Interpretacja
Środki przyznawane z Rządowego Funduszu Polski Ład - stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 19 marca 2024 r., sygn. NA.III-422-4/2024
Działając na podstawie art. 13 pkt 11 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1325) w odpowiedzi na wniosek – wpływ do Izby 22 lutego 2024 r. (następnie uzupełniony) o udzielenie wyjaśnienia:
1) czy środki przyznawane jednostce samorządu terytorialnego z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych (dalej: RFPŁ:PIS) mają charakter dotacji, o których mowa w art. 126 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1270 ze zm.; dalej: u.f.p.) i czy stosuje się do nich zasady zwrotu przewidziane w art. 168 i 169 u.f.p.; 2) czy w świetle ustawy o finansach publicznych w przypadku otrzymania zwrotu podatku VAT naliczonego od wydatków na inwestycję dofinansowaną z RFPŁ:PIS, jednostki samorządu terytorialnego zobowiązane są do zwrotu środków w części przypadającej na odzyskany podatek VAT; 3) w przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie nr 2 – w jaki sposób jednostki samorządu terytorialnego mogą wykorzystać środki pochodzące z dofinansowania z RFPŁ:PIS w części przypadającej na podatek VAT odzyskany od inwestycji dotowanej z RFPŁ:PIS;
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right