Uzasadnienie uchwały w konkursie ofert na zadania publiczne - Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 10 kwietnia 2024 r., sygn. III SA/Po 67/24
W uchwale o rozstrzygnięciu konkursu ofert na realizację zadań publicznych organ administracji publicznej nie musi zawierać szczegółowego uzasadnienia oceny ofert, o ile wnioskodawca nie wystąpił o takie uzasadnienie zgodnie z art. 15 ust. 2i ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
Dnia 10 kwietnia 2024 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Zbigniew Kruszewski (sprawozdawca) Sędzia WSA Szymon Widłak Asesor sądowy WSA Piotr Ławrynowicz po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 10 kwietnia 2024 roku sprawy ze skargi Fundacji [...] we [...] na uchwałę Zarządu Województwa z dnia 30 listopada 2023 r. nr [...] w przedmiocie rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert na realizację w formie wspierania zadań publicznych Województwa W. w dziedzinie edukacji w roku 2023 oddala skargę
Uzasadnienie
Pismem z dnia 10 stycznia 2024 r. Fundacja [...] z siedzibą we W. (dalej: skarżąca, Fundacja) wniosła skargę na uchwałę Zarządu Województwa (dalej: organ) Nr [...] z dnia 30 listopada 2023 roku w sprawie rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert na realizację w formie wspierania zadań publicznych Województwa W. w dziedzinie edukacji w roku 2023.
Uchwałą tą organ, powołując się m. in. na art. 11 ust. 2 i art. 15 ust. 2h ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r., poz. 571; dalej: u.d.p.p.w.) zatwierdził: (a) wykaz podmiotów i zleconych im do realizacji zadań w formie wspierania zadań publicznych Województwa W. w dziedzinie edukacji, wyłonionych w wyniku otwartego konkursu ofert, w ramach wykonywania budżetu Województwa W., (b) wykaz podmiotów i zadań, którym nie udziela się dotacji (załącznik nr 2) oraz (c) wykaz podmiotów, które nie spełniły wymogów formalnych niniejszej uchwały.