Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 10 kwietnia 2024 r., sygn. I SA/Lu 734/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Andrzej Niezgoda Sędziowie Sędzia WSA Anna Strzelec Asesor sądowy Jakub Polanowski (sprawozdawca) Protokolant starszy asystent sędziego Tomasz Woźny po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 kwietnia 2024 r. sprawy ze skargi V. Société ŕ responsabilité limitée na odmowę wydania opinii o stosowaniu preferencji przez Naczelnika Urzędu Skarbowego z dnia 4 października 2023 r. nr 0671-SPZ-1.4100.1057.2022.10 w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych - oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżonym aktem z 4 października 2023 r. Naczelnik Lubelskiego Urzędu Skarbowego w Lublinie (dalej: Naczelnik LUS, Naczelnik, organ), po rozpatrzeniu po rozpatrzeniu wniosku z 10 października 2022 r. o wydanie opinii o stosowaniu preferencji w poborze zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych od dywidend wypłacanych na rzecz na rzecz V. E. L. 2018 S.a r.l. (societe a responsabilite limitee) z siedzibą w L. (dalej także: Podatnik, spółka, strona, V.) przez P. I. C. 61 sp. z o.o. z siedzibą w W. (dalej: Płatnik, P.), odmówił wydania opinii o możliwości stosowania przez Płatnika w poborze zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych na rzecz Podatnika w przypadku dokonywania, w obowiązującym roku podatkowym, wypłat tytułem dywidend wypłacanych, których łączna kwota przekroczy kwotę określoną w art. 26 ust. 2e ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2587 ze zm.; dalej: u.p.d.o.p.).

W uzasadnieniu tego aktu Naczelnik wskazał, że Podatnik i Płatnik są członkami grupy zajmującej się działalnością w zakresie inwestycji w obszarze nieruchomości inwestycyjnych. Udziałowcami V. są dwa południowokoreańskie fundusze inwestycyjne: V. Q. I. P. R. E. F. I. T. no 33A. i V. Q. I. P. R. E. F. I. T. no. 33B., działające przez ich powiernika - N. B. (dalej: Fundusze). We wniosku wskazano, że Podatnik spełnia przesłanki zastosowania zwolnienia określonego w art. 22 ust. 4-6 u.p.d.o.p. oraz warunki określone w art. 10 ust. 2 Konwencji między Rzecząpospolitą Polską a Wielkim Księstwem Luksemburga w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku, sporządzonej w Luksemburgu dnia 14 czerwca 1995 roku (dalej: UPO), zmienionej Protokołem sporządzonym w Luksemburgu dnia 7 czerwca 2012 roku (dalej: Protokół zmieniający), zmodyfikowanej przez Konwencję wielostronną implementującą środki traktatowego prawa podatkowego mające na celu zapobieganie erozji podstawy opodatkowania i przenoszeniu zysku, podpisaną przez Polskę i Luksemburg dnia 7 czerwca 2017 roku (dalej: Konwencja MLI).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00