w Polsce działają alternatywne spółki inwestycyjne w rozumieniu ustawy o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi, które mogą prowadzić swoją działalność np. jako spółki komandytowe lub spółki europejskie. Stanowisko Wnioskodawcy o prawie do zwolnienia podatkowego w CIT dla Fundacji z art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT wynika zatem wprost z przepisów UFR, które dopuszczają przystępowanie do polskich oraz zagranicznych funduszy, tj. funduszy inwestycyjnych a także uczestnictwo w nich (niezależnie od formy prawnej w jakich są prowadzone).

Dodatkowo, jako przejaw tzw. dozwolonej działalności fundacji rodzinnej uznać należy przystępowanie oraz uczestnictwo w polskich i zagranicznych spółkach handlowych. Ten warunek również zostanie w przedmiotowej sprawie spełniony - Spółka działając w formie prawnej SCSp funkcjonuje jako spółka, przewidziana w prawie spółek Luksemburga.

Stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym fundacje rodzinne mogą przystępować oraz

uczestniczyć w spółkach handlowych, będących podatnikami CIT, potwierdzają m.in.

następujące interpretacje indywidualne Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej:

a)z dnia 5 stycznia 2024 r., sygn. 0114-KDIP2-1.4010.551.2023.2.PP,

b)z dnia 7 grudnia 2023 r., sygn. 0111-KDIB1-2.4010.506.2023.2.AW,

c)z dnia 7 grudnia 2023 r., sygn. 0111-KDIB2-1.4010.413.2023.2.AR.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Na wstępie należy zaznaczyć, że pytania przedstawione przez Państwa we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wyznaczają zakres przedmiotowy tego wniosku. W związku z powyższym, wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (Państwa zapytania). Zatem, inne kwestie wynikające z opisu sprawy i własnego stanowiska, nieobjęte pytaniem, nie zostały rozpatrzone w niniejszej interpretacji.

W myśl art. 4a pkt 36 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2805 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”):

Ilekroć w ustawie jest mowa o fundacji rodzinnej - oznacza to fundację rodzinną albo fundację rodzinną w organizacji w rozumieniu ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej (Dz.U. poz. 326 i 825)

Zgodnie z art. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej (Dz. U. z 2023 r. poz. 326, dalej: „ufr”):

Ustawa reguluje organizację i funkcjonowanie fundacji rodzinnej, w tym prawa i obowiązki fundatora i beneficjenta.

Stosownie do art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT:

Zwalnia się od podatku fundację rodzinną.

Jednakże, zgodnie z art. 6 ust. 7 ustawy o CIT:

Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 25, nie ma zastosowania do działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres określony w art. 5 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej.

Jak wynika z art. 24r ust. 1 ustawy o CIT:

W zakresie w jakim fundacja rodzinna prowadzi działalność gospodarczą wykraczającą poza zakres określony w art. 5 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej stawka podatku, o którym mowa w art. 19, wynosi 25% podstawy opodatkowania.

W myśl art. 5 ust. 1 pkt 3 ufr, zgodnie z którym:

Fundacja rodzinna może wykonywać działalność gospodarczą w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2023 r. poz. 221) tylko w zakresie:

3) przystępowania do spółek handlowych, funduszy inwestycyjnych, spółdzielni oraz podmiotów o podobnym charakterze, mających swoją siedzibę w kraju albo za granicą, a także uczestnictwa w tych spółkach, funduszach, spółdzielniach oraz podmiotach.

Z opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Fundacja Rodzinna otrzyma od fundatora mienie w postaci praw udziałowych w luksemburskiej spółce Societe en commandite specjale (SCSp). Spółka posiada jednocześnie status alternatywnego funduszu inwestycyjnego (AIF) według prawa Luksemburga, które jak Państwo wskazują, implementuje Dyrektywę 2011/61/UE o zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi.

Państwa wątpliwości dotyczą ustalenia, czy:

- Fundacja będzie zwolniona od podatku dochodowego od osób prawnych w związku z otrzymaniem dywidendy od Spółki, która wypracuje zyski w ramach Inwestycji kapitałowych,

- przystąpienie przez Fundację do Spółki może być na podstawie art. 6 ust. 7 ustawy o CIT uznane za prowadzenie „działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres określony w art. 5 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej”.

Powołana Dyrektywa została zaimplementowana do polskiego systemu prawnego ustawą o zmianie ustawy o funduszach inwestycyjnych oraz niektórych innych ustaw

(Dz. U. z 2016 r. poz. 615). Z uzasadnienia wprowadzanych zmian (druk nr 69) wynika, że: „Podstawowym celem projektu ustawy o zmianie ustawy o funduszach inwestycyjnych oraz niektórych innych ustaw (dalej: projekt) jest wdrożenie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/61/UE z dnia 8 czerwca 2011 r. w sprawie zarządzających alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi (...)”.

Ustawa zmieniająca dokonała istotnych zmian w ustawie z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych, w tym wprowadziła do polskiego prawa instytucję alternatywnego funduszu inwestycyjnego (AFI), przez którą rozumie się instytucję wspólnego inwestowania, której przedmiotem działalności (w tym w ramach subfunduszu) jest zbieranie aktywów od wielu inwestorów w celu ich lokowania w interesie tych inwestorów, zgodnie z określoną polityką inwestycyjną, niebędącą funduszem inwestycyjnym otwartym.

Wskutek nowelizacji zmianie uległ tytuł ustawy, który otrzymał brzmienie: „o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi”. Dodany został także m.in. ust. 4 do art. 3 ustawy o funduszach, zgodnie z którym fundusz inwestycyjny może prowadzić działalność jako:

1.fundusz inwestycyjny otwarty,

2.alternatywny fundusz inwestycyjny: specjalistyczny fundusz inwestycyjny otwarty albo fundusz inwestycyjny zamknięty.

Dochody z tytułu uczestnictwa Fundacji Rodzinnej w luksemburskich alternatywnych funduszach inwestycyjnych, o których mowa we wniosku, będących odpowiednikiem funduszy określonych w polskich przepisach prawnych, mogą korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy CIT. W tym przypadku uzyskiwane dochody mieszczą się w zakresie dozwolonej działalności fundacji rodzinnej określonej w art. 5 ust. 1 pkt 3 ustawy o fundacji rodzinnej jako pochodzące z przystępowania (uczestnictwa) w funduszach inwestycyjnych mających swoją siedzibę za granicą.

Odwołanie w art. 5 ust. 1 pkt 3 ustawy o fundacji rodzinnej do funduszy inwestycyjnych mających swoją siedzibę w kraju albo za granicą, powinno być odnoszone także do alternatywnych funduszy inwestycyjnych, skoro zgodnie z unijnymi regulacjami przepisy dotyczące tego rodzaju funduszy zostały zaimplementowane do krajowych przepisów w ramach UE i stanowią podstawę prawną ich działania w krajach członkowskich UE.

Ponadto, treść art. 5 ust. 1 pkt 3 ustawy o fundacji rodzinnej w zakresie w jakim literalnie odwołuje się do funduszy inwestycyjnych nie ogranicza zakresu tego odwołania do konkretnych rodzajów funduszy inwestycyjnych.

Tym samym Fundacja Rodzinna, przystępując i uzyskując dywidendę z tytułu uczestnictwa w alternatywnym luksemburskim funduszu inwestycyjnym podlegać będzie zwolnieniu na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT.

Zatem Państwa stanowisko, że

 - Fundacja będzie zwolniona od podatku dochodowego od osób prawnych w związku z otrzymaniem dywidendy od Spółki, która wypracuje zyski w ramach Inwestycji kapitałowych,

 - przystąpienie przez Fundację do Spółki nie może być na podstawie art. 6 ust. 7 ustawy o CIT uznane za prowadzenie „działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres określony w art. 5 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej”

należało uznać zatem za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Odnosząc się do przywołanych przez Państwa interpretacji indywidualnych wskazać należy, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach i nie mają zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego. Natomiast Organ, mimo że w ocenie indywidualnych spraw podatników posiłkuje się wydanymi rozstrzygnięciami, to nie ma możliwości zastosowania ich wprost, ponieważ nie stanowią materialnego prawa podatkowego.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00