Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 16 maja 2023 r., sygn. III OSK 725/23

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Piotr Korzeniowski po rozpoznaniu w dniu 16 maja 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Gminy U. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 14 grudnia 2022 r., sygn. akt II SA/Lu 828/22 w sprawie ze skargi Gminy U. na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lublinie z dnia 12 października 2022 r., nr SKO.41/4211/OD/2022 w przedmiocie negatywnego zaopiniowania wniosku o wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie postanowieniem z 14 grudnia 2022 r., sygn. akt II SA/Lu 828/22 odrzucił skargę Gminy U. (dalej: "Skarżąca") na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lublinie (dalej: "SKO") z 12 października 2022 r., nr SKO.41/4211/OD/2022 w przedmiocie negatywnego zaopiniowania wniosku o wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów.

W uzasadnieniu postanowienia Sądu I. instancji wskazano, że gmina nie może być stroną postępowania, w której jej organ występował jako organ administrujący. Jednocześnie zaznaczono, że w postępowaniu w sprawie wydania zezwolenia na przetwarzanie odpadów, jego stronami nie są właściciele nieruchomości sąsiadujących z instalacją lub nieruchomością, na której będzie prowadzone przetwarzanie odpadów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00