Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 21-11-2024
Artykuł aktualny na dzień 21-11-2024
Data publikacji: 2024-06-06

Likwidacja środków trwałych a rozpoznanie kosztów podatkowych – wyrok NSA

Likwidacja jednego z wydziałów produkcyjnych nie oznacza zmiany rodzaju działalności. Jeśli więc podatnik w jej ramach likwiduje nie w pełni zamortyzowane środki trwałe, to stratę z tym związaną może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu (wyrok NSA z 11 stycznia 2024 r., sygn. akt II FSK 1994/23).

Stan faktyczny

Spółka złożyła wniosek o interpretację podatkową. We wniosku podała, że w ramach działalności produkcyjnej do 2009 r. funkcjonował wydział stalowni zajmujący się produkcją stali. Pod koniec 2008 r. zarząd dokonał analizy wyników ekonomicznych stalowni i dalszych perspektyw jej działania, po czym zdecydował o wstrzymaniu do odwołania produkcji w niej. Zarząd zadecydował jednocześnie, że urządzenia stalowni powinny być utrzymywane w odpowiednim stanie technicznym pozwalającym w przyszłości wznowić produkcję lub sprzedać obiekt w całości. Po jakimś czasie spółka podjęła decyzję o rezygnacji ze wznowienia działalności stalowni i likwidacji jej ze względu na jej nieopłacalność. Z uwagi na postęp techniczny wznowienie działalności stalowni wymagałoby poczynienia istotnych nakładów. To zaś sprawia, że jej reaktywacja byłaby ekonomicznie nieopłacalna. Z zaprzestaniem działalności stalowni nie wiąże się zmiana przedmiotu działalności lub profilu działalności spółki w zakresie produkcji surówki, żelazostopów, żeliwa i stali oraz wyrobów hutniczych. 

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00